Proberen op een veilig plekje.
Proberen op een veilig plekje.
Aaron Stonebeat
Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/
bij wijze van grote uitzonderingnog even een kleine tip, ik heb de laatste tijd wat vragen rond zien komen over hoe een burst te maken zonder spuitinstallatie of airbrush (ja ik lees het forum nog wel eens als ik een minuutje over heb wat met de huidige bankencrisis meestal pas na 24:00 is) :
indien je met clou waterbeits of transtint (colourtone) opgelost in water werkt kun voor een burst ook een plantenspuit gebruiken en dan het liefst 1 met een pompje waarmee je de spuit op druk kun zetten en vervolgens kun je de beits bijna vernevelen over de body.
Ik heb wat testjes gedaan en je moet wel even uitproberen voor de perfecte afstand en de juiste spuitopening maar het is vrij gemakkelijk om een burst te spuiten, succes !
life sucks and then you die
fredd!
niks grote uitzondering, we willen je terug![]()
gaaf man, om te weten dat je nog meeleest!![]()
Said Hamlet to Ophelia,
I'll draw a sketch of thee,
What kind of pencil shall I use?
2B or not 2B?
Spike Milligan
verdoeme zowaar his Fredness!! . yep, we do miss your expertise, maar als je ons zo eens in de maand met een rake post verderhelpt, that'd be great!
cheers man!
Het doet me goed om te weten dat Fredd nog "up and around" is.
Take your time Fredd. Wat Barno zegt, al is het maar eens in het kwartaal.
Liever 4 goede tips van jouw per jaar dan 1000 postings per dag die niets zeggen.
Fred is back...![]()
jammergenoeg zal t maar bij deze ene post blijven voor een bepaalde tijd denk ik.
(alsjeblieft laat me ongelijk hebben
)
Een valse gitaar moet je (s)TEMMEN
wat is de kleur nummer van olympic white van een strat.
En wat voor verf is dit?
No need for a sig.
Ik wil mijn body (swampash) in deze kleur hebben (trans green) en daarna hoogglans afwerken.
Deze kleur:http://www.warmoth.com/paint/paint.c...on=trans_green
Hoe krijg ik deze kleur (mengen) en wat geeft het beste reultaat ,bits of ecoline?
De body heeft nu een blanke laklaag , om die te verwijderen kan ik hem schuren(tijdrovend ) of met afbijt kaal maken , wat is wijsheid?
Moet de body na het kaalmaken ook nog behhandeld worden met een filler?
Veel vragen , zelfs na het doorlezen van deze faq.
Ik heb net een gitaar gedaan met een mengsel van blanke lak en verf (beide alkyd); moet zeggen dat me dat heel goed is bevallen. Een stuk minder gedoe dan waterbeits.
Precies een kleur krijgen is altijd lastig. Ik moest laatst wat bijwerken aan de auto van mijn vrouw; in een kleur die niet meer te krijgen was en ook nog eens verbleekt. Hebben we bij de gamma laten mengen, was bijna perfect; ze kunnen in principe elke gewenste kleur maken.
Ik denk dat ik de lak zou afbijten, niks mis mee voor zover ik weet, alleen nogal giftig.
Grainfiller heeft voor- en nadelen. Je kunt de zaak spiegelglad krijgen, maar het is nogal weerbarstig spul. En het neemt geen kleur op; da's weer lastig met wateroplosbare beits. Ik heb wel eens gehoord dat je de filler zelf vantevoren op de gewenste kleur kunt brengen, maar dan moet je daar ook weer een geschikte kleurstof voor hebben.
Essen is grof van porieën; als je geen filler gebruikt, betekent dat naderhand veel lak en schuurwerk. Maar misschien heeft jouw body geen filler nodig omdat hij al afgewerkt is, tenminste als je 'm netjes kaal maakt.
Aaron Stonebeat
Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/
Favorieten/bladwijzers