Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 261 van 593 EersteEerste ... 161211251259260261262263271311361 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 2.601 t/m 2.610 van 5928

Standaard

Ja minus 1 cm ong.

De zadels staan niet allemaal op gelijke hoogte afstand bij mij, dus ik dacht...

Senior Member

Music

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mbrunek Bekijk bericht
    Ik meet 66cm tot de gaatjes in de brug.
    welke gaatjes bedoel je? die waar de snaren door de body/brug komen of de 6 waar de brug mee in de body zit geschroefd? normale mensuur van een strat is ongeveer 65 cm.

groeten Pasqual.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mbrunek Bekijk bericht
    Ja minus 1 cm ong.

De zadels staan niet allemaal op gelijke hoogte afstand bij mij, dus ik dacht...

fender mensuur = 25 inch equals 64.9cm , da's de gemiddelde bruglijn, zadels worden wat bijgesteld ifv de perfectie intonatie.

Standaard

@Pasqual: tot de gaatjes door de brug/body.

Het komt dan toch uit op 65cm tot de zadels.

Senior Member

Standaard

Uhm vraagje, heeft hier iemand ervaring met die Squier Strat's met bruggen die de beide kant op gaan? Lijken een beetje op wilkinson / ibanez-SAT bruggen, 2 van die punten waar hij aan schaniert

Ik heb er zo1, en ik hoef er nog maar naar te wijzen of alle snaren onstemmen al
    Ik vroeg me af, komt dat nou vooral door die trem? Omdat men daar wel eens over klaagt bij fender-modellen :P

t gaat btw om een deluxe hotrail strat, waar k n og foto's van zou plaatsen, maar die pokke kabel is nogsteeds kwijt xD

(Topkam is nog niet helemaal perfect ingevijld, dus dat zal ook nog wel wat helpen, maar was toch benieuwd, want als het daar ook aan ligt wil ik er weer vanaf, want dit is echt hel, vanmiddag al 8 keer gestemd, en niet een beetje ook)

Ohja, ik gebruik hem trouwens niet die trem, zo heel af en toe maar vandaag helemaal niet
    maar je kunt met deze pokke trem's ook niet fatsoenlijk palmmuten, want dan raak je nog wel eens de brug aan,. en als je hem ook maar aanraakt druk je alle tonen al op, erg verlept.
    Gomez UK-10 Ukulele :P
    'Jamboree' (El Cheapo) Spaanse Gitaar
    Cort Curbow 4FL
    Farida Precision Bass
    Squier Deluxe Hot Rails Stratocaster
    Digitech Hot Head
    Dunlop Crybaby Bass
    Behringer Mic100 (Preamp)
    Behringer EQ700 (Prima feedback buster, als ik akoestische instrumenten versterk)
    Ibanez SW25
    Fender '57 Mini Twin Amp

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

cheape tuners? dunne verse snaren?
    Dit bericht ter lering en vermaak is tot u gebracht met 97% gerecycleerde elektronen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

Senior Member

Standaard

Een paar extra stugge veren aan je tremolo blok zetten zodat hij tegen de body aan zit. Daarna ff opnieuw afstellen.

Enige nadeel is dat hij dan niet meer omhoog kan.

Senior Member

Standaard

zat k ook wel aan te denken, zitten nu 2 in, heb er nog 1 bij, zal 3 genoeg zijn? of nog even 1 halen? (zijn er verschillende veren qua stugheid? heb eerder gitaar gehad, nooit een strat xD)
    Die schanierpunten (hoe ze ook heten) heb k ook een inbus voor, de brug kan dus daarmee ook nog wel omlaag, staat ie wat minder scheef.

Edit: op deze kan je de brug goed zijn
    (heb m zelf in het wit :P)
    Gomez UK-10 Ukulele :P
    'Jamboree' (El Cheapo) Spaanse Gitaar
    Cort Curbow 4FL
    Farida Precision Bass
    Squier Deluxe Hot Rails Stratocaster
    Digitech Hot Head
    Dunlop Crybaby Bass
    Behringer Mic100 (Preamp)
    Behringer EQ700 (Prima feedback buster, als ik akoestische instrumenten versterk)
    Ibanez SW25
    Fender '57 Mini Twin Amp

Senior Member

Standaard

Ik zou hem dan gewoon ff door n pro laten afstellen en dan hem vertellen dat je je tremolo tegen de body aan wilt laten zetten.

Senior Member

Music

3 veren is meestal genoeg, anders ook nog de verenklauw iets verder naar binnen draaien. dan komt er ook meer spanning op te staan. 2 veren is wel te weinig. voor je je gitaar verkoopt, probeer dan eerst dit: het bovenstaande wat Realeigo en OJJVZ al zeiden en je topkam ietsje ruimer maken, je stringtrees vervangen voor roller-trees en eventueel betere tuners.
    ik heb dit allemaal op mijn strat gedaan en heb zelfs mijn tremelo zwevend afgesteld en kan er zonder ontstemmen op spelen. ik moet dan niet overdrijven met mijn tremelo maar het is dan ook geen floyd rose.

groeten Pasqual.

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten