Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 1037

Threaded View

Senior Member

Standaard

Mijn ervaring is dat geluidsmensen, een heel enkele amateur daargelaten, prima werk leveren MITS je als band meewerkt. Gaat je drummer van de adrenaline opeens vier keer zo hard slaan als het publiek er is? Zet jij je amp stiekem wat harder? Is de nerveuze zanger bang dat-ie zichzelf niet hoort en wil-ie de monitors daarom steeds maar harder? Is de bassist bang dat-ie een fout maakt en speelt-ie daarom een stukje zachter dan bij de soundcheck? Dan wordt het een zooitje. En is het makkelijk om de geluidsmensen de schuld te geven, maar wel onterecht. Sowieso moet je zorgen dat je als band op het podium al in een gezonde verhouding speelt en op een niet te idoot volume. Je kunt het wel gaaf/passend bij je muziek vinden om heel hard te spelen, maar dan na afloop niet huilen als niemand je gitaar in die brei heeft herkend.
    Om specifiek bij gitaristen te blijven: die snappen vaak niet dat een andere zaal om een andere sound vraagt. De geluidsmensen kennen een zaal vaak veel beter dan jij en weten of er in die akoestiek hoog, mid of laag bij of af moet. "Ja maar dit is mijn sound" is dan geen slimme reactie. Verder valt tegen bepaalde wazige slaapkamersounds live nauwelijks op te mixen. Twee pingpongdelays, een phaser, een beetje chorus en veel reverb met een dikke midscoop en dan boos op de geluidsman als je gitaar wegvalt.
    Mijn stelling: hoe volwassener je je als band opstelt, hoe meer plezier je van geluidsmensen hebt.
    Laatst gewijzigd door EuroCinema; 20 oktober 2008 om 12:51

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten