Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 15 van 15
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 november 2006
    Berichten
    6.699

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zoon van Piet
    Maar het blijft wel speelgoed dat eigenlijk alleen maar geschikt is om .. eh.. hendrix mee na te doen..
    hemmm daar ben ik het toch niet mee eens... Je krijg er alleen een fuzz achtige sound uit... dat hoeft niet perse alleen maar hendrix te zijn... Je kunt hem ook heel goed gebruiken voor RHCP, Led Zeppelin of van Queen of the Stone Age....

  2. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bluesbrother
    Hi,
    ..Ik heb een marshall vintage modern halfstack en o.a. ook een roger mayer
    voodoo axe(fuzz) en een dunlop 535Q wah..
    Met je huidige gear ben je al zo goed als klaar voor de jimi sound. Ik zou sparen voor een octavia en een vibe om het af te maken.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 september 2006
    Locatie
    lekerkerk
    Berichten
    122

    Standaard

    Hi,
    Bedankt voor alle reacties .
    Ik zit inderdaad inderdaad te twijfelen tussen het digitech JH exp pedaal of
    een octavia en een univibe.

    Ik gebruik een zoomGt2.1tt voor koptelefoon en voor andere sounds in de
    return van mijn versterker.De octaver die daar opzit is 1 octave lager en ik
    wil 1 of 2 octaven hoger.Na heel veel pedalen zijn de volgende overgebleven
    waar ik zeer tevreden over ben ( ik speel voornamelijk blues ( bb king,srv etc)
    en classic rock ??( gary moore,chuck berry,carlos santana etc);
    roger mayer voodoo axe>>dunlop 535Q chrome boy>>fulltone OCD>>boss bd2>>boss tu-2>> FX EHX holier grail>>boss DD-20>>amp
    pretigge kerstdagen,
    Bluesbrother.

  4. #14

    Standaard Testing

    Heb em eens uitgetest, met een 60 Relic strat natuurlijk (én in Eb
    op een 65 Twin Reverb.

    Ik stond er twijfelachtig tegenover ivm de digitale sampling (én omdat ik een analoge pedal freak ben) maar op Greg Koch zijn site stond dat ie em geweldig vond (alhoewel hij ook met een SUpersonic Fender speelt)

    Nu het viel beter mee als ik verwacht had!
    De Dallas Arbiter fuzz klonk niet slecht maar de Clyde Vox wah (niet te verwarren met de slechte(re) Reissue Vox pedalen!) viel wat tegen, en als je dan met de heel switch schakelt om over te gaan naar het solo effect,wordt het volume zowat vertienvoudigt wat live nogal trommelvliezen gaat doen begeven

    Het univibe effect viel ook dik tegen en met de control functie krijg je em net niet goed ingesteld, met de heel switch valt hij beter mee omdat ie daar gemixt is met de Fuzz..

    Ik denk dat ze er meer hadden kunnen uithalen met gewoon een goede aparte Univibe sound, een goede Rotary sound , een goede Fuzz en een goede Wah sound , allen apart te kiezen als enkel effect..

    Jammer!

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    788

    Standaard

    Je hebt echt al 90% van de gear voor een hendrix sound: Overdrive, fuzz en wah. Alleen nog een vibe ( ziet die niet in je zoom processor?) en eventueel een octave up fuzz....
    “I’m all in favor of getting grants for musicians. Or any other good brand of Scotch.” (Pepper Adams)

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top