Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 januari 2008
    Locatie
    Erps-Kwerps ( belgië)
    Berichten
    1.683

    Standaard wat betekent veel mid , of veel low enz

    Ik zit hier te lezen over celestion speakers en er worden woorden gebruikt als veel mid tones low end enz

    hier de tekst in het engels van de celestion site over de v30 wat betekent da nu
    a warm low-end, a famously rich vocal mid-range and a beautifully detailed top-end

    dit klinkt nogal als een beginners vraag maar ja de theoretische kant van de zaak ben ik nog niet helemaal meester

  2. #2
    Banned
    Geregistreerd
    24 mei 2005
    Locatie
    GOURANGA!
    Berichten
    13.022

    Standaard

    Dat ie veel mids heeft. Sowieso allemaal leuk die praatjes, maar het beste is om het zelf te horen.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 januari 2008
    Locatie
    Erps-Kwerps ( belgië)
    Berichten
    1.683

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joey Handsome
    Dat ie veel mids heeft. Sowieso allemaal leuk die praatjes, maar het beste is om het zelf te horen.
    ja ik kan me er dus echt NIKS bij voorstellen he wat doen mids
    daim ik voel me dom

  4. #4
    Banned
    Geregistreerd
    24 mei 2005
    Locatie
    GOURANGA!
    Berichten
    13.022

    Standaard

    Pak een versterker, draai alles weg behalve de mids. Dat is wat mids doen, doe dit ook met de rest van de toonregeling en je weet het.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 januari 2008
    Locatie
    Erps-Kwerps ( belgië)
    Berichten
    1.683

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joey Handsome
    Pak een versterker, draai alles weg behalve de mids. Dat is wat mids doen, doe dit ook met de rest van de toonregeling en je weet het.
    goede raad thx

    het valt zo te lezen moeilijk in woorden te omschrijven he
    meer een voel hoor ruik zie soort van iets

  6. #6
    Banned
    Geregistreerd
    7 maart 2006
    Locatie
    Blijdorp
    Berichten
    10.831

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bagheera
    daim ik voel me dom
    Ik heb nog een reden gevonden: het is damn i.p.v. daim

  7. #7

    Standaard

    Je kunt ook gewoon op je stereoinstallatie de middelste faders omhoog zetten en de rest , links en rechts naar beneden. Mids is gewoon het midden van het klankspectrum op je equalizer, low links en high rechts. Maar je moet het gewoon horen.
    Volgens mij maak je het moelijker dan het is ( en draag ik daar ook nog aan bij :-))
    " Great minds think alike"

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    excuses, dubbelpost
    Laatst gewijzigd door Liquid_Metal; 12 oktober 2008 om 11:11

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    het is inderdaad het zinvolst om zelf wat te experimenteren want een tekstuele uitleg zal toch in de sferen 'mids geven je meer attack, met een hi-cut kom je minder door de mix' etc blijven. Ik ken zelf ook lang niet alle termen dus dan wordt uitleggen ook lastig.
    Al met al komt het er gewoon op neer dat de sterkte van een bepaald frequentiegebied wordt geregeld door je lo-mid-hi. Veel gebruikt met distortion is veel laag, weinig mid en veel hoog. Zelf heb ik een amp met lo, lo-mid, hi-mid en hi. Ik gebruik veel lo, lo-mid en hi, en cut mijn hi-mid. Lekker aggressief geluid

    Die speakers hebben een bepaalde klankkleur en in heavy metal willen mensen een 'strak en aggressief' middengebied hebben. Daarom hebben de V30 speakers dat. Bluesgitaristen zoeken iets heel anders en daarom zijn bv de G12T's anders geconstrueerd.
    De termen warm, zingend en gedetaileerd zijn vooral gevoelsmatig. Dat zijn termen die lastig zijn uit te leggen. Die moet je horen en opslaan als zijnde een bepaalde term

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top