Neem even de moeite het topic een paar pagina's door te lezen. Dit topic is naast vragbaak ook vooral naslagwerk en er staat prima in beschreven wat je wil weten. Tot vervelens toe zelfs![]()
Neem even de moeite het topic een paar pagina's door te lezen. Dit topic is naast vragbaak ook vooral naslagwerk en er staat prima in beschreven wat je wil weten. Tot vervelens toe zelfs![]()
"Het is maar een spelletje" - Confucius
deed ik maar individuele uitleg heb ik toch meer aan want raak er moeilijk uit bij alle geschreven posts.![]()
.
Fender telecaster vintage "52 blonde.
Ibanez js1200.candy red
Gibson les paul faded standard Tobacco sunburst.
Er staat al zeker tien keer beschreven dat, als je drive uit de pre amp gebruikt, het handig kan zijn om delay, reverb en evt. chorus in de loop te zetten. Volume pedaal plaatsing afhankelijk van wat je er mee wil regelen direct na je gitaar of als laatste voor de pre amp. Wah voor de drive.
Da's geen hogere natuurkunde hoor.
Een wah, volume pedaal en dan 9 gebufferde pedalen, da's wel veel. Wordt je geluid daar niet vlakker van?
neej hoor. valt best goed mee.
ik ondervind geen problemen ,al is dit wel heel doenbaar hoor als ik sommige zie met een gamma van 20-30 pedalen ...
.
Fender telecaster vintage "52 blonde.
Ibanez js1200.candy red
Gibson les paul faded standard Tobacco sunburst.
Vraagje: ik ga in de loop van volgend jaar mijn effectboard omgooien.
Er zit nu op:
-Teese RMC 1 Wah
-Boss TU-2 Tuner (via TB looper)
-EHX Holy Stain (via TB looper)
-HWA A/B switcher voor signaal naar amp/DI voor elektro-akoestisch
-Visual sound dual overdrive
(in die volgorde)
In de loop zit:
-Marshall Regenerator (modulatie)
-Boss DSD-2 (delay)
Nu wil ik terug naar 1 multi-programmeerbare unit A la M13 van line 6 voor in de effectsloop. Dan kan die delay, de holy stain en de regenerator weg, en eigenlijk de TU-2 ook wel. (alhoewel, het irriteert me mateloos dat de tunerfunctie op die multifunctionele M13 achtige dingen zo traag reageren.)
Ik heb er nu ook een Zvex SHO clone bij als soloboost op mijn Hook Captain.
Wat zou handig zijn in de nieuwe volgorde:
Direct in de amp-> gitaar -> RMC1-> looper met OD & SHO clone -> A/B switch -> amp?
En dan de M13 in de effectsloop (serieel) vna de Hook, evt. met expressiepedaal? Het zou het mooiste zijn als het in mijn bestaande board past maar soit, dat zien we dan wel weer.
ik heb een korte vraag met betrekking tot mijn pedalenplank.
het gaat welliswaar niet om de volgorde.
maar om nou een nieuw topic aan te makan voor 2 vraagjes.
vraag 1;
als ik een chain heb van 7 en ik gebruik 6 pedaaltjes. wat moet ik met de overige doen?
aftapen? heeft het gevaren voor sluiting etc?
vraag 2
ik heb een fuzz pedaal op baterrij(op het moment)
omdat het Positive geground is..heb ik dan gewoon een DC adapter nodig?
ik meen zelf van wel.
bedankt.
Welke volgorde?
Danelectro Reel Echo
Proco Rat
Boss Ds-1
Vox Wah
EHX Deluxe Memory Man
Boss F50 Volumepedaal
Korg DT10
1 bij voorkeur wel ja.
2 DC lijkt me wel handig ja, wisselspanning smaakt 'm vast niet goed. Als het maar een aparte adapter is kun je met je positive ground fuzz tóch een adapter gebruiken. Alleen niet tegelijk negative ground pedalen aan één en dezelfde daisy chain.
Geen idee, jij wel? Lees voor de gein even de eerste twee of drie pagina's door, dit is vooral een naslagwerk, niet een kant-en-klare vraagbaak. Als je zelf nog niet eens de info geeft of je amp bijvoorbeeld een effect loop heeft en of je die wel of niet wil gebruiken, hoe moeten we jou dan van advies voorzien?
1; inderdaad is aftapen veilig, of kijken of je van die 'rubberen stopjes' kunt vinden (Ibanez stopt die volgens mij standaard bij haar daisy chains... overigens is een 'chain' niet per definitie een 'daisy chain' (van stroom-verdeelkabeltjes..); ik dacht eerst dat je gewoon een keten van 6 pedalen bedoelde en dat je je 7e pedaal wilde aftapen
2. heeft Visual Sound (1Spot) of Godlyke (PowerAll) geen 'reverse polarity' opzetstuk die uitkomst kan bieden.. ? of heb ik nu weer 'positive ground' en 'positive center' met elkaar verward?
deze volgorde in ieder geval niet ... !
Godin '04 LGX-SA, Tokai '86 Partscaster, S. Cortez CS-240 -> Zoom G3
Boss FZ-5>K's90>Clyde McCoy RI Wah>Maxon SD9>Danelec CTO-1>Arion SCH-1>Zoom CDR-70 / Marshall Blues Breaker mk1>Zoom G3
Te koop: ...
Inderdaad, dat is 'tOorspronkelijk geplaatst door Nitefly7
![]()
Favorieten/bladwijzers