Hallo,
ik heb een probleem: net een Boss GT-10 gekocht en ik wil deze op mijn pc aansluiten. Ik dacht dat dat met mijn nieuwe pc (heeft me in totaal ruim 2000 euro gekost) wel moest lukken, maar ik heb er Windows Vista 64 bit opzitten en dat wil zeggen dat ik geen drivers kan installeren van die GT-10. Ook programma's als Guitar Rig etc werken alleen op 32 bit. Nou wil ik mijn pc niet downgraden naar 32 bit en er ook geen dual boot systeem van maken.
Ik zat te denken om speciaal hiervoor een laptop aan te schaffen.
Ik heb het normaal niet zo op laptops, maar om een 2e pc in mijn huiskamer te zetten is neit de bedoeling. Het nadeel van laptops is vaak de gebrekkige geluidskaart, weing uitbreidingsmogelijkheden etc., maar kan wel handig zijn om mee te nemen in dit geval.
Zijn er meer mensen die hiervoor een laptop gebruiken en wat is dan het belangrijkste om op te letten (proc, geheugen,geluidskaart)
Ik heb nog geen ervaring met Cubase ofzo, ik wil ook geen hele zware programma's draaien denk ik, vooraal gitaar opnemen en effectprogamma's zoals Guitar Rig en de software van de GT-10 draaien. Ik weet wel dat de GT-10 als externe geluidskaart werkt via usb, zou dat voldoende moeten zijn??
En welke speakers zijn dan aan te raden of kun je ook je versterkter als speaker gebruiken? (in dit geval een Roland Cube 20x)
Ik kan natuurlijk ook wachten totdat ze 64 bit drivers uitbrengen, maar dat hadden ze allang voor elkaar moeten hebben, ik vind het eigenlijk geen porem dat een firma als Boss dit niet beter ondersteund....
Favorieten/bladwijzers