Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 18 van 18

Discussie: P.A. Beginners-Set

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 september 2007
    Locatie
    Nieuwerkerk a/d ijssel
    Berichten
    164

    Standaard

    Graag gedaan, Succes met zoeken!

  2. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml
    Drie keer raden waar de MG-serie van Yamaha wordt gemaakt.
    Ja das vrij triest idd.
    Gelukkig maakt yamaha af en toe ook leuk spul.
    Met de nadruk op leuk, en niet op heel goed dus.
    wel goed genoeg voor de ts........
    KOCH Powertone II: 800,-
    ENGL E212VH Cab: 380,-
    Epiphone Firebird V 1963 LTD Edition EB: 260,-

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.603

    Standaard

    Ik heb al jaren een MG-mixertje, gaat af en toe ook mee naar "buiten" en vertoont geen enkel mankement. Dus voor het geld gewoon een goed ding.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2002
    Locatie
    Oh oh....
    Berichten
    6.353

    Standaard

    Ik zou zeggen. Zorg ervoor dat je "hoge tonen" boxen zo full range mogelijk zijn. Die torentjes van BOSE bijvoorbeeld das echt bagger PA. Wat hoog, en wat laag....de rest ontbreekt. Het is namelijk echt zwaar klote om geluid te beoordelen als je de helft mist.

    @dml
    Maar hetzelfde geld voor Behringer. Voor het geld niks mis mee.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Postbank
    Snel geld overmaken...Daar maak je vrienden mee!
    "You can hide your genetics under drastic cosmetics, but this chameleon magic is known to be tragic."

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 maart 2002
    Locatie
    Heaven
    Berichten
    399

    Standaard

    Er is van alles te koop op PA gebied je wordt er mee dood gegooid, laat je goed advieseren door een pro. Persoonlijk vind ik een compacte set met actieve subs en tops (800 / 1000 per kant) in combi drie a vier actieve monitoren voor kleine zaaltjes en het kroegencicuit goed werken. (Denk ook aan het vervoeren van de apparatuur !!) Ik denk dan aan H&K, Dynacord, Mackie etc. Ik weet niet wat het allemaal mag gaan kosten maar spul van Behringer, Dap, Silkwood, en meer van dat soort vage oosterse merken is leuk, goedkoop en klinken af en toe best wel gaaf. Maar hoe staat het met de duurzaamheid en hoe gedragen ze zich als ze echt een paar uur power moeten leveren en wat doen ze na een paar jaar on the road? Kabels, snoeren, pluggen, stekkers etc. Bezuinig daar nooit op. Een paar reserve snoeren en kabels is een must. Of je moet in je band een wandelende soldeerbout hebben rondlopen? Ook handig om div. internetsites te bekijken van de wat grotere muziekspeciaalzaken bv Feedback, Peter Verspuy, Dit om prijzen naast elkaar te leggen, mijn ervaringen hierin, kan je een beetje onderhandelen met de prijs bij je lokale muziekdealer. Bij mij werkte het. Een mixer/mengpaneel. 12 a 16 kanalen is denk ik voldoende voor wat jullie gaan doen. Ook hier geld "kies een goede middeklasser" (Soundcraft/Allen & Heath/Yamaha/Mackie) En ook heel belangrijk "de microfoons". Voor de zang, shure SM58 nog steeds een rots in de branding onder de microfoons vind ik. Maar hierbij geld hetzelfde als hier boven. Ik wil niet zeggen dat duurkoop altijd goedkoop is maar er is zoveel op PA gebied te koop........dus een goed advies VRAGEN en niks hals over kop gaan aanschaffen. Suc6 met de aanschaf en met de band en ik lees wel op dit forum wat het uiteindelijk is geworden.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 december 2005
    Locatie
    vaassen
    Berichten
    151

    chicken zo maar wat tips

    Ik zou zelf je het advies willen geven om op internet te zoeken naar een 2e hands set meestal kan je dan een betere set kopen dan dat je nieuw kan voor dat geld.

    en bezuinig niet op het aanschaffen van microfoons juist daar geld een gouden regel slecht erin = slecht er uit dus kijk voor een goede microfoon die past bij jou style / klanken dan komt het goed.

    Ik heb zelf veel gedaan met grote PA systemen maar helaas ook met (te)kleine goedkope systemen en dan pas merk je dat een microfoon heel erg veel betekend bij het geluid.

    als je kijkt voor een microfoon let dan op waarvoor het word gebruikt.
    Hoe gevoelig hij is op Feedback (niet de winkel)
    en eventueel voor een zanger / zangeres die de mic in zijn of haar hand wil houden op gevoeligheid bij aanraking sommige mic's hoor je de hele tijd als iemand met de hand iets beweegt

    verder is het eigenlijk net als bij alle andere muziek dingen
    TRY BEFORE YOU BUY !!
    Laatst gewijzigd door Rhulshof; 24 december 2007 om 14:16

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 december 2007
    Locatie
    Aalden
    Berichten
    726

    Standaard

    Leuk, ik zal nog eens proberen te vertellen wat ik zou kopen..

    Mengtafel:

    Mackie 1642-VLZ3:

    http://www.musik-produktiv.de/mackie-1642-vlz3.aspx

    Mackie zijn echt prima mixers, ik heb de 16 kanaals uit de zelfde serie en n die is top!

    DBX 231 Equalizer

    http://www.musik-produktiv.de/dbx-231.aspx

    Prima EQ, ik gebruik hem ook en het is echt fijn als je een goede EQ hebt over je totaal geluid.

    Lexicon MX-200 Multi effect processor

    http://www.musik-produktiv.de/lexico...0-2822019.aspx

    Voor de reverbs voor de zang en eventueel gitaren. Prima reverb kastje, heeft naast een goede reverb ook 6 goede delays en meer extra effecten. Prima klinkend ding voor niet al te veel geld (ik heb hem zelf ook)

    Voor speakers kan ik je de tip geven dat een actief setje vele malen handiger is dan passief. Actief houdt in dat de versterkers al in de boxen ingebouwd zitten, scheelt een hoop gedoe met losse versterkers en dergelijke. Ik zelf gebruik een Dynacord set (niet van mezelf) maar dat is niet te betalen, geloof dat dat setje 7000 euro gekost heeft.

    Mackie maakt ook prima spulletjes, is wat goedkoper. Het is wel aan te raden om een systeem te kopen met 2 subs + 2 tops, dat is toch wel het mooiste. Kost ook wat meer, maargoed.

    Over de kabels kan ik kort zijn, neem goede dikke afgescherme micrfoon kabels met neutrik stekkers, dat zijn gewoon goede stekkers en heb je nooit problemen mee.

    de microfoon standaards die ik gebruik zijn van K&M, kosten rond de 40 euro nieuw. Erg degelijk en stevige dingen.

    http://www.musik-produktiv.de/k-m-210-9-schwarz.aspx

    Microfoons zijn ook belangrijk. Ik neem aan dat je gitaren semi-akoestisch zijn, dus voor de zang alleen zou ik de Shure Beta58 nemen. Erg goede,allroud, zangmicrofoon. Erg robuust, klinkt oké. Ik gebruik ze zelf ook, en het zijn goede microfonen.

    http://www.musik-produktiv.de/shure-...a-2706049.aspx

    Wil je je mengtafel achter in de zaal hebben, en speel je zelf op het podium, is een goede multikabel + haspel wel handig
    Je prikt dan op een groot aansluit blok op 't podium je kabels in en die gaan dan door een dikke kabel naar achteren.

    Een ander bijproduct zijn DI's. Dat is een kastje waarop je je instrument aansluit, en deze dan rechtstreeks naar de mengtafel stuurt. Maar vaak zit dit al ingebouwd op de (gitaar)versterker.

    En als je jezelf op het podium ook goed horen wilt zijn monitoren handig. Hierbij hetzelfde principe als bij je speakers, aktief is hier nog handiger. Ook mackie is hierbij wel oké denk ik (geen ervaring mee, ik gebruik andere)


    Hopelijk heb je er iets aan, vragen zijn altijd welkom.. mocht ik nog wat vergeten zijn hoor ik het wel

    oja, mijn uitgangspunt is altijd: koop gelijk iets goeds, dan kun je lang vooruit en heb je ook iets! Vandaar dat je nogal duur uit bent met wat ik noemde.

  8. #18

    Standaard

    als ik hier even op in mag haken:

    We hebben de resten van onze oude PA te koop staan, en ik wil een compact zangsetje met monitoren ervoor terug.

    Nu dacht ik aan een powered mixer, met 2 boxen, 2 actieve monitoren en 1 of 2 passieve monitoren.

    Maar nu vertelde iemand me dat ik net zo goed de oude versterker (Behringer ..2500) kon gebruiken met een mengpaneeltje en 4 Bose 802 boxen, waarvan er 2 de zaal in staan, en de andere 2 naar het podium gericht zijn als monitor. Wat denken jullie hiervan?
    Laatst gewijzigd door Harry; 28 augustus 2008 om 09:34

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top