Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 10 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 98
    Banned

Standaard Erg lekker: OCD/SHO =< 50 eurootjes

Na een GAS-aanval ben ik gaan knutselen en ben tot de ontdekking gekomen dat dit wel een heel erg fijn pedaaltje is geworden. Die tip wilde ik ff met jullie delen.

Ik heb een B-behuizing genomen en 4 potmetergaten en 3 miniswitchgaten geboord (hadden twee gaten moeten zijn, dus een schakelaar is een dummie). Onderin twee footswitches.

Ik heb dit schema van een OCD genomen en dat in elkaar gebakken:

Vervolgens heb ik de SHO gebouwd en de trimpot vervangen door een gewone pot. Het printje heb ik direct op de potmeter gesoldeerd:

Daarna heb ik de schakeling van Dirk_Hendrik gebruik uit dit plaatje:

Eff1 en Eff2 zijn de footswitches van de SHO en van de OCD waar ik de beide effecten aan gehangen heb via deze methode (op de gutshotfoto niet te zien. De schakeling die je daar ziet was geen succes. In bypass was er een hele hoge fluittoon te horen die van hoogte veranderde bij het draaien aan de drive-knop):

Banned

Standaard

De middelste miniswitch regelt de volgorde ( OCD > SHO of SHO > OCD )

De behuizing is geverfd met poseleinverf van de V&D. Wilde dat voor de gein eens testen. De decal heb ik met minimaal fixeermiddel beschermd zodat is wat zou beschadigen. Terwijl de decal nog wat vochtig was heb ik hem afgelakt met blane lak, want dat gaat ie een beetje "kraken en barsten" en wordt de print deel opgevreten. Een lekker "oud" uiterlijk was het resultaat.

En de verplichte gutshots:

En dan natuurlijk het verplichte youtubefilmpje:

1 = clean
    2 = SHO
    3 = OCD
    4 = OCD + SHO

Senior Member

Standaard

Netjes,

hoe klinkt het OCD gedeelte als je het vergelijkt met een echte OCD?
    Enigszins vergelijkbaar?
    Te koop aangeboden:
    - Danelectro Transparent overdrive V1 voor €50,-
    - SE Electronics SE2200A Microfoon voor €150,-
    - Midiplus Origin 65 midi-keyboard voor €75,-

Banned

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bernd Veenema
    Netjes,

hoe klinkt het OCD gedeelte als je het vergelijkt met een echte OCD?
    Enigszins vergelijkbaar?
    Moelijk vergelijken, want ik heb zelf geen OCD dus kan ze niet echt helemaal 1:1 tegelijk vergelijken. Maar als ik weer de kans krijg ga ik dat zeker testen. Zo'n opname door een Headsetmicrofoontje klinkt niet optimaal, maar het is echt een lekker veelzijdig pedaaltje is kost maar een paar tientjes om inelkaar te bakken. Echt een aanrader.

Senior Member

Standaard

klinkt idd zeer lekker!

Volg m'n zelfbouw multi-fx project. Tips en tricks zijn welkom.

Senior Member

Standaard

Ziet er goed uit, en klinkt lekker. Toch maar footswitchable gemaakt zie ik. Nice
    gear: Epiphone LP '98, Fender Telecaster MIM '08, Tokai Les Paul '83, Squier VM Jazzmaster

Banned

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jimwoud
    Toch maar footswitchable gemaakt zie ik. Nice
    Ja, jullie hadden gelijk. Ruimte zat om het nog goed te kunnen bedienen met kistjes aan. Ben er zeer tevreden over. Het kost geen drol, en het enige moeilijke is dat je goed moet kijken waar de kabeltjes heen gaan, want dat zijn er nogal een aantal.

Standaard

En wat heeft nu de voorkeur, qua volgorde?

Het begint nu wel weer te kriebelen, dat zelfbouwen. Ik zat aardig te gassen op een echte OCD, maar zelfbouw is natuurlijk een stuk beter te doen, financieel gezien. En met een ingebouwde booster is het feest natuurlijk helemaal compleet.

Misschien toch maar eens een goeie vergelijking met een echte OCD opzetten

Banned

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
    En wat heeft nu de voorkeur, qua volgorde?

Het begint nu wel weer te kriebelen, dat zelfbouwen. Ik zat aardig te gassen op een echte OCD, maar zelfbouw is natuurlijk een stuk beter te doen, financieel gezien. En met een ingebouwde booster is het feest natuurlijk helemaal compleet.

Misschien toch maar eens een goeie vergelijking met een echte OCD opzetten
    SHO voor de OCD klinkt net wat lekkerder. Niels, alle onderdeeltjes zijn goed te bestellen bij Newtone. Persoonlijk zou ik de Flowerboosterkit kopen met een groetere behuizing (moet mogelijk zijn als je newtone mailt) dan een extra footswitch en de onderdeeltjes uit de eerste post voor de OCD. Het solderen en draadjes op maat knippen etc... was ongeveer 6 uur werk. Doe het alleen niet op 1 dag, want dat is vragen om fouten. Met die booster is het inderdaad echt feest. Eigenlijk kan je gelijk al je drivepedaaltjes van je board gooien. Alles van TS tot Rat zit in dit pedaaltje.

Standaard

Hm.. Ik zoek eigenlijk 2 drives: Lichte overdrive, en stevige overdrive (ja, ik weet het, mijn beschrijvingen zijn verre van ideaal).

Tenzij m'n amp-pedaal-gitaar combi heel erg goed gaat reageren op m'n volume knop, dan kan ik het met 1 pedaal af, anders moet er 1 bij

Zal weer eens gaan speuren , ik heb nog een ongebruikte behuizing liggen.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten