Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 4 EersteEerste ... 234
Weergegeven resultaten: 31 t/m 36 van 36
  1. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rocketman
    oh ja studio is niet doorgegaan aangezien we troubles kregen met onze bassist waarop de drummer er vervolgens ook maar mee uitschee.

    Maar we hadden binnen no time 2 hele vette replacements. Echt heel erg sterk; we zijn er eigenlijk enorm op vooruit gegaan. We willen wel eerst nog wat oefenen voordat we met deze bezetting de studio in duiken. We hebben gelukkig wel gigs (zij het besloten tot nu toe) dus het oefenen schiet lekker op.

    Maar om op jouw amp keuze terug te komen; ik zou voor de gein toch is naar dat lullige pedaaltje kijken. Dat is een veel goedkopere optie. En ik vond de scheur die ik gehoord heb echt helemaal ok, en ik vond de spring reverb (simulatie) gewoon super indrukwekkend. De ex-diceman prikt dat ding gewoon in iedere willekeurige versterker die hij op zijn weg toevallig tegenkomt en hij heeft een hele vette sound.

    Ik heb nog effe op youtube gekeken voor een leuke demo van het ding maar ik vond alleen maar flutfilmpjes + plus deze hysterische kerel http://youtube.com/watch?v=XOdaAAzdANU&feature=related
    Hehe, wat een mongool. Ik kan er niet echt veel van opmaken hoe zo'n ding klinkt.
    Ik heb ergens nog zo'n Korg AX10G liggen. Ik heb het niet zo op van die multifx dingen. De meeste rotzooi zoals phasers, wahs, etc. gebruik ik toch niet. Amp moddeling, tja, is het ook niet echt voor mij. Zit volledig tussen m'n oren, weet ik ook wel. In die kroegen waar we spelen is de akoestiek toch wel zo ontzettend brak dat het toch vrijwel geen ene reet uitmaakt waar je op speelt. Een papiertje met instellingen van je amp in de
    oefenruimte heeft totaal geen zin. Klinkt toch allemaal anders.

    Goedkopere opties, tja, als ik die JCM en het bijbehorende 1960B cabinet weet te verpatsen voor een 1200 euro ben ik er ook zo'n beetje. Ik zie ze wel voor meer verkocht worden. Helaas gaat het economisch zwaar ruk in Hongarije, dus zullen er wel niet zoveel mensen dit op kunnen hoesten. Bazdmeg!

    Over springveren galm gesproken, moet je dit wanstaltig spuuglelijk ding eens bekijken. Een vintage Schaller reverb unit, voor 20 euro (omgerekend)

    http://www.teszvesz.hu/item355706304...nit.html#photo
    Kan ik me niet echt een buil aan vallen.
    Laatst gewijzigd door tidalwave_sideburns; 3 juli 2008 om 21:30

  2. #32

    Standaard

    Die reverb unit met een leuke Darrel Higham Wiggy amp:



    Dan heb je een mooie tone te pakken gok ik zo.

    Modelling op t podium vind ik niks. Eigenlijk is het uberhaupt niks maar je kan er natuurlijk wel weer veel mee. Ik heb een Pod achtige J-Station, en een Yamaha modelling amp. En nog een lading pedalen die ik nooit gebruik. Een mooie namaak spring reverb heb ik eigenlijk alleen nog maar uit die hierboven genoemde Boss gehoord. Ik heb live zelf zo'n Danelectro prulletje voor slapback en die doe ik samen met een Boss blues drivertje op de AC15. Dit gaat overigens een AC30 worden binnenkort.

    Het maakt het publiek inderdaad niks uit waarover je speelt, maar mijzelf maakt het wel uit. En als ik mezelf ok vind klinken en de amp reageert lekker dan speel ik ook beter. Ja en buizen, ik heb eerst 20 jaar transistor gespeeld maar ben nu helemaal in de buizen al een jaartje of 8.

    Leuk filmpje van die cat op de hot tin roof trouwens. Wel de typische Marshall sound. Er staat hier nog een goeie video van "the rev" waarin ie ook veel over zijn gear praat, weet niet of je m al kent.

    http://idisk.mac.com/kgillum-Public?view=web

  3. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rocketman
    Die reverb unit met een leuke Darrel Higham Wiggy amp:



    Dan heb je een mooie tone te pakken gok ik zo.

    Modelling op t podium vind ik niks. Eigenlijk is het uberhaupt niks maar je kan er natuurlijk wel weer veel mee. Ik heb een Pod achtige J-Station, en een Yamaha modelling amp. En nog een lading pedalen die ik nooit gebruik. Een mooie namaak spring reverb heb ik eigenlijk alleen nog maar uit die hierboven genoemde Boss gehoord. Ik heb live zelf zo'n Danelectro prulletje voor slapback en die doe ik samen met een Boss blues drivertje op de AC15. Dit gaat overigens een AC30 worden binnenkort.

    Het maakt het publiek inderdaad niks uit waarover je speelt, maar mijzelf maakt het wel uit. En als ik mezelf ok vind klinken en de amp reageert lekker dan speel ik ook beter. Ja en buizen, ik heb eerst 20 jaar transistor gespeeld maar ben nu helemaal in de buizen al een jaartje of 8.

    Leuk filmpje van die cat op de hot tin roof trouwens. Wel de typische Marshall sound. Er staat hier nog een goeie video van "the rev" waarin ie ook veel over zijn gear praat, weet niet of je m al kent.

    http://idisk.mac.com/kgillum-Public?view=web
    Die peavey ziet er wel strak uit,zeg . Helaas is die Schaller reverb unit inmiddels al verkocht, dus die combo gaat niet meer op.
    Onderhand veel gelezen over die Ampeg Reverberockets, en het GAS begint al aardig te borrelen. Die 50's spaceage touch doet het hem wel. Werkt inspirerend. Helaas nog steeds geen goed beeld van wat die versterker kan.

    Zo op papier lijkt het me een goed midden tussen fender en marshall, maar dat kan in het echt natuurlijk helemaal anders uitpakken. Bovendien kan je met pick ups, buizen, speakers, pedalen, zelfs snaren en picks nog erg veel fine-tunen/compenseren.

    Tja, dat filmpje. Een paar *kuch* schoonheidsfoutjes, maar goed, het is een leuk nummer om te spelen. Het klinkt superbrak, en het clipt enorm, maar je hoort inderdaad die marshall-vibe.

    Wat betreft m'n tone, ik heb laatst weer wat opgenomen via zo'n line 6 toneport, om zo met van die virtuele amp dingesen m'n klank te benaderen.
    Moet je ilyen legyen maar eens beluisteren als je wil. Ik wil alleen een wat scherper hoog, maar verder is dit het wel zo'n beetje. Moet toch wel te doen zijn.

  4. #34

    Standaard

    Ik durf het bijna niet te zeggen maar dit lijkt wel een overstuurde Vox of toch Peavey.

    In ieder geval is het heel anders dan die super expliciete Marshall sound. Ik heb niet verschrikkelijk veel verstand van Marshall maar ik weet wel dat er Marshalls zijn die wat neutraler en niet zo overduidelijk Marshall klinken. Een andere Marshall zou niet eens zo'n gek idee kunnen zijn.

    Dit is Darrel Higham op zo'n Wiggy http://www.youtube.com/watch?v=l4maK...eature=related

    Qua snaren heb je sowieso helemaal gelijk; ik speelde als jaren op D'Addario die ik ok vond. Toch wou ik ooit eens wat anders en nam ik Ernie Ball Power Slinkies of zo iets. Ik wist niet hoe snel ik ze eraf moest halen zo vreselijk vond ik dat klinken. Sinds een week heb ik er Elixir op liggen. En dat klinkt echt geweldig. Dat verschil tussen die Power Slinkies en die Elixir klank had net zo goed het verschil tussen duizenden euro's amp kunnen zijn.

  5. #35

    Standaard

    Nou, ik ben eruit. Een week voor een optreden op zo'n hotrod festival zijn de zekeringen van m'n JCM 900 gesprongen. Dus heb ik de Hughes and Kettner tri-amp die op de slaapkamer van m'n zwager zit weg te roesten maar meegenomen. Ik heb de bijpassende cab ook, dus dat zat allemaal wel goed.
    Ik had er wel eens eerder op gespeeld, maar toen beviel de klank me niet erg. Nu heb ik een Boss FDR-1 pedaaltje en een delay pedaal tussen gitaar en versterker gezet, en mijn god wat een geluid!
    Ik had er voor de gelegenheid van die Elixer snaren opgezet. Dat maakt ook een enorm verschil.
    Kanalen 1a en 1b lenen zich prima voor Setzer achtige dingen, voor mij iets te clean, maar ik kan de pre amp buizen flink op hun donder geven met dat Boss pedaaltje.
    Kanaal 2a is helemaal schitterend. Prachtig sprankelend surfgeluid, aggresief, dynamisch, werkelijk met geen pen
    te beschrijven. Heel veelzijdig, en klinkt altijd goed.
    2b heeft iets teveel bas, en is niet echt lekker om solo's op te spelen, dus misschien nog een cleanboost erbij. Die dingen kosten toch bijna niks.
    Het 3e kanaal heeft een vrij modern geluid, maar dus met die Boss krijg ik precies dat scherpe scheur geluid wat ik zoek.
    Erg gedefinieerd, klinkt nog steeds goed met een bak reverb. De reverb op die versterker zelf ben ik niet zo gek op, dus laat ik een externe buizen galmbak bouwen.
    Die MasterVolume pot is ook geen overbodige luxe. Dit ding gaat HARD!
    Dus zaterdag ermee op een hotrod rockabilly festival gespeeld, en de klank van die Fender Buizenbakken die al die andere bands mee hadden genomen (veel Blues Devilles, zelfs een Super Reverb) kwamen niet eens in de buurt. Zo'n verzadigd scherp mid geluid, niet mooi. De headroom van die triamp is verbluffend.

    Dus ik heb m'n ultieme psychobilly versterker gevonden. Ironisch eigenlijk dat dat ding er altijd al stond, en eigenlijk ook geen typische psychobilly versterker is. Het is wel een enorm zwaar bakbeest, maar zo vaak treden we niet op, dus dat maakt niet zoveel uit.

    Dus nu alleen nog een goeie nekpickup, 6g15 kopie en een cleanboost, en dan ben ik helemaal het heertje. Die Marshall head+4x12 gaat de deur uit, dus de centjes heb ik er straks ook nog voor. Yey

  6. #36
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    Mooi dat je er uit bent. Het leuke is dat inderdaad een hoop oude amps beter klinken voor de echte , oudere, muziekstijlen. Niet zonder reden denk ik , want die werden er toen ook voor gebruikt.
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top