Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 21 van 50 EersteEerste ... 11192021222331 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 201 t/m 210 van 493
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hezz
    Ik speel o.a. ook wel Santana spul, dus dat kan misschien nog werken maar het was meer de intentie om richting een Gretsch sound te gaan. Ik zie wel hoe het uitpakt, ze zijn al in bestelling dus zal ik wanneer ze erop zitten even laten weten hoe het klinkt. Mocht de Dream180 op m'n hollowbody niet bevallen, dan gaat 'ie lekker in de Cheapocaster :-)

Wat heb je er toen mee gedaan?
    Verkocht op Marktplaats.
    Enige niet-gebruikte GFS die ik nog heb liggen is een Crunchy PAF neck gold-cover.
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex | Hamer Californian Elite in Aztec Gold
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

Standaard

Iemand ervaring met de xaviere xv 870 van daar???
    lijkt me een leuk gitaartje

Standaard

Heeft er iemand hier ervaring met het inbouwen van hun lil killers in een Strat?
    Ik tot nu toe slechte ervaring.

Cees

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door snaarplukker
    Heeft er iemand hier ervaring met het inbouwen van hun lil killers in een Strat?
    Ik tot nu toe slechte ervaring.

Cees
    Bedoel je dat je m niet goed kan inbouwen of dat ie slecht klinkt?

Ik heb een lil killer 10k geprobeerd in bridge pos, inbouwen zonder probleem, past goed, single/humbucker switch extra.

Geluid is redelijk tot goed, en ja het klinkt echt als humbucker. Niet te fel, dus geluid is vrij helder maar zeker niet vgl een single coil Fender.

Ik heb m er weer uitgejopt omdat ik juist die heldere bite van de Fender singlecoil miste. De lil killer op zich is prima en ik denk te vergelijken met een SD. Is dus bij mij meer kwestie van smaak dan dat ie niet goed zou zijn...
    Me Crapton, you ...

Senior Member

Standaard

Ik heb misschien 2 Dream 90 pickups te koop. Heb zelf de verkeerde besteld op de website van guitarfetish.. Argh

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eroosch
    Bedoel je dat je m niet goed kan inbouwen of dat ie slecht klinkt?

Ik heb een lil killer 10k geprobeerd in bridge pos, inbouwen zonder probleem, past goed, single/humbucker switch extra.

Geluid is redelijk tot goed, en ja het klinkt echt als humbucker. Niet te fel, dus geluid is vrij helder maar zeker niet vgl een single coil Fender.

Ik heb m er weer uitgejopt omdat ik juist die heldere bite van de Fender singlecoil miste. De lil killer op zich is prima en ik denk te vergelijken met een SD. Is dus bij mij meer kwestie van smaak dan dat ie niet goed zou zijn...
    Nee, inbouwen ging perfect. Hier en daar een beetje in de slagplaat vijlen tot het mooi pastte. Maar toen ik het allemaal weer in mekaar had zitten kwam er geen geluid meer uit. Na een week kwam ik er achter dat de volumepot kapot was en heb de hot aan de andere kabel gesoldeerd, dus buiten de pot om.
    Mooi geluid komt er trouwens uit alleen kan ik hem nu niet zachter zetten tot ik een nieuwe volumepot heb. Ik dacht namelijk eerst dat ik de verkeerde draden van de lilkillers had aangesloten.

Ohh, ik heb er een set inzitten van 15K (brug), 10K (midden) en 6K (hals).

Cees

Member

Standaard

Nu de euro weer aan het stijgen is mede dankzij de 0% rente verklaring in amerika, wilde ik mijn veel hele goedkope indonesische strat kopie trakteren op een nieuwe slagplaat met mooie elementen.
    Omdat ik geen ervaring heb met het solderen van een slagplaat en alleen maar slechte ervaringen met het solderen van kleine projectjes, weet ik niet of ik beter een pre-wired pickguard kan kopen, of dat ik toch maar alles beter zelf kan solderen.
    Er zijn nu van die mooie vintage pickups te koop. Zouden die van goede kwaliteit kunnen zijn ondanks de lage prijs, of moet ik weg blijven van de Clearance Section?
    Laatst gewijzigd door SanderPeper; 18 december 2008 om 17:49 Reden: onbegrijpbare zin aangepast

Standaard

Die pickups die je aanwijst zijn hele gewone pickups die ze in de cheapo stratjes zetten. Je kan dan beter voor de alnico's gaan. Of de lil-killers calibrated set.

Cees

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SanderPeper Bekijk bericht
    Nu de euro weer aan het stijgen is mede dankzij de 0% rente verklaring in amerika, wilde ik mijn veel hele goedkope indonesische strat kopie trakteren op een nieuwe slagplaat met mooie elementen.
    Omdat ik geen ervaring heb met het solderen van een slagplaat en alleen maar slechte ervaringen met het solderen van kleine projectjes, weet ik niet of ik beter een pre-wired pickguard kan kopen, of dat ik toch maar alles beter zelf kan solderen.
    Er zijn nu van die mooie vintage pickups te koop. Zouden die van goede kwaliteit kunnen zijn ondanks de lage prijs, of moet ik weg blijven van de Clearance Section?
    Ik denk dat je er tov de pickups in je Indonesische Strat niet veel mee opschiet, omdat dit dezelfde soort generieke Aziatische pickups zullen zijn. Maar de 'gewone' GFS pickups kosten ook geen dr*l en zijn zeker een hele verbetering. En anders zou je op marktplaats eens kunnen speuren naar bv een setje pickups uit een Mexicaanse of Japanse Fender. Dat kost je ook de kop niet en is ook een stap in de goede richting.
    Hoogachtend,
    Bambufan
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jannest
    die gozert speelt op 2 gitaren en beide klinken ze kut
    heb het vage vermoeden dat het niet aan de gitaren ligt

Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door snaarplukker Bekijk bericht
    Die pickups die je aanwijst zijn hele gewone pickups die ze in de cheapo stratjes zetten. Je kan dan beter voor de alnico's gaan. Of de lil-killers calibrated set.

Cees
    voor een beetje vintage-achtig geluid, waarmee ik toch wel kan raggen en kan funken, zijn de lil-killers beter of zijn de 1960's repro premium alnico beter?

En is er nog iets waar ik op moet letten als ik de potmeters enzo soldeer?
    Ik kan dit schema wel gebruiken denk ik.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten