Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 5 EersteEerste ... 345
Weergegeven resultaten: 41 t/m 46 van 46
  1. #41
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2002
    Locatie
    Wormerveer
    Berichten
    3.163

    Standaard

    Met rythm wordt vaak het crunchkanaal aangeduid op amps, dus wat dat betreft een beetje verwarrend, aangezien je het over de leads hebt.
    Maar ja, maakt ook niet uit:-)

    Ik raad je overigens aan om eerst de top te kopen en die op verschillende speakerkasten te testen...kan je een beetje bepalen over welke speakers je hem het beste vindt klinken. Zonde als je een mooie set hebt die niet optimaal klinkt.

  2. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marc Oblivian
    Met rythm wordt vaak het crunchkanaal aangeduid op amps, dus wat dat betreft een beetje verwarrend, aangezien je het over de leads hebt.
    Maar ja, maakt ook niet uit:-)

    Ik raad je overigens aan om eerst de top te kopen en die op verschillende speakerkasten te testen...kan je een beetje bepalen over welke speakers je hem het beste vindt klinken. Zonde als je een mooie set hebt die niet optimaal klinkt.
    ENGL top + Bogner cab = sex

    Maargoed, das mijn mening.

  3. #43

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kellet
    ENGL top + Bogner cab = sex

    Maargoed, das mijn mening.
    Ik geloof je direct!
    Maar helaas kan ik die formule ook even omschrijven

    ENGL top + Bogner cab = off budget

    Ik vond hem lekker klinken met v30's, dus die koop ik ook denk ik. Greenbacks is geen optie, want das maar een cabje van 50 watt...en t75's vind ik nogal schel, die probeer ik niet denk ik. Ik wil gewoon een goede en goedkope cab, dat leidde mij tot fame of framus
    - It's not so bad to fall on your face sometimes, because it indicates you are moving in the right direction: forward. -

  4. #44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door a darker shade of grey
    Ik geloof je direct!
    Maar helaas kan ik die formule ook even omschrijven

    ENGL top + Bogner cab = off budget

    Ik vond hem lekker klinken met v30's, dus die koop ik ook denk ik. Greenbacks is geen optie, want das maar een cabje van 50 watt...en t75's vind ik nogal schel, die probeer ik niet denk ik. Ik wil gewoon een goede en goedkope cab, dat leidde mij tot fame of framus
    Framus 2x12 is idd ook goed. Ze zijn ook verassend licht. ENGL, Mesa en Bogner 2x12's zijn groot en zwaar, maar Framus compact en licht!!

  5. #45

    Standaard

    Het is wel zo dat de cabs niet allemaal het zelfde zijn.
    De bogner is wel vet idd!! Tonevoller dan de Engl 212 , maar de Engls is wel strakker in het laag. De framus ken ik niet dus daar durf ik niet veel zinnigs over te zeggen. Het enige is wel dat een lichte kast vaak van dunner hout is en dus minder tonevol en minder strak. Verder is er zoals gewoonlijk maar 1 oplossing...TESTEN !!
    Laatst gewijzigd door x.a.d; 26 juli 2008 om 15:54

  6. #46
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 mei 2003
    Locatie
    22 Acacia Avenue
    Berichten
    11.954

    Standaard

    Even een paar dingen:
    -De high gain switch van de Invader (zowel 100 als 150) werkt op ALLE 4 KANALEN! (dus niet alleen op kanaal 3 en 4).
    Hierdoor heb je met de high gain mode aan op kanaal 1 een heerlijke Malcolm Young-achtige tone; denk aan 't intro van "You shook me all night long".
    En kanaal 2 is dan echt hotrodded JCM800, maar dan 'sophisticated'. Denk aan Accept's "Balls to the Wall" intro.

    Ik vind Orpheo's vergelijking tussen JVM en Invader ook niet kloppen. JVM is puur Marshall karakter in alle kanalen, en klinkt veel gruiziger/korreliger. De Invader is meer een smeuïge, beheerstere versie van een Marshall ACHTIGE sound (en dan voornamelijk in kanaal 2).
    Overigens, ik had m'n Invader 100 ook voor iets minder dan 2 ruggen, maar een JVM kostte toch overal 1400-1450 euro en geen 1000 euro nieuw. Wel eerlijk vergelijken aub.

    Kanaal 4 heeft wat idd wat minder gain dan 3, maar barst van de mids en klinkt behoorlijk losjes. Ik heb de mids van dat kanaal op 2 staan! Kanaal 3 klinkt al dusdanig scooped, dat ik voor 80's metal de mids tot 7 moet draaien.

    Ik vind het een heerlijke amp, maar ik wil er nog zeker een Engl SE bij.
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex. | Driftwood Mini Nightmare 6L6 | Bogner 3534 50W
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top