Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 19

Discussie: Warmoth/GFS SG

Senior Member

Standaard Warmoth/GFS SG

Aangezien jammerlijk genoeg de Eden les paul group buy niet door gaat ben ik van plan te gaan sparen voor een Warmoth gitaar icm GFS Spul

-Swamp ash body (Lekker licht) met een transparante amber finish
    -Maple neck met ebben toets
    -Asymetrische hals (SRV achtig)
    -Medium Jumo frets
    -Pearl dot inlay
    -Zwarte hardware
    -PRS achtige headstock

Met een een dergelijke head dus (maar dan maple)

Bij elkaar zou dit geintje me zo'n €550 gaan kosten ex de eventuele kosten voor montage.

Iemand nog tips? commentaar? geld?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers
    Die toets van die stagg is geen hout joh, dat is gewoon uitgehard WC-papier, gekleurd & verhard met stront van arme Aziaatjes.
    www.myspace.com/Dekkz0r
    Het "Over Dieren" forum

Senior Member

Standaard

swamp ash hoeft niet per se lekker licht te zijn, check dit topic maar eens:

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=111804

en ik zou geen GFS hardware in een warmoth gooien, verdient wel wat beters
    fenders stuiteren, gibsons breken

stem op mijn vriendin..! please?
    --Jenneke - Bestemming Onbekend--

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jimihattricks
    swamp ash hoeft niet per se lekker licht te zijn, check dit topic maar eens:

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=111804

en ik zou geen GFS hardware in een warmoth gooien, verdient wel wat beters

Zal iig wel lichter zijn dan mahony gok ik, dat is de 2e optie.

En GFS niet goed genoeg? heb ik juist hele goede verhalen over gehoord.. Let er wel op dat het natuurlijk grover tuners worden en ook de brug van een goed merk. Die Mean'90 van gfs durf ik iig wel aan, en kan ik me zowieso geen buil aan vallen.

Zijn dan bv de potmeters van gfs niet goed genoeg? en wat zouden de alternatieven zijn?

Body en neck dus ook frets, nut, halspin neckplate worden dus van Warmoth he!
    Laatst gewijzigd door Dekkz0r; 30 juli 2008 om 15:04
    Die toets van die stagg is geen hout joh, dat is gewoon uitgehard WC-papier, gekleurd & verhard met stront van arme Aziaatjes.
    www.myspace.com/Dekkz0r
    Het "Over Dieren" forum

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

hmhm GFS hardware is goed hoor, niks mis mee, maar als je ash hebt als body, krijg je veel meer een telesound, en niet de sound van een sg of iets anders dat erop lijkt.

ik zou 't zo aanpakken:

SG body: 200$, mahonie, met lak: 370$
    padouk/ebben hals met inleg: (hoef je geen lak te hebben!): 275$
    shipping: 90$
    motherbucker: 50E
    gotoh tuners: 25$
    brug en tailstop, gotoh: 50$
    pots en dergelijke: 20$ (gfs!)

totaal: 727 euro, met shipping en belasting berekend.

een PRS style, in de punt, hebben ze niet. wat ze wel hebben, is de paddle head, die je zélf moet uitzagen, en maple MOET gelakt worden, en niet olie maar echt LAK, vanwege je garantie.

mijn advies: neem de warmoth-style of de variax style head, padouk back (scheelt je 90 euro lakwerk, als niet meer), maar wel met maple headstock overlay.

maar iig wel mahonie body ipv ash. scheelt je zoveel in sound, en niks extra's of minder in gewicht.

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

je kan bij warmoth gewoon de echte p90 rout erin laten zetten he... en de gfs hardware is heus niet zo slecht, en ik vind de pots van gfs ook behoorlijk goed. heel soepel, en ze klinken ook gewoon lekker.

Senior Member

Standaard

Mja het enige wat ik tegen mahony heb in dit geval is dat het hout minder mooie nerven heeft, al zou dan misschien wel weer een questie van mazzel hebben zijn.

Die padouk waar jij het over hebt he, dat is zeker hetzelfde als die ongelakte hals die hij had staan? Zo ja, vind ik die houtkleur te donker, en word het een satin finish op maple alsnog. Scheelt me ook weer $35. (Satin finish op maple kost $65, Padouk kost t.o.v. Maple $100 extra)

Idd de neck word warmoth of variax style, PRS hebben ze jammer genoeg niet. Het liefste heb ik eigenlijk nog 1x6 layout maar ik heb het gevoel dat dat geen porem is op een SG..

Routing word trouwens gewoon HH, dan kan ik namelijk evt nog switchen naar een gewone hb als p90 niet mijn ding blijkt, maar voor alsnog ben ik zowieso erg gecharmeerd van die Mean'90 wat ik heb gehoord, ook kost ie nog geen €30 bij een online bestelling

Maar deze neck zou iig perfect op de SG body moeten passen?

Oh en dan nog iets, weet jij wat een thinned and contoured heel inhoud, en wat het eventuele voordeel hier aan is?
    Laatst gewijzigd door Dekkz0r; 30 juli 2008 om 16:29
    www.myspace.com/Dekkz0r
    Het "Over Dieren" forum

Senior Member

Standaard

Nog ff een vraagje, zit er ook erg aan te denken de sg string trough te doen omdat een sg toch en flat-top heeft. Alleen hebben ze 3 verschillende opties daarvoor, welke is wenselijk? en waarom?

Staggered, Arched of Angled. Ik vind staggered qua looks het mooiste...

www.myspace.com/Dekkz0r
    Het "Over Dieren" forum

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

1: padouk is gewoon knaloranje, dat past dan toch juist mooi bij de body? nja, ikzelf wil nooit meer gelakte halzen. ik heb, zoals je weet,5 raw necks, en ik wil never meer gelakt; speelt gewoon lekkerder, raw. voelt ook iets directer aan.

2: contoured heel is dat de heel iets dunner is dan normaal, zoals de foto's laten zien. ik zou 't niet doen op een sg, om iets meer 'vlees' over te houden voor de neckjoint.

3: alle halzen met strat-heels passen op die sg's. dus de variax style, de gibson style, de warmoth style, past allemaal. als je een telehead wilt hebben kan dat natuurlijk ook, dan bestel je een tele-neck met een strat-heel.

de padouk wat ik bedoel, is dit:

mahonie, geen mooie nerf? I beg to differ. mahonie heeft juist heel mooie, subtiele patronen, tegenover dikke grote nerven van ash.

en tuurlijk, tis 35 dollar meer, maar dat is 20 euro of zoiets. een dagje niet uit, en dan heb je 't al :P maar goed, als je 't echt te donker vindt, is dat natuurlijk een goeie reden.

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dekkz0r
    Nog ff een vraagje, zit er ook erg aan te denken de sg string trough te doen omdat een sg toch en flat-top heeft. Alleen hebben ze 3 verschillende opties daarvoor, welke is wenselijk? en waarom?

Staggered, Arched of Angled. Ik vind staggered qua looks het mooiste...

de vorm maakt niet uit. t gaat erom wat je 't mooist vindt. sommigen zeggen dat je er meer sustain door krijgt; geloof ik niet zo in. anderen zeggen dat benden makkelijker gaat met de arched op de hoge en lage e, en met de angled benden makelijker op lage e dan hoge e, blablabla. wat een gezeik. als je benden te lastig of pijnlijk vindt, laat 't gitaarspelen dan hangen zeg, kom op.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo
    de vorm maakt niet uit. t gaat erom wat je 't mooist vindt. sommigen zeggen dat je er meer sustain door krijgt; geloof ik niet zo in. anderen zeggen dat benden makkelijker gaat met de arched op de hoge en lage e, en met de angled benden makelijker op lage e dan hoge e, blablabla. wat een gezeik. als je benden te lastig of pijnlijk vindt, laat 't gitaarspelen dan hangen zeg, kom op.

K mooi, dan die ik die staggered gewoon, vind dat erg mooi, en als ik die optie bijbestel he, krijg je er dan ook meteen van die busjes bij die nodig zijn? lijkt me bijna niet voor maar $15 extra
    www.myspace.com/Dekkz0r
    Het "Over Dieren" forum

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten