Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 46

Standaard Nieuwe de Gier Gitaar (met fotos)

Een aantal weken geleden heb ik mijn eigen De Gier Reflection Custom mogen ophalen bij Sander de Gier. De welbekende Gitaar en Basbouwer in Schiedam. Ik vond de Reflection een geil ontwerp en wilde een allroundgitaar die ik functioneel als eerste keus kon gebruiken bij optredens met The Memphis Maniacs.

Degene die mijn G&L hebben gespot op dit forum weten dat ik warm loop voor flakes. De tele van G&L is rood geflaked. De Reflection wilde ik groen. Sander heeft een prachtig instrument gebouwd zoals je op de foto's kan zien. De Gier maakt gewoon zijn instrumenten helemaal af. De kop is meegespoten en ik weet dat sommige dit verschrikkelijk vinden maar ik wilde nu eenmaal een disco-bal-eyecatcher. (yeah baby)

Ik schrijf Reflection Custom, omdat houtsoort (ik heb voor mahonie gekozen), neckshape, mensuur, frets en pickups naar eigen wens zijn gebruikt en vervaardigd. Sander is volgens mij sowieso als custombouwer begonnen dus ligt het wel in zijn straatje om een Reflection te maken die helemaal door de klant bedacht is.

Ik vond die reflection die hij normaal maakt een te korte mensuur hebben en daarom is mijn hals fender-maat. Medium jumbo frets en qua vorm geheel gekopieerd van mijn warmoth strat-hals.

Er zitten Bare-knuckle pickups in. Voorin een "the Boss" tele-neck, achter een "the Crawler" die gesplit kan worden. Dit om de veelzijdigheid te vergroten.

De gitaar is nu ook daadwerkelijk een veelkunner. Geluid is zeer strak, erg direct en dus onvergeeflijk. Een meer "in your face" geluid heb ik niet in mijn collectie. Dit monster wil dus geen gepruts, maar beloont wel door alle tonen drie keer zo gemeend door je ziel te laten snijden. Door de mahonie-body is het geluidsspectrum redelijk compact met wat meer mid. Voor Funk, Soul en Rock is het helemaal waanzinnig. Op podium merk je pas echt goed wat een goed instrument voor waarde is. Ik prik m in een Bogner Shiva met alleen een litle green wonder als booster. Het geluid knalt heel makkelijk door de mix en alles wordt veel dynamischer (vorige eerste gitaar was een Yamaha Pac 904 superstrat)

Om te besluiten, als de lichtman een beetje z'n best doet steelt de gitaar die show ipv mijn spel. Flakes = Sexy.

ik zeg hoera! Ik ga weer effen rock'n.

Senior Member

Standaard

vet ding!!!
    "Ik ben nou eenmaal dol op ouwe troep, ik ben gitarist...."

Senior Member

Thumbs up

Ziet er erg goed uit (!!!) en zeer tof dat custom-opties ook mogelijk zijn.

3- of 5-weg-schakelaar?

Senior Member

Standaard

ik vind m heel tof : )

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Dammm Heeel gaaf!
    ----

// City Of Life //

Senior Member

Standaard

Heel fraai en apart met die tele pup.

Senior Member

Standaard

vette plank dude!! echt super.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Vraag jij aan een filatelist ook hoe vaak hij die zeldzame postzegels nou daadwerkelijk opplakt?
    Official Member of the Gun Guitars Owners Association

Senior Member

Standaard

leuke foto locatie ook

Senior Member

Thumbs up

Mooi, apart, bijzonder.
    "Serenity now, insanity later"

Senior Member

Standaard

heel goed, mooie bak.

Is deze nou een beetje gebaseerd op die van Mitch of is die van Mitch gebaseerd op deze?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Maar goed, je kunt er uren over lullen op gitaarfora

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten