Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 33
    Senior Member

Standaard Kapotte Egnater IE4 (HELP?)

Dames, Heren,

Ik heb al een tijdje een hele mooie 4-kanaals preamp van Bruce Egnater/Rocktron liggen die een klein defect heeft. Het ophalen van midi patches werkt gewoon, maar het opslaan niet meer. Het 'midi store' knopje doet niets meer...

De preamp is veel te lang bij een algemene hifi reparatieboer geweest en die trokken de conclusie dat de DS80C320 processor dood was op 1 pootje en ze kunnen daar niet aan zo'n chip komen.

Kan ik deze zelf ergens bestellen? Moet hij 'geprogrammeerd' worden, of kan ik 'm gewoon in het voetje drukken en gaan met die banaan?

-tnx!-

Edit: het is misschien niet de processor... Ik probeer nu het pad van de knop tot aan de IC te volgen...
    Laatst gewijzigd door HaroldA; 24 mei 2008 om 22:53

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

heb je al contact gehad met Egnater?
    HERRIE.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TimmU
    heb je al contact gehad met Egnater?
    Ik het verleden wel eens, maar op de laatste 2 mailtjes (~2 weken geleden) heb ik nog steeds geen reactie gehad...

Ik heb zowel Bruce's prive mail adres als mailen via de Egnater website geprobeerd...

Senior Member

Standaard

Volgens de datasheet is het een 8051 compatible ding (min of meer).
    http://datasheets.maxim-ic.com/en/ds...0-DS80C323.pdf

Waarschijnlijk doet een nieuwe het gewoon. Er zal wel een eprom in de buurt van de 80C320 zitten. Iets met 27C256 of zoiets. Of 28Chuppeldepup (Flash).
    Daarin zit het programma.

Ik heb niets in de datasheet gelezen van masked rom.
    De ellende van de slechte kwaliteit duurt nog voort
    als de vreugde van de lage prijs allang vergeten is.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door aad
    Waarschijnlijk doet een nieuwe het gewoon. Er zal wel een eprom in de buurt van de 80C320 zitten.
    Kan ik zo niet vinden...

Degene die kapot zou zijn heeft wel de versie sticker er op, vandaar dat ik dacht dat het een eeprom of flash stukje had... Iemand tips waar ik zo'een kan bestellen?

Laatst gewijzigd door HaroldA; 3 mei 2008 om 11:30

pandjesbaas

Standaard

Natuurlijk heeft Farnell ze, voor Farnell prijzen.

Maar kijk 'es hier:
    http://www.prsbv.nl/aanbiedingen.php
    En dan ff scrollen...

Weet alleen niet, of het de juiste is; pinout & zo.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldAling
    Kan ik zo niet vinden...

Degene die kapot zou zijn heeft wel de versie sticker er op, vandaar dat ik dacht dat het een eeprom of flash stukje had... Iemand tips waar ik zo'een kan bestellen?
    "plaatje"

Hmmm. ziet er toch wel uit als de eprom, niet de processor. De 80C320 heeft als DIL 40 pinnen en als PLCC 44 pinnen. Deze chip heeft 28 pinnen zo te zien (27256/512?).
    Dus er moet een nog grotere (DIL40) of een kleinere (PLCC44) vierkante chip op de print zitten die ik hier niet op de foto zie.
    De ellende van de slechte kwaliteit duurt nog voort
    als de vreugde van de lage prijs allang vergeten is.

Senior Member

Standaard Reactie van Bruce...

Wie kan mij hier bij helpen???

Dear Harold,

You really didn't answer my question about checking the switch function. The tech needs to verify the switch is in fact working properly and has the proper voltage on it. There were problems with the memory on the Rocktron models but the symptoms were not the same as yours. That problem was that the unit would lose all memory each time the power was turned off and would need to be reprogrammed each time it was powered on. The proper switch function on yours needs to be checked right up to pin on the uP before other causes can be looked at.

Bruce Egnater
    Ik heb een multimeter en tracht een gezond verstand te hebben (werkt niet altijd even goed).

De "tech" waar hij eerder is geweest is out-of-the-question, anders ben ik de Egnater weer 1243574563 maanden kwijt.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldAling
    Wie kan mij hier bij helpen???

Ik heb een multimeter en tracht een gezond verstand te hebben (werkt niet altijd even goed).

De "tech" waar hij eerder is geweest is out-of-the-question, anders ben ik de Egnater weer 1243574563 maanden kwijt.
    Als je zeker weet dat het die chip is, gewoon Egnater bellen en eisen dat hij zo'n chip opstuurt.
    gear: Epiphone LP '98, Fender Telecaster MIM '08, Tokai Les Paul '83, Squier VM Jazzmaster

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jimwoud
    Als je zeker weet dat het die chip is, gewoon Egnater bellen en eisen dat hij zo'n chip opstuurt.
    Daar hebben we het al... Ik weet het niet, ik kan alleen herhalen wat die "tech" gezegd heeft.

Als degene die de preamp gemaakt/ontworpen heeft (mr Bruce himself) zegt dat dat 't niet kan zijn en ik de knop tot aan de chip moet gaan volgen lijkt me dat hij weet waarover hij praat...

-H-

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten