Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 13 van 13
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Speeddemon
    5 Boss/Ibanez pedalen in een rij? Ik moet er niet aan denken. De punch en complexiteit in het mid-laag wordt beknepen en er gebeurt iets 'plastics' met het hoog/top-hoog.
    In het geval van ons experiment was het verschil dus NIET te horen. Misschien een heeeeeeeel klein beetje als je je extreem goed ging concentreren, maar naar 20x aan/uit schakelen wisten we het verschil niet meer te plaatsen. Zeker verwaarloosbaar verschil dus (in het geval van ons experiment).
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Speeddemon
    Mijn ervaring/advies is als volgt: zorg dat je signaal als eerste een hele goeie buffer binnenkomt (let wel, zelfs de GGG IC Buffer met een 0.15 of 0.22uF input cap en een fatsoenlijk ICtje doet al wonderen). Ga dan indien mogelijk een x-aantal TB pedalen in, voordat je naar de amp gaat.
    Hoezo als eerste? Fuzz-pedalen slikken over het algemeen toch geen buffers ervoor? Mijn Big Muff in ieder geval niet, die klinkt een stuk zwakker als er een gebufferd pedaaltje voorstaat. En mijn Fuzz Factory werkt ook anders in zo'n geval. Daarom heb ik mijn eerste gebufferde pedaal (Korg DT-10) tegenwoordig NA mijn fuzzes.
    Drummer: "Potmeter? Is dat net zoiets als een gaydar?"

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fuhgawz
    Hoezo als eerste? Fuzz-pedalen slikken over het algemeen toch geen buffers ervoor? Mijn Big Muff in ieder geval niet, die klinkt een stuk zwakker als er een gebufferd pedaaltje voorstaat. En mijn Fuzz Factory werkt ook anders in zo'n geval. Daarom heb ik mijn eerste gebufferde pedaal (Korg DT-10) tegenwoordig NA mijn fuzzes.
    Ik gebruik dan ook geen fuzz-pedalen.

Maar de reden om een buffer als eerste te doen, is de omvorming naar laag-ohmig signaal, zodat langere kabellengtes NA de buffer minder van invloed zijn.
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex | Hamer Californian Elite in Aztec Gold
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten