Pete Cornish (oa technicus van Brian May en David Gilmore) heeft hier ook een interessant artikel over op zijn site staan:
http://www.petecornish.co.uk/case_ag...ue_bypass.html
Pete Cornish (oa technicus van Brian May en David Gilmore) heeft hier ook een interessant artikel over op zijn site staan:
http://www.petecornish.co.uk/case_ag...ue_bypass.html
Koch Multitone 100 watt, inclusief flightcase: 600 euro
Op zich vertelt het artikel niets nieuws: 2 lange kabels met alleen maar True Bypass pedaaltjes zorgt voot tone loss. Dat klopt. Een buffer voorkomt dat! En buffers zitten vaak in de NIET-true bypass pedaaltjes.
te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info
Alleen bij hem komt het weer over als een verkapt verkooppraatje, aangezien ie zelf (overpriced) buffers bouwt.Oorspronkelijk geplaatst door Wicked Willy
Mijn ervaring/advies is als volgt: zorg dat je signaal als eerste een hele goeie buffer binnenkomt (let wel, zelfs de GGG IC Buffer met een 0.15 of 0.22uF input cap en een fatsoenlijk ICtje doet al wonderen). Ga dan indien mogelijk een x-aantal TB pedalen in, voordat je naar de amp gaat.
En zorg dat je fx-loop volledig TB is/bypassbaar met 1 Looper, aangezien daar de klankwinst het grootst is.
5 Boss/Ibanez pedalen in een rij? Ik moet er niet aan denken. De punch en complexiteit in het mid-laag wordt beknepen en er gebeurt iets 'plastics' met het hoog/top-hoog.
En voor de gene die 't in z'n malle harses haalt te denken dat hier een HWA verkooppraatje in schuilt... ik ben al bijna een jaar met 'sabbatical'.![]()
Gezocht:
Marshall 2553 (50W) in zwart tolex | Hamer Californian Elite in Aztec Gold
Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.
Ik hoor ook nooit verschil of ik mijn Ibanez DE7, Boss CE-2, Boss GE-7, MXR Zakk Wylde en DOD FX-75s(?) in mijn keten heb of ik ze eruit heb gehaald (met looper).
Dreadmember
In het geval van ons experiment was het verschil dus NIET te horen. Misschien een heeeeeeeel klein beetje als je je extreem goed ging concentreren, maar naar 20x aan/uit schakelen wisten we het verschil niet meer te plaatsen. Zeker verwaarloosbaar verschil dus (in het geval van ons experiment).Oorspronkelijk geplaatst door Speeddemon
te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info
Hoezo als eerste? Fuzz-pedalen slikken over het algemeen toch geen buffers ervoor? Mijn Big Muff in ieder geval niet, die klinkt een stuk zwakker als er een gebufferd pedaaltje voorstaat. En mijn Fuzz Factory werkt ook anders in zo'n geval. Daarom heb ik mijn eerste gebufferde pedaal (Korg DT-10) tegenwoordig NA mijn fuzzes.Oorspronkelijk geplaatst door Speeddemon
Drummer: "Potmeter? Is dat net zoiets als een gaydar?"
Ik gebruik dan ook geen fuzz-pedalen.Oorspronkelijk geplaatst door Fuhgawz
Maar de reden om een buffer als eerste te doen, is de omvorming naar laag-ohmig signaal, zodat langere kabellengtes NA de buffer minder van invloed zijn.
Gezocht:
Marshall 2553 (50W) in zwart tolex | Hamer Californian Elite in Aztec Gold
Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.
Favorieten/bladwijzers