Tja, moest van school :P en als school het zo wil dan krijgen ze het zo..
Tja, moest van school :P en als school het zo wil dan krijgen ze het zo..
Gear:
Squier Stratocaster
Strat Neck
Jackson neck
No-name Body Strat vormig
----
Oorspronkelijk geplaatst door orreltak
Zo, ben al weer 2 dagen bezig met de nieuwe koffer..
Vandaag de tandverbinding af gemaakt en de sponningen gefreesd voor de boven en onderkant.
Morgen lijmen.
En weer die crappy telefoon foto's.
Gear:
Squier Stratocaster
Strat Neck
Jackson neck
No-name Body Strat vormig
----
Oorspronkelijk geplaatst door orreltak
Raar dat ze eiken willen :S is nou niet echt het mooiste hout voor zo'n koffer, meer iets voor de tafel van oudoma Nel.
Waarom gebruik je tandverbindingen en geen zwaluwstaart?
Wat was er eigenlijk verkeerd aan de andere koffer?
"Hij die werkt met zijn handen is een arbeider.
Hij die werkt met zijn handen en hoofd is een ambachtsman.
Hij die werkt met zijn handen, hoofd en hart is een kunstenaar."Het boek "Making Masonite Guitars"
Franciscus van Assisi
Blog --> "The Dutch Luthier"
www.javaca.eu
Oja, dat eiken is inmiddels komen te vervallen, op aanraden van m'n docent en dat is beuken geworden.
Tandverbinding heb ik gekozen omdat ik een grafhekel aan zwaluwstaarten heb en het in verstek doen moest van school.
Die andere koffer waren ze het niet mee eens omdat ze vonden dat ik te snel had gewerk en dus te slordig.
Wat naar mijn mening wel mee viel.. en zoals school het wil moet het ook gebeuren.. dus had geen andere keus.
Gear:
Squier Stratocaster
Strat Neck
Jackson neck
No-name Body Strat vormig
----
Oorspronkelijk geplaatst door orreltak
Tsja, dat is het probleem bij de meeste houtbewerkers die bij ons op school gitaarbouw komen doen. Ze denken al snel; "Het is wel net genoeg" Terwijl je eigenlijk moet denken "Het is nóóit net genoeg."Oorspronkelijk geplaatst door lennaertn
"Hij die werkt met zijn handen is een arbeider.
Hij die werkt met zijn handen en hoofd is een ambachtsman.
Hij die werkt met zijn handen, hoofd en hart is een kunstenaar."Het boek "Making Masonite Guitars"
Franciscus van Assisi
Blog --> "The Dutch Luthier"
www.javaca.eu
Ik heb wel vaker de opmerking gehoord dat mensen met een metaalbewerkingsachtergrond makkelijker de stap naar muziekinstrumenten weten te zetten.Oorspronkelijk geplaatst door Javaca
Idd, die hebben vaak veel fijner leren werken. Vooral de draaiers.
Laatst een kast gemaakt samen met een vriend van me, (houtbewerker) iedere maat die ik opgaf rondde hij af naar halve centimeters.
"Hij die werkt met zijn handen is een arbeider.
Hij die werkt met zijn handen en hoofd is een ambachtsman.
Hij die werkt met zijn handen, hoofd en hart is een kunstenaar."Het boek "Making Masonite Guitars"
Franciscus van Assisi
Blog --> "The Dutch Luthier"
www.javaca.eu
daar kon je wel eens gelijk in hebben, ik zit zelf ook in de metaal, ben weliswaar geen draaier of freser maar lasser, maar ook ik heb vaak te maken met toleranties van 0,5 en soms zelfs van 0,2 mm.
het word in de meeste gevallen wel nabewerkt, maar je moet vaak wel heel secuur werken, voordeel met staal tov. hout is wel, als je een foutje gemaakt hebt, bv iets te veel weggefreest, dan kun je het makkelijk weer oplassen en opnieuw fresen.
en dat lukt met hout niet
buter brea en griene sjippe...........................
wa dat net sizze ken dy hat een hasse lippe
Eindelijk er aan gedacht om de camera maar weer eens mee te nemen..
Moet nog afgewerkt worden btw.
Gear:
Squier Stratocaster
Strat Neck
Jackson neck
No-name Body Strat vormig
----
Oorspronkelijk geplaatst door orreltak
Fijn, als school niet de goeie freesjes heeft.. dan de mal maar opdikken:
En dan even een hele grote stap, foto's van vandaag:
Bezig geweest het uitzagen en heel veel schuren..
Gear:
Squier Stratocaster
Strat Neck
Jackson neck
No-name Body Strat vormig
----
Oorspronkelijk geplaatst door orreltak
Favorieten/bladwijzers