Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 29 van 29

Discussie: Epiphone Firebird

  1. #21

    Standaard

    Kabels via thomann gaat prima. Duurt alleen lang.

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 november 2004
    Berichten
    2.915

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ajox
    Zeer mooie gitaar.

    Maar ik heb toch niet al te beste dingen gehoort over die thoman.
    Het kunnen verhalen zijn van 1 iemand uit de 100 die er eens mee slecht gevaren is maar een gitaar via duitsland vind ik toch niet zo'n goed idee.
    Als je service nodig hebt mag je hem beginnen opsturen etc.
    Ik zou je aanraden om hem te bestellen bij je lokale muziekhandel

    grtz

    Maat van me kocht een pedaal van Danelectro bij hun, ging na een paar maanden kapot en hij kreeg gewoon een nieuwe opgestuurd!
    Service ook daar dus!

  3. #23

    Standaard

    Oh jaaa, de Firebird.

    Fantastisch model moet ik toegeven, een van de gitaren waar ik als beginner GAS bij krijg :P

    Een vraagje. Een verkoper vertelde mij dat het model firebird met zijn afmetingen/verhoudingen misschien een hindernis kan zijn om de overstap te maken naar andere 'gebruikelijke gitaren met hun gebruikelijke afmetingen'. Wat ik probeer te achterhalen is, is het echt zo dat het firebird model zo veel anders is dat je er 'last' van kan krijgen om weer te wennen aan bijv. een les paul model?

  4. #24

    Standaard

    Ik speel nu al 2 jaar op men waschburn x10 beginnersgitaartje (stratvorm) en ik ga straks zo een zwarte epi firebird bestellen
    Natuurlijk zijn het grote vormen , maar alles went denk ik.
    Voor mij is het ook de eerste keer , maar ik vind het het mooiste model dat er is.
    En voor die prijs wil ik het niet laten .
    Ik denk ook niet dat je last gaat krijgen als ge verandert van gitaren , zoiezo moet het wennen , als ge overstapt van bijvoorbeeld explorer naar strat zal het ook raar voelen.

    Dimi

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 november 2005
    Locatie
    meppel
    Berichten
    147

    Standaard

    cool post effe als je hem hebt ben erg benieuwt denk er zelf ook aan om zon gitaar te kopen


    zijn minihumbuckers trouwens ook gewoon geschikt voor zware riffs,ala stoner rock ofzo net als gewone humbuckers?

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 oktober 2005
    Locatie
    Tiel
    Berichten
    262

    Standaard

    Ik heb zelf een Epi Worn Firebird Studio, een lim. edition, een ander model dus dan de topic starter op doelt, hoewel het een hele fijne gitaar is, met een hele fijne sound (al heeft mijne erg hoge output), is het wel een gitaar waar je erg aan moet wennen. Hij kwam op mij veel groter over dan dat het model op fotos lijkt, en de balans is ook niet altijd even prettig, zeker niet als je een licht short-scale Fendertje gewend ben zoals ik. Hoewel de service van Thomann geweldig is, zou ik wel de gitaar eerst uitproberen aangezien niet iedereen er even goed mee overweg kan.
    Ik gebruik em nu eigenlijk vooral in C om wat meer stoner achtige dingen te spelen, maar icm met m'n ENGL is het toch wat te strak.

  7. #27

    Standaard

    Njah , de bestelling is dan toch geplaatst , ik wou hem te erg ...

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 november 2005
    Locatie
    meppel
    Berichten
    147

    Standaard

    kun je die minihumbuckers in een firebird trouwens ook vervangen met een p90 zonder de gitaar aan te passen?

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 november 2005
    Locatie
    meppel
    Berichten
    147

    Standaard

    heb je hem al of was hij niet in voorraad ofzo?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top