Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 32

Standaard Roland FC-400 bouwen?

Hoi,

omdat er nergens een midi pedaal te vinden was met 10PC's en 5 of meer CC's op het moment dat ik m zocht en voor een fatsoenlijke prijs ben ik maar gaan denken aan een zelfbouw project.

Ik moet nog de nodige tests draaien voor ik er aan begin maar het ziet er al goed uit. De bedoeling is om dit dus voortaan als midi pedaal ee te gaan sjouwen in 1 behuizing.

Nu kan ik 1 behuizing maken voor beide en ze origineel laten maar ik kan ook alles uit elkaar schroeven en er en nieuw midi pedaal van maken. het ziet er van binnen niet allemaal zo bijzonder uit dus dat moet lukken.

Zo zou ik 1 behuizing kunnen maken waar bij alle knoppen netjes boven elkaar lopen. Beide CTL knoppen op een makkelijke plaats en beide expressie pedalen naast elkaar...

Iemand nog ideeen hierover?

Edit 9-01-09: Op pagina 3 gaat dit topic over op het afbreken van dit project en het opbouwen van een mini midi pedaal...
    Laatst gewijzigd door Nocki; 9 januari 2009 om 23:10
    Screw you guys, I'm going home!!!!

Standaard

Succes, lijkt me een leuk project!

Standaard

Bedankt! Ik heb de eerste tests gedaan en het kan!

Ik kan de volgende dingen doen:

10 pc's + 10cc's maar ook een pedal maken mat 20 presets :-)

Ik kan gewoon met het board werken en m e niets aantrekken van banken... Als ik in pedaal A in bank 1 zit op preset 1 (dus preset 11) en wil dan naar bank 2 naar preset 7 (dus preset 27) dan gaat dat gewoon. er zit dus niets in de weg... Misschien programeer ik wel gewoon 20 presets ipv 10presets en 10 cc's

erg leuk! eerst maar eens het gaan bouwen... maar ik ben blij dat het in ieder geval werkt en de fc's elkaar niet in de weg zitten!

Expressie pedalen bou ik er niet meer terug in. die kan ik hier namelijk gewoon op aan sluiten en ik neem dan gelijk mooiere met een lekkerdere sweep.
    Laatst gewijzigd door Nocki; 16 maart 2008 om 22:28

Senior Member

Standaard

Er zijn ook mensen die de extra CC's op de achterkant met schakelaars
    op het chassis hebben gemonteerd.
    Heb je 10 PC's en 6 CC's, blijft compacter.
    Foto's staan volgens mij in Werkbank of Pedalen (pedalboard).

Standaard

Denk je niet dat de bovenste rij pedalen te ver weg zit om lekker te kunnen bedienen? Ik zou ze eerder los in twee behuizingen (eventueel in een lichte V vorm) plaatsen zonder de expressiepedalen, en dan met een kabel verbinden.
    Old school Metallica Tribute: Hammer of Justice

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bluegate
    Er zijn ook mensen die de extra CC's op de achterkant met schakelaars
    op het chassis hebben gemonteerd.
    Heb je 10 PC's en 6 CC's, blijft compacter.
    Foto's staan volgens mij in Werkbank of Pedalen (pedalboard).
    Ja. die mogelijkheid is er idd ook. maar de switches die ik heb geprobeerd werken niet prettig. het werkte voor mij niet betrouwbaar icm de grx-4. met degmajor en gforce was het geen probleem maar in deze combinatie werkte het niet super. vandaar deze oplossing. Ik zie mezelf straks ook wel gaan werken met 20 preset ipv 10pc en 10 cc :-)

we zullen wel zien.. het is ene leuk project...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door interessander
    Denk je niet dat de bovenste rij pedalen te ver weg zit om lekker te kunnen bedienen? Ik zou ze eerder los in twee behuizingen (eventueel in een lichte V vorm) plaatsen zonder de expressiepedalen, en dan met een kabel verbinden.
    ik heb het gerpobeerd natuurlijk en het is geen probleem. Ik bouw de hoogte en afstand net als de originele fc's en dan gaat dat nog goed!

NOcki

Senior Member

Standaard

is 't exp-pedaal bij die bovenste vervangen voor 'n gewone EV-5 ?
    heb je deze i.c.m. die pedaaltjes gebruikt (misschien brakke FC-200.. ?) ?

verder lijkt het me weer echt een 'sick puppy'-project, maar onwijs interessant.. mijn interesse voor de flexibiliteit van de FC-200 is weer gewekt in ieder geval... (zoek nog een goede NIET-Behringer midicontroller met exp-pedal..)

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nocki
    Hoi,

omdat er nergens een midi pedaal te vinden was met 10PC's en 5 of meer CC's op het moment dat ik m zocht en voor een fatsoenlijke prijs ben ik maar gaan denken aan een zelfbouw project.

Ik moet nog de nodige tests draaien voor ik er aan begin maar het ziet er al goed uit. De bedoeling is om dit dus voortaan als midi pedaal ee te gaan sjouwen in 1 behuizing.

Nu kan ik 1 behuizing maken voor beide en ze origineel laten maar ik kan ook alles uit elkaar schroeven en er en nieuw midi pedaal van maken. het ziet er van binnen niet allemaal zo bijzonder uit dus dat moet lukken.

Zo zou ik 1 behuizing kunnen maken waar bij alle knoppen netjes boven elkaar lopen. Beide CTL knoppen op een makkelijke plaats en beide expressie pedalen naast elkaar...

Iemand nog ideeen hierover?
    Godin '04 LGX-SA, Tokai '86 Partscaster, S. Cortez CS-240 -> Zoom G3
    Boss FZ-5>K's90>Clyde McCoy RI Wah>Maxon SD9>Danelec CTO-1>Arion SCH-1>Zoom CDR-70 / Marshall Blues Breaker mk1>Zoom G3
    Te koop: ...

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nitefly7
    is 't exp-pedaal bij die bovenste vervangen voor 'n gewone EV-5 ?
    heb je deze i.c.m. die pedaaltjes gebruikt (misschien brakke FC-200.. ?) ?

verder lijkt het me weer echt een 'sick puppy'-project, maar onwijs interessant.. mijn interesse voor de flexibiliteit van de FC-200 is weer gewekt in ieder geval... (zoek nog een goede NIET-Behringer midicontroller met exp-pedal..)
    Sick puppy? :-)

bij de bovense is alleen de plaat vervangen voor die van een boss volume pedaal. dit heb ik ook niet meer nodig. Mijn probleem met de pedaaltjes ligt niet aan de pedalen of de fc-200. meer aan timig en de samenwerking met de grx-4.

De fc-200 is idd felxiberler dan ik zelf dacht en heb er weer een hoop bij geleerd over dit pedaal!

Standaard

we zijn alweer wat verder...

By Nocki

By Nocki

By Nocki

niet echt super fote's ik heb ze helaas moeten maken met mn phone...

Standaard

Vandaag de tolex erop kunnen doen.. Gelijk heel ander zicht he :-)

als het droog is gaan we eens de eerste midi delen erin zetten en alles combineren... ben erg benieuwd hoe het gaat worden..

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten