- 

Gitaar: Guild gad f40 p (blonde)
 Prijs (evt. met link):  790,00 bij musik produktive, elders omstreeks 1100,00
 Vorm: grand orchestra, gebaseerd op het model valencia van GUILD
 Muziekstijlen:  Fingerstyle picking (folk western etc) slag
 Waarom deze gitaar? ik was op zoek naar een goed klinkende acoustic/electric gitaar met een goed element erin ivm met gebruik in mijn band. Ik wilde een gitaar van massief hout, daarbij heb ik minder gelet op merk en uiterlijk, en vooral op klank en speelbaarheid, bij musik produktiv in duitsland heb ik eerst in de "duurdere" gitaarkamer diverse gitaren geprobeert, martins, gibsons, taylors en takamines vanaf 1500 euro, daarna heb ik ivm met mijn budget gespeeld op gitaren in de "middenklasse" ik heb mij daarbij gewoon gitaren laten aanreiken en ben gaan spelen, deze gitaar sprong er omwille van haar geluid en speelbaarheid onmiddelijk uit ook uiterlijk is het een schitterend afgewerkte gitaar. dat is mooi meegenomen. Ikmerkte bij het spelen op deze gitaar dat ik onmiddelijk makkelijker en dus beter speelde, een prettige hals (masseif mahonie met ebben fretboard(met mother of pearl inlay), goed afgesteld en een superklank door de spruce top en flamed maple back and sides... een gitaar die in deze prijsklasse beslist boven het gemiddelde uitsteekt en vergelijkbaar is met de toch behoorlijk  duurdere taylor en martin..is echter in china gefabriceert en daardoor goedkoper. wel handgebouwt volgens etiket en met levenslange garantie.
 zit een fishman matrix pick up in waar ik bijzonder tevreden over ben
 Kun je het geluid beschrijven? een heldere krachtige klank die mooi lang doorzingt, warm  en goed in balans (hoog laag midden) doet me wel denken aan een duurdere taylor
 Verder opmerkingen/promotiepraatjes/etc.? Plaatje ...

een aanrader als je in deze prijsklasse een fijn speelbare mooi uitgevoerde gitaar wilt hebben. mocht je op zoek zijn naar een akoestische gitaar met element, dan zou ik je aan raden deze zeker eens te proberen. mijn ervaring is dat je op merk of model niet moet oordelen, je kunt een gitaar alleen echt beoordelen als je hem vasthoudt, en speelt, zelfs van exact hetzelfde type is de ene de andere niet..hout leeft en dat hoor je

Regels voor berichten
				Regels voor berichten