Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 9 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 85
    Senior Member

Standaard Eigen Stompbox Collector (foto's)

Al weer een tijd terug had ik een Zoom Fx processor gekocht en die gebruikte ik met een Valvestate. Hier kreeg ik goed bruikbare geluiden uit, echter ik werd beperkt doordat ik van te voren alle patches helemaal moest uitdokteren (dus niet even snel een compressor of Wah erbij zetten).

Ik heb inmiddels de Valvestate verkocht en mijn eigen buizenamp in elkaar geflansd, maar de superlekkere buizen-tone wordt nu volledig 'verkracht' door de Zoom, onacceptabel dus. Ik ben daarom weer losse effecten erbij gaan gebruiken. Nu heb ik nog geen pedalboard, dus dat is een ratjetoe van snoeren en het ziet er wat chaotisch uit. Ik kreeg toen het idee om alles in een behuizing te proppen. Zie tekening hieronder:

VOX WAH
    Compressor (clone)
    Germanium Treblebooster (clone)
    Germanium Fuzz (clone)

En in de FX-loop:
    * H20 (Chorus/Echo)
    * Vintage Phaser (Behringer, echt super geluid! maar crappy pot en switch dus die worden vervangen. Ik ben niet kapot van Behringer, maar deze klinkt echt goed)
    * Clean booster (clone)

Verder dan nog de Ch1/2 en ++ switch van mijn Amp footswitch, en een A/B switch om naar een externe tuner te kunnen schakelen.
    De Wah zit links want ik ben linkshandig/voetig dus rechts is mijn standbeen, echter ik speel wel rechtshandig. De meeste rechtshandige spelers hebben de Wah rechts zitten.

Ik heb uiteindelijk een ruime behuizing gevonden bij musikding (ca.43x25cm), moet allemaal wel gaan passen. Ik heb het nog niet besteld want ik moet even goed kijken of ik alles heb. Wellicht worden de knoppen nog beige net als op mijn amp. Zodra de boel binnen is volgen er foto's van de voortgang.

De zoom blijft overigens dienst doen als 'oefendinges' als de kids op bed liggen. (lekker meespelen met youtube filpjes via de laptop)

Wordt vervolgd.....
    Laatst gewijzigd door Meneer I.; 11 maart 2008 om 21:56
    Greetz, Iwan
    www.vanbuitenband.nl Allround Coverband

Senior Member

Standaard

excuseer me,

Dit lokt toch geen discussie uit?

Senior Member

Standaard

excuseer me (nu meen ik het )
    ik had de 'wordt vervolgd' niet zien staan.

maareuh, moet het dan niet in bouwen? (Tenzij je zo'n ding kan kopen )

Senior Member

Standaard

Dit lokt toch geen discussie uit?
    Ik hoop het niet, want het is bedoeld als een bouwverslagje.
    Dus niet een Behringer is goed/slecht of buizenamp en/of processors zijn goed/slecht.

De effecten worden inderdaad allemaal van hun eigen behuizing ontdaan en de alu box van 43x25cm moet idd eerst helemaal bewerkt worden (boren, lakken, letteren..).
    Greetz, Iwan

Senior Member

Standaard

Een Pete Cornish-style pedalboard? In de Werkbank is iemand ook bezig met zo'n soort project. Misschien interessant om inspiratie op te doen.

Koop je bij Musikding zo'n aluminium behuizing? Pas wel op: als je er schakelaars op gaat zetten, zo rond het midden, dan trap je er zo doorheen. Die alu behuizingen zijn bedoeld voor amps en dus niet voor stampen.

EDIT: ja die van 1mm aluminium. Ik zou er heel rustig mee omgaan...
    Laatst gewijzigd door Vonk; 20 februari 2008 om 20:17
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vice President Fender Musical Instruments Corp.
    So, we bought Jackson, guitars that can say F*%K instead of darn-it.

Senior Member

Standaard

EDIT: ja die van 1mm aluminium. Ik zou er heel rustig mee omgaan...
    Ja daar zit ik ook nog een beetje mee in m'n maag. Of ik moet afstandhouders hier en daar gaan plaatsen of ik moet iemand vinden die een behuizing volgens specificatie wil/kan maken (muchos euro's ben ik bang, maar wellicht valt dat nog mee...)
    Greetz, Iwan

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Meneer I.
    Ja daar zit ik ook nog een beetje mee in m'n maag. Of ik moet afstandhouders hier en daar gaan plaatsen of ik moet iemand vinden die een behuizing volgens specificatie wil/kan maken (muchos euro's ben ik bang, maar wellicht valt dat nog mee...)
    Nee man, heb je thuis een werkbank (zo'n black en dekker workmate is trouwens ook goed)

Gewoon staalplaat kopen van 1.5 of 2 mm, en dan buigen op je werkbank. En dan twee halve 'U' profielen als het ware maken.. (zoals bijvoorbeeld een EHX small stone)

Eventueel in het midden een blokje hout, klaar.

Senior Member

Standaard

wat een tof idee! ik ben benieuwd naar de eerste foto's en het resultaat!

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vonk
    Een Pete Cornish-style pedalboard?
    Dacht ik ook al direct aan!
    ----

// City Of Life //

Senior Member

Standaard

Ik heb net even gegoogled op Pete Cornish (ik had nog niet van de beste man gehoord nl...) maar die maakt erg fraaie pedalboards zeg!

Zo'n board met 'tilted angle' is ook wel praktisch(er), hmm dan wellicht toch zelf een plaatje vouwen zoals Nielsje voorstelt?....
    Greetz, Iwan

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten