Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 24 van 24
  1. #21

    Standaard

    Excuseer, had je post verkeerd geinterpreteerd... Fijn dat het weg is, maar ik vrees dat het op even vreemde manier gaat terugkomen als dat het weggegaan is. Sluit je je opnameapparatuur en alles wat ermee te maken heeft dan eens af van de aarding?

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2002
    Locatie
    Oh oh....
    Berichten
    6.353

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kevaho
    Excuseer, had je post verkeerd geinterpreteerd... Fijn dat het weg is, maar ik vrees dat het op even vreemde manier gaat terugkomen als dat het weggegaan is. Sluit je je opnameapparatuur en alles wat ermee te maken heeft dan eens af van de aarding?
    Alles van de aarding afhalen is erg stom als je met computers werkt. Als er iets van de aarding af gaat dan zijn dat slecht enkele dingen, maargoed, lastig testen als het probleem er de ene keer wel of niet is.......

    edit: Mijn Ion synth outputs geven ruis zodra de stekker erin gaat. Heeft toch iets met de aarding te maken. Overigens, het is geen 50hz maar vooral 1000hz dat ik hoor. Het valt nu mee. Noisefloor ligt nu op 88dB en de piek op de 100hz. Net even in Logic bekeken.
    Duidelijk, op 88Khz wordt mijn noisefloor 20dB hoger dus das niet best. Ligt op de 70dB. Bij 96Khz nog erger dus.
    Laatst gewijzigd door Azrael; 16 februari 2008 om 01:28
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Postbank
    Snel geld overmaken...Daar maak je vrienden mee!
    "You can hide your genetics under drastic cosmetics, but this chameleon magic is known to be tragic."

  3. #23

    Standaard

    Je hebt bijna ALTIJD last van dergelijke shit met latop aan voeding en er een audiodevice aanvast. Erg vervelend. Er is veel over gesproken, op diverse fora, en het is niet duidelijk een aarding probleem.

    Ik heb er zelf ook last van, ben redelijk technisch onderlegd, en heb het vooralsnog niet kunnen pinpointen. Maar het staat nog onder mijn aandacht...
    Zo, nu maar weer's een andere "handtekening".

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 januari 2005
    Locatie
    Nieuwerbrug
    Berichten
    519

    Standaard

    En netfilter-/ ups-je is in dit soort toepassingen helemaal geen verkeerde gedachte.

    Ook een PC voeding van een hoge kwaliteit werpt af en toe z'n vruchten af.
    Je kunt natuurlijk helemaal gaan mierenneuken, maar goed, d'r zit veel "drek"op het lichtnet.

    Nyquist theorie, tja, je moet net de verkeerde harmonische in je systeem hebben.
    Externe invloeden zijn meestal de boosdoener, gevoelige aparatuur pik deze troep op.
    Zorg dat je je 230V en de rest van je voedingen ver weg van je signaaldragers hebt liggen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top