Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 4 EersteEerste ... 234
Weergegeven resultaten: 31 t/m 36 van 36
  1. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers
    een beetje zoem is normaal hoor, maar nu niet dat het extreem luid is, probeer eens in de complete duisternis te spelen (dus alle radio's TL/gewone lampen) uit
    Niet echt veel verschil, spannend was het wel =P

    Ik zal de solderingen checken, mogen die het hout raken, bij de jack doetie dat volgens mij =S

    maar waar moet ik precies op letten bij de solderingen, en moet ik mischien de folie doen, huis en tuin folie?

    greetz
    Check www.myspace.com/johnnystardustband

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JohnnyStardust
    Niet echt veel verschil, spannend was het wel =P

    Ik zal de solderingen checken, mogen die het hout raken, bij de jack doetie dat volgens mij =S

    maar waar moet ik precies op letten bij de solderingen, en moet ik mischien de folie doen, huis en tuin folie?

    greetz
    Raken aan hout mag, want hout geleid niet...

    Folie kan met alle metaalfolies die er zijn, maar op,aluminiumfolie kan je niet solderen, dus moet je een andere oplossing zoeken (opklemmen met een paperklipje kan ook), en zorgen dat alles goed raakt (hangt er nog metaalfolie aan de slagplaat? die moet dan mooi raken aan de folie waarmee je je holtes bekleed


    Zo dus.


    Helemaal stil krijg je een fender nooit, hij zoemt altijd wat (wees blij dat hij zoemt, brom is een probleem met aarding, zoem is gewoon interferentie van EM-golven die je baselektronica bereikt, en een vals signaal geeft).

    Speel je op een geaard stopcontact? zonee, zeker doen, zoja, draai de beide polen eens om (stekker 180° draaien)


    Op zich kan er bij solderingen niet veel fout gaan, maar gewoon zien dat alles goed vasthangt is erg belangrijk (alles moet goed contact geven, dus gebruik maar redelijke druppels soldeertin)
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  3. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers
    Raken aan hout mag, want hout geleid niet...

    Folie kan met alle metaalfolies die er zijn, maar op,aluminiumfolie kan je niet solderen, dus moet je een andere oplossing zoeken (opklemmen met een paperklipje kan ook), en zorgen dat alles goed raakt (hangt er nog metaalfolie aan de slagplaat? die moet dan mooi raken aan de folie waarmee je je holtes bekleed


    Zo dus.


    Helemaal stil krijg je een fender nooit, hij zoemt altijd wat (wees blij dat hij zoemt, brom is een probleem met aarding, zoem is gewoon interferentie van EM-golven die je baselektronica bereikt, en een vals signaal geeft).

    Speel je op een geaard stopcontact? zonee, zeker doen, zoja, draai de beide polen eens om (stekker 180° draaien)


    Op zich kan er bij solderingen niet veel fout gaan, maar gewoon zien dat alles goed vasthangt is erg belangrijk (alles moet goed contact geven, dus gebruik maar redelijke druppels soldeertin)

    Het is echt die zoem die je ook krijgt als je bv distortion gebruikt.
    als je niks doet hoor je een soort zoem, en als je de snaren, tuner, brug, volumeport (tonepot niet 0.o ) aanraakt hoor je nog hogere zoem.

    Aarden met folie moet ik een andere keer proberen denk, best veel werk.

    ik check de solderingen en zal niet zuinig zijn met de tin =D

    Greetz
    Check www.myspace.com/johnnystardustband

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JohnnyStardust
    Het is echt die zoem die je ook krijgt als je bv distortion gebruikt.
    als je niks doet hoor je een soort zoem, en als je de snaren, tuner, brug, volumeport (tonepot niet 0.o ) aanraakt hoor je nog hogere zoem.

    Aarden met folie moet ik een andere keer proberen denk, best veel werk.

    ik check de solderingen en zal niet zuinig zijn met de tin =D

    Greetz

    Zeker een shielding probleem! De tonepot heeft de condensator die de zoem "buffert", dus niet meer hoorbaar maakt, gewoon degelijk shielden zal de klus moeten klaren!
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 november 2006
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    498

    Standaard

    weet je dat zeker? Ik heb dat ook wel eens gehad, maar op een andere versterker was 'ie opeens stil...
    Gomez UK-10 Ukulele :P
    'Jamboree' (El Cheapo) Spaanse Gitaar
    Cort Curbow 4FL
    Farida Precision Bass
    Squier Deluxe Hot Rails Stratocaster
    Digitech Hot Head
    Dunlop Crybaby Bass
    Behringer Mic100 (Preamp)
    Behringer EQ700 (Prima feedback buster, als ik akoestische instrumenten versterk)
    Ibanez SW25
    Fender '57 Mini Twin Amp

  6. #36

    Standaard

    Ik zal hem een keer proberen op een andere versterker,
    een BAS versterker bijvoorbeeld =P

    Komt helemaal goed, ik kan er zowiezo onversterkt ook op spelen,
    kan ik tenminste een beetje oefenen. Nog steeds een el.gitarist dus
    een werkende bas is niet broodnodig. was wel leuk als hij het goed deed.
    ik laat het nog wel weten =D

    Bye
    Check www.myspace.com/johnnystardustband

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top