Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 24

Standaard wat voor gitaar is dit?

op het moment heb ik een elektrische gitaar te leen van een vriend, maar het is een model en merk waarvan ik nog nooit gehoord heb.
    hier de foto'tjes

op het stickertje op de headstock staat Granada, maar google leverde niets op.
    Wietse?
    Fender Standard Strat/Tokai Love Rock-->GT8/TS9-->Hotrod Deluxe
    Ibanez Artwood 1000ECE-NT -->Hotrod Deluxe

Senior Member

Standaard

goedkope japanse gitaren

Senior Member

Standaard

klinkt ie lekker?
    kvind 'm wel grappige look hebben

Senior Member

Standaard

Ziet er wel tof uit!

EDIT

Ik dacht al dat ik zo'n type model al eerder had gezien!

http://www.eastwoodguitars.com/GTRs/...-flyer_frm.htm

The Hi-Flyer is a beautiful reproduction of the UNIVOX Hi-Flyer from the early 1970's. Vintage Hi-Flyer value has grown steadily in the past decade as it was used by the late Kurt Cobain of NIRVANA. Eastwood’s upgrades include a carved Basswood body mounted to a SET maple neck for an incredibly solid design. Two powerful P90 pickups kick out an incredible bite for the buck.
    Als je op Univox hi-flyer zoekt vind je al een stuk meer. Maar het lijkt ook een beetje op een Mosrite.
    Laatst gewijzigd door hezz; 29 december 2007 om 12:10

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mark1990
    op het moment heb ik een elektrische gitaar te leen van een vriend, maar het is een model en merk waarvan ik nog nooit gehoord heb.

Wietse?
    ja???

granada was een OEM naam zoals stagg en richwood nu zijn, hadden allerlei modellen en konden dus ook bij elke mogelijke fabriek weg komen.
    dit lijkt mij een kawai/teisco product, dat merk was altijd gek op van die wipschakelaars, en die stringguide en knoppen zijn ook erg kawai.
    leuk ding, mosrite kopieen zijn altijd behoorlijk zeldzaam deze is ook wel goed gelijkend als je de slagplaat vervangt voor een andere en een gewone 3 weg schakelaar monteert dan lijkt het verdomd echt.
    ding moet eens goed geintoneerd worden want dat lijkt zo te zien nu nergens naar.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hezz
    Ziet er wel tof uit!

EDIT

Ik dacht al dat ik zo'n type model al eerder had gezien!

http://www.eastwoodguitars.com/GTRs/...-flyer_frm.htm

Als je op Univox hi-flyer zoekt vind je al een stuk meer. Maar het lijkt ook een beetje op een Mosrite.
    is logisch want de hi-flyer was een kopie van een mosrite.
    en een goede zelfs.

Standaard

ik vindt hem lelijk, lijkt heel erg op die hallmark gitaar

http://www.hallmarkguitars.com/instr...m/60custom.htm

Standaard

intonatie is niet geweldig, maar voor ik hem af laat stellen wilde ik even weten of hij dat wel waard is.
    het hout is volgens mij zo goedkoop als maar kan. de gitaar zelf is al zo'n 20 jaar oud volgens die vriend van mij.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mark1990
    intonatie is niet geweldig, maar voor ik hem af laat stellen wilde ik even weten of hij dat wel waard is.
    het hout is volgens mij zo goedkoop als maar kan. de gitaar zelf is al zo'n 20 jaar oud volgens die vriend van mij.
    maak daar maar 30 van, deze gitaar is 70er jaren.
    zal waarschijnlijk multiplex zijn, dus inderdaad goedkoop, maar intoneren kan jezelf wel, is niet zo moeilijk.
    ik heb het mezelf ook geleerd, je hebt alleen een goed stemapparaatje en een schroevendraaier nodig, geen idee waar je woont maar mocht je bij mij in de buurt wonen dan wil ik het ook wel doen, soms moet de brug zelfs iets verplaatst worden.
    dat is gemakkelijk bij deze gitaartjes.

Standaard

ik woon dichtbij Leiden, zuid holland, maar misschien kun je me in tekst ongeveer uitleggen hoe het intoneren werkt?
    alvast bedankt voor het identificeren van de gitaar

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten