Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 13

Threaded View

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mbakker75
    oh ja nu weet ik weer hoe het zit met die potmeters.
    De amp staat in de oefenruimte vandaar.

Ik speel toch in een behoorlijk stevige rockband.
    En voor mij is master op 2.5 á 3 + volume op 5 echt genoeg. Het is in ieder geval met geen mogelijkheid zacht te noemen. Master 2 (voor leads) staat dan op 4 á 4.5

De gain van crunch op 10 is imo echt overkill
    Je krijgt juist heerlijke aerosmith achtige geluiden met de gain op 5.
    Maar je hebt wel gelijk hoor, het is vooral een kwestie van smaak. Bovendien doe ik weer niets met de volume pot van de gitaar. Daarbij, ik weet natuurlijk ook niet hoe jij je jcm800 afstelt. Dus je moet oppassen om appels met peren te vergelijken.
    Gisteren nog repetitie gehad met de JVM, en mn master 1 stond op 5, master 2 er iets boven (voor solo). De volumeknoppen vr de kanalen staan ongeveer iets over de helft. Cabinet is een LC cabinet van 700 watt, gaat naar mijn mening harder dan eerder welk v30 cabinet. Maw, wij spelen vrij hard!

@ topicstarter; zet de knop van de loop eens op 8. Elk effectenapparaat dat je in de loop steekt suckt wel wat tone, al is het maar een heel klein beetje. Mn replifex suckt ook een beetje (ook al staat hij op true bypass), en die staan toch bekend als vrij true bypass.
    Door die knop op 8 a 9 te zetten bepaal je met de eindtrap van de jvm hoe hard je dry level staat en met de output level van je GT 8 hoe hard je wet level staat. Door dit te mengelen krijg ik een strakker geluid.
    Laatst gewijzigd door ben vanhoof; 23 december 2007 om 13:12

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten