Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 16 van 22 EersteEerste ... 61415161718 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 151 t/m 160 van 213

Discussie: Slash

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EJ NL
    Natuurlijk is elke solo anders. Maar met een eentonige stijl van spelen bedoel ik dat hij de hele tijd hetzelfde kunstje herhaalt. Geloof me, ik ken Guns 'n Roses langer dan vandaag, heb vroeger zelfs vaak naar hun geluisterd, heb al hun cd's, meerdere live dvd's etc. Misschien dat het voor mij niet divers genoeg is, maar luister naar b.v. Beck, Clapton, Gilmour of andere bekende gitaristen en misschien dat je begrijpt wat ik bedoel. Als ze bij een andere band aanschuiven doen ze net zoals Slash hun ding, maar belangrijk: ze passen zich perfect aan. Slash kan zich naar mijn mening moeilijker in andere stijlen plaatsen, blijft in hetzelfde straatje hangen if that makes sense. Niet dat hem dat een waardeloze gitarist maakt ( heb ik dat gezegd ) maar als je de hele tijd hetzelfde kunstje hoort, gaat het na verloop van tijd wel vervelen...

Ik bedoel niet dat je de Guns in een leeftijdsgroep kunt plaatsen, maar feit is wel dat veel 'fans' van ze beginnende gitaristen en mensen zijn die nét met rockmuziek in aanraking komen... ik ken misschien een stuk of 10 die toen ze 13 tot 16 jaar waren helemaal gek waren van de Guns (en Metallica is ook zo'n band), en daarna naar ''serieuzere'' muziek gingen luisteren (denk daarbij aan Pink Floyd).
    De gitaristen die je noemt (Slash, Gilmour, Clapton) hebben een eigen stijl die echt in elk genre hetzelfde klinkt (sound), als je dat bedoelt met hetzelfde kunstje doen. Dus stijl en sound vind je dus hetzelfde klinken bij Slash en niet bij die andere twee. Merkwaardig lijkt me....
    Qua veelzijdigheid zijn ze alle drie niet super veelzijdig. Veelzijdige gitaristen zijn voor mij: Steve Morse (zowel elektrisch als akoestisch erg veelzijdig en goed in alle stijlen), Larry Carlton, Robben Ford, Scott Henderson (ook een geweldenaar die vele stijlen aankan). Elke keer als ik naar die gasten luister ontdek je weer wat nieuws !

Senior Member

Standaard

Kassie en Arjan, Ik heb het niet over het succes van de Guns of het geluid van Slash, maar over Slash manier van spelen en de mate waarop hij zich aanpast aan de soort muziek die wordt gespeeld.

Met andere woorden, ik vind hem niet onderscheidend of variabel genoeg wanneer je dat wel verwacht, zeker niet als je hem met andere gitaristen vergelijkt (zoals die ik of Arjan net opnoemde). Ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel, en anders vind ik het jammer en hou ik erover op.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EJ NL
    Kassie en Arjan, Ik heb het niet over het succes van de Guns of het geluid van Slash, maar over Slash manier van spelen en de mate waarop hij zich aanpast aan de soort muziek die wordt gespeeld.

Met andere woorden, ik vind hem niet onderscheidend of variabel genoeg wanneer je dat wel verwacht, zeker niet als je hem met andere gitaristen vergelijkt (zoals die ik of Arjan net opnoemde). Ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel, en anders vind ik het jammer en hou ik erover op.
    Nou ja, IK begrijp wel wat je bedoelt, maar ik ben er niet mee eens. Ik vind bijvoorbeeld Clapton nou niet bijster veelzijdig. Misschien helpt het niet echt dat ik Clapton geen zak aan vind. Zullen we het maar zo zien. Er zijn genoeg artiesten die beter zijn, maar er zijn er nog veel meer die slechter zijn. En ik heb het geloof ik al eerder gezegd; het blijft een kwestie van smaak. Ik weet zeker dat als ik zou vinden dat Jimi Hendrix niet divers genoeg was, dan was deze topic binnen een uur 10 pagina's lang, ovespoeld met mensen die het absoluut niet met mij eens zijn/waren/zouden zijn.
    Nicole a.k.a. Nev a.k.a. Neva

Iemand Velvet Revolver kaartje kopen voor 1 april 2008 in the Heineken Music Hall? Ik heb nog een kaartje over. €35 inclusief verzendkosten.

Senior Member

Standaard

Tuurlijk kan Slash in veel verschillende andere stijlen spelen. Of ie goed in die stijlen is, is een tweede....

Senior Member

Standaard

goed is 'in the eye of the beholder'. als je zijn stijl van spelen goed vind, is het waarschijnlijk dat je wat andere dingen die hij doet ook goed vind. Zijn hendrix tribute van hey joe vond ik dus best goed, maar ik kan me ook voorstellen dat anderen hem om te janken vonden. En zo loop ik niet warm voor clapton, terwijl mensen hem in het verleden god noemden. Mensen noemen hem een one-trick pony. Dan ben ik benieuwd wat ze van B.B. King, Stevie Ray Vaughn of idd clapton vinden. Ik vind slash qua veelzijdigheid er niet echt voor onder doen eerlijk gezegd. En zelfs jimmi page had een hoop aantal dezelfde licks. Volgens mij vinden ze dan gewoon slash's z'n manier van spelen niet mooi ofzo.
    Laatst gewijzigd door kassie; 6 december 2007 om 19:28
    Te Koop:
    Tc Electronic Nova Dynamics Compressor, Furman PL-8 CE power conditioner, Stevig 6HE flightcase.
    Gevraagd: Delay, Chorus

Senior Member

Standaard

Iedereen heeft zijn manier van spelen, dat geeft bepaalde gitaristen nu net dat karakter waaraan ze herkenbaar zijn. Ik zou het erg zonde vinden moest ik slash ergens hendrix zien coveren precies zoals jimi dat deed. Juist dat is het verschil volgens mij tussen een goed gitarist en een gitaarspeler. Een gitaarspeler is meer een na-aper, kan dikwijls enorm goed spelen maar neem je iets van hen op zou je bijgot niet weten dat hij het is. Als je iets hoort van Slash, Zakk Wylde, Stevie Ray Vaughen, Gary Moore,... weet je tenminste dat zij het zijn als je iets van die muziek/artiesten kent.

Er staat op youtube een filmpje van Zakk Wylde met Slash die voodoo child van hendrix coveren. Ik vind dat echt een machtig filmpje!
    Een cover is voor mij meestal pas geslaagd als de covergroep er een originele toets aan geeft. Covergroepjes die alles zo goed als perfect hetzelfde spelen zijn er veel...

edit; dit is het filmpje http://www.youtube.com/watch?v=971-o81-BMs

Junior Member

Standaard

Hmm Slash Machtige Gitarist Maar Kvindt hem niet echt DE top..
    Cool Filmpje !

Junior Member

Standaard

Slash<3
    Slash<3
    Slash<3 ^^
    www.myspace.com/mikesinnaeve
    www.myspace.com/guitarhero_of_oudenburg

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EJ NL Bekijk bericht

mooi praten kan je wel

Slash blijft een van de beste! Alleen vind ik velvet revolvers niks;(

Kan niet w88 op zijn solo album

Standaard

Ik heb guns and roses en dus ook slash altijd een slechte kopie van Led Zeppelin gevonden.
    Beetje overschat dus die Slash.
    Van huidige rock gitaristen zou ik zeggen luister eens naar Scott Henderson.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten