Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 18 van 18
  1. #11
    Banned
    Geregistreerd
    21 november 2007
    Berichten
    142

    Standaard

    De houding van je plectrumhand is ook zo persoonlijk en afhankelijk van je speelstijl, de gitaar etc.........

    Ik denk dat niemand hier zijn eigen techniek volledig zal verklappen, omdat dat dat iets is waar je zelf achter moet zien te komen. Het klinkt lullig, maar het is zeker niet lullig bedoeld. De rechterhand is heel erg belangrijk voor de sound die je produceert.

  2. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door iwamoto
    met het randje van de palm van mijn hand tho, mijn hand raakt nauwelijks de snaren, moet je veel op oefenen, maar speelt losser, vind ik lekkerder
    Hm, nu ben ik benieuwd naar een foto, dat wil ik wel eens zien. Ik heb geen last van ontstemmen bij mij floyd als ik palm-mute, wellicht door mijn dikke snaren en strakke veren op de floyd?
    Gitaarloos > Volkswagen Jetta MKII <3

  3. #13

    Standaard

    Over de houding van gitaristen gesproken, Marty Friedman heeft zijn rechterhand echt heel apart. Met zijn pols behoorlijk gebogen. Hij speelt er vooralsnog prima mee...
    " Great minds think alike"

  4. #14
    Banned
    Geregistreerd
    21 november 2007
    Berichten
    142

    Standaard

    Belangrijk is dat je een eigen houding ontwikkelt, die voor jou het fijnst aanvoelt. Het is te persoonlijk.

  5. #15

    Standaard

    Gaat naar Speeltechniek.


    Bert K, mod
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
    Ik snap niet waarom al die metalbands altijd doodshoofden gebruiken.
    Ik vind schoonmoeders veel enger.
    www.aardappeleters.net
    www.sleepwalkers.nl
    Te koop:
    Richwood Hollow body, dikke jazzbak.
    Yamaha APX-SPL II, elektro-akoestische gitaar.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 juni 2007
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    308

    Standaard

    dus toch het goede forum niet
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door De V Bekijk bericht
    Maar waar blijven de nick in simon opmerkingen nou?

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 februari 2007
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    239

    Standaard

    Je moet doen wat je zelf lekker vind, alleen er zijn denk ik wel een paar dingen die over het algemeen worden afgeraden (ja ik weet dat wie dan ook het wel goed op die manier kan), maar ik zou bijvoorbeeld niet je pink als anker gebruiken.
    verder, maak de beweging van uit je pols, leg je hand op de lage snaren, maar dat doe je al, en laat je duim niet teveel over je plectrum heensteken, dan heb je meer controle
    ik zou het ook niet op 1 manier leren, je moet in meerdere houdingen goed kunnen spelen natuurlijk...... anders krijg je altijd dezelfde tone

    goed, dit is mijn visie, er zijn altijd mensen die het anders goed kunnen, maar ik denk dat dit redelijk algemeen aanvaard wordt (?)

  8. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sten_Vampire
    Hoi,

    Ik ben benieuwd hoe je het beste je rechterhand kunt houden, ik speel al enige tijd gitaar met plectrum. sommigen gebruiken hun pink als steun, ik leg voornamelijk mijn handpalm op de brug of op de gitaar voor de lagere snaren. Maar ben benieuwd of dit goed is? Het gaat hier btw om het zitten, als je staat zal het wss wel weer anders zijn. Alvast bedankt

    (het gaat hier om een elektrische gitaar)
    Zittend: handpalm op de brug
    Staand: ook handpalm op de brug

    Bij solo's wil ik nog wel eens op mn pink rusten(zittend) Staand doe ik nog geen solo's...

    Maar houd in de gaten: kies altijd wat je zelf het fijnste vind.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top