Oorspronkelijk geplaatst door
EJ NL
Natuurlijk is elke solo anders. Maar met een eentonige stijl van spelen bedoel ik dat hij de hele tijd hetzelfde kunstje herhaalt. Geloof me, ik ken Guns 'n Roses langer dan vandaag, heb vroeger zelfs vaak naar hun geluisterd, heb al hun cd's, meerdere live dvd's etc. Misschien dat het voor mij niet
divers genoeg is, maar luister naar b.v. Beck, Clapton, Gilmour of andere bekende gitaristen en misschien dat je begrijpt wat ik bedoel. Als ze bij een andere band aanschuiven doen ze net zoals Slash hun ding, maar belangrijk: ze passen zich perfect aan. Slash kan zich naar mijn mening
moeilijker in andere stijlen plaatsen, blijft in hetzelfde straatje hangen if that makes sense. Niet dat hem dat een waardeloze gitarist maakt ( heb ik dat gezegd

) maar als je de hele tijd hetzelfde kunstje hoort, gaat het na verloop van tijd wel vervelen...
Ik bedoel niet dat je de Guns in een leeftijdsgroep kunt plaatsen, maar feit is wel dat veel 'fans' van ze beginnende gitaristen en mensen zijn die nét met rockmuziek in aanraking komen... ik ken misschien een stuk of 10 die toen ze 13 tot 16 jaar waren helemaal gek waren van de Guns (en Metallica is ook zo'n band), en daarna naar ''serieuzere'' muziek gingen luisteren (denk daarbij aan Pink Floyd).
Favorieten/bladwijzers