Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 45 van 61 EersteEerste ... 35434445464755 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 441 t/m 450 van 609

Discussie: sukkeltje op podium

  1. #441

    Standaard

    Jaar of 7 geleden, ik zat gedurende een jaartje of zo in "de huisband" van een café in Roosendaal dat 2 wekelijks jamsessies hield. Wij speelden tussen de jamsessies door af en toe wat "echte nummers". Het waren flutjamsessies en wij waren een flutband maar wij hadden toch onze 2 wekelijkse "gig".

    Anyway, we (vooral ik) werden steeds nonchalanter en mijn toenmalige vriendin reed dus ik liet me de gratis alcohol altijd goed smaken.

    Enfin, de lage E brak, geen probleem, de band maakte het setje even af terwijl ik alvast mijn snaar ging wisselen. Zo'n kut-jammertje (eigenlijk een hele goede gitarist die prachtig SRV kon spelen) waar ik best wel een klein beetje een hekel aan had, zat op mijn lip terwijl ik de snaar wisselde. Om te beginnen zwiepte ik hem met mijn nieuwe lage E snaar bijna een oog uit toen ik de snaar uit de verpakking haalde. Dat was niet echt goed.

    Vervolgens stemde ik de lage E met een stemapparaat en je weet hoe dat gaat als je in een rockcafé een snaar wisselt tijdens een optreden van een band; je hoort je gitaar niet, je vertrouwt op het stemapparaat. En mijn blik op het stemapparaat zal door de drank wat vertroebeld zijn geweest want toen onze volgende set begon bleek mijn E veel en veel en veel te laag. Dus terwijl de band doorspeelde stemde ik mijn E op gehoor goed. Ik dacht dat dat niet zo opviel maar toen ik later de video zag zag je dus een dronken malloot op het podium (gelukkig met zonnebril) 1.5 minuut lang zijn E opdraaien van extreem superlaag tot een soort E, terwijl de rest van de band een nummer speelde.

    Ik heb de video maar gewist.

    Sindsdien doe ik altijd 2 dingen, (1) ik treed alleen nog maar op met (zo goed als) nieuwe snaren (b) als ik stem met stemapparaat tijdens kabaal dan druk ik desnoods mijn oor tegen de body om te checken of de gitaar wel echt gestemd is en mijn ogen mij niet bedrogen hebben.

  2. #442
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 oktober 2007
    Locatie
    Ede
    Berichten
    206

    Smile

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rocketman
    Jaar of 7 geleden, ik zat gedurende een jaartje of zo in "de huisband" van een café in Roosendaal dat 2 wekelijks jamsessies hield. Wij speelden tussen de jamsessies door af en toe wat "echte nummers". Het waren flutjamsessies en wij waren een flutband maar wij hadden toch onze 2 wekelijkse "gig".

    Anyway, we (vooral ik) werden steeds nonchalanter en mijn toenmalige vriendin reed dus ik liet me de gratis alcohol altijd goed smaken.

    Enfin, de lage E brak, geen probleem, de band maakte het setje even af terwijl ik alvast mijn snaar ging wisselen. Zo'n kut-jammertje (eigenlijk een hele goede gitarist die prachtig SRV kon spelen) waar ik best wel een klein beetje een hekel aan had, zat op mijn lip terwijl ik de snaar wisselde. Om te beginnen zwiepte ik hem met mijn nieuwe lage E snaar bijna een oog uit toen ik de snaar uit de verpakking haalde. Dat was niet echt goed.

    Vervolgens stemde ik de lage E met een stemapparaat en je weet hoe dat gaat als je in een rockcafé een snaar wisselt tijdens een optreden van een band; je hoort je gitaar niet, je vertrouwt op het stemapparaat. En mijn blik op het stemapparaat zal door de drank wat vertroebeld zijn geweest want toen onze volgende set begon bleek mijn E veel en veel en veel te laag. Dus terwijl de band doorspeelde stemde ik mijn E op gehoor goed. Ik dacht dat dat niet zo opviel maar toen ik later de video zag zag je dus een dronken malloot op het podium (gelukkig met zonnebril) 1.5 minuut lang zijn E opdraaien van extreem superlaag tot een soort E, terwijl de rest van de band een nummer speelde.

    Ik heb de video maar gewist.

    Sindsdien doe ik altijd 2 dingen, (1) ik treed alleen nog maar op met (zo goed als) nieuwe snaren (b) als ik stem met stemapparaat tijdens kabaal dan druk ik desnoods mijn oor tegen de body om te checken of de gitaar wel echt gestemd is en mijn ogen mij niet bedrogen hebben.
    Dat die E zo laag was komt niet doordat je bedrogen bent door je tuner, dat komt omdat de snaar nieuw is. Die zal altijd na het opzetten iets uitrekken en lager klinken. Kan verminderd worden door tijdens het opzetten de snaar zelf iets uit te rekken.

    bovendien kan je op een podium met veel herrie blind vertrouwen op een boss of korg tuner (indien goed aangelsloten)

  3. #443
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.532

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rocketman

    Sindsdien doe ik altijd 2 dingen, ....
    ...op de een of andere manier had ik hier, na dit verhaal, verwacht te lezen iets met "geen alcohol" of daaromtrend

    maar nee hoor

    nieuwe snaren & dubbelcheck haha
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  4. #444

    Standaard

    Optreden zonder (gratis) alcohol? Dat nooit.

  5. #445
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    14.669

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe
    ...op de een of andere manier had ik hier, na dit verhaal, verwacht te lezen iets met "geen alcohol" of daaromtrend

    maar nee hoor

    nieuwe snaren & dubbelcheck haha
    Whaha idd me 2
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

  6. #446
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 augustus 2006
    Locatie
    Naast mijn buren..
    Berichten
    1.873

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rocketman
    Optreden zonder (gratis) alcohol? Dat nooit.
    a true honest statement....
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch
    Wat is dit nou weer voor gay thread ?
    Het is hier het Libelle-forum niet !
    Hahahahahaha.

  7. #447
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2007
    Locatie
    amsterdam
    Berichten
    689

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door renier
    mijn lulligste moment was wel zeker toen tijdens een optreden de zangeres en andere gitarist een acoustisch nummer tussendoor deden. voor mij een mooie kans om even een biertje te pakken. sta dus aan de zijkant van het podium, open mijn biertje en katepulteer het dopje recht in het oog van de zangeres, die net bezig was met een zwoele uithaal, die dus subiet veranderde in het geluid van een squicky scharnier...

    heb me maar even verscholen achter de basstack ... ops:
    haha dit is wel het mooiste verhaal van dit topic...
    Wat ik vaak gebruik: Gretsch projet, vox ac15 blüë Älnicö, marshall guv'nor, visual sounds J&H en H2O. Vox Tonelab, Gretsch akoestisch, Boss br-600 Squier Stratocaster, Rode Nt1a, ART Studio V3 Preamp
    Wat ik verkoop:
    Accutronics Spring Reverb tank voor Marshall
    Belkin reverb tank voor ac15
    Tuners van GFS voor Les Paul, nikkel/chroom
    Minolta Dynax 5 analoge spiegelreflex camera met 28-80 mm lens en Lowe draagtas. Verder een sennheiser me62 met k6p voeding

  8. #448
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.306

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pietjeekes
    een klein optreden gegeven in een cafeetje

    ik had toen nog neit een spr goede amp/combo

    en ik kon mezelf gwoon niet horen ik zat met mijn hoofd tegen de box en ik hoorde niets

    ik stond daar wel zeer lullig want ik zat er dus constant naast

    Stond hij wel aan?

  9. #449

    Music

    Ik vind dit toch wel een mooi topic dus bump ik hem maar even.
    En met deze rede:
    http://youtube.com/watch?v=Kg12M8EBkYY&feature=related
    Ben ik niet hoor!

  10. #450
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 juni 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    2.089

    Standaard

    Ik heb nog wel een aardige voor dit topic...

    Lang geleden toen ik nog een volle kop met haar had en een nieuw draadloos
    systeem wilde ik bij optredens nog wel eens op de tafels springen en over de
    tafels door het publiek lopen.

    Afijn wij spelen op een feest in een grote schuur en ik overmoedig als ik was
    sprong op de eerste tafel.
    Ik kon echter door het tafellaken niet zien wat voor tafel, het bleek een
    el-cheapo tuin tafel te zijn van plastic.
    Je voelt hem al aankomen, de tafel begint te schudden en te beven als een
    gek ik probeer er nog quasi nonchalant vanaf te springen maar op het
    moment dat ik afzet begeeft de tafel het en ik maak een mooie snoekduik
    richting het beton.
    Gelukkig voor mijn gitaar (Valley Arts Standard Pro) belande ik op mijn rug.
    Maar je voelt je dan toch een beetje opgelaten...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top