Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 46

Music Leer de noten op de hals (web-spel)

Ik heb om mezelf maar eens alle noten op de hals te leren in DHTML een pagina in elkaar geknutseld met een spelletje waarbij je op de juiste letter moet drukken behorend bij een stip op het fretboard (rete-vage beschrijving, maar ik weet het niet beter uit te leggen).
    Ik denk dat de boel zichzelf wel wijst. Je kan het hier vinden:

http://elizium.nu/scripts/guitar/

Houdt er rekening mee dat het laden even kan duren door alle plaatjes (als je een langzame verbinding hebt).

Er zullen vast nog wel foutjes in zitten, als je ze tegenkomt hoor ik het graag .
    Laatst gewijzigd door Raldnor; 30 november 2007 om 11:01

Senior Member

Standaard

misschien leuk om ook een opbouwende tijdfactor toe te voegen

je moet dus steeds sneller raden welke toon het is

werkt prima tot zo ver
    mijn gitaarnet lessen |≈▲Ø| of kom eens langs voor een proefles (of gewoon voor de gezelligheid

Banned

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raldnor
    Ik heb om mezelf maar eens alle noten op de hals te leren in DHTML een pagina in elkaar geknutseld met een spelletje waarbij je op de juiste letter moet drukken behorend bij een stip op het fretboard (rete-vage beschrijving, maar ik weet het niet beter uit te leggen).
    Ik denk dat de boel zichzelf wel wijst. Je kan het hier vinden:

Link op verzoek van Raldnor (per PM) verwijderd.

Houdt er rekening mee dat het laden even kan duren door alle plaatjes (als je een langzame verbinding hebt).

Er zullen vast nog wel foutjes in zitten, als je ze tegenkomt hoor ik het graag .
    Gespeeld:

Right answers: 39
    Wrong answers: 1

Leuk, maar wel redelijk nutteloos volgens mij. Probeer het gewoon op je gitaar zelf, want zo leer je ook de coördinatie tussen je vingers. Je moet wel je vinger natuurlijk op de juiste fret zetten, of speel jij gitaar met je muis?

Banned

Standaard

Misschien dat de nieuwe generatie dit soort spelletjes wel kan waarderen. Vind je het goed als ik een linkje in mijn topic zet? (zie onderste link in mijn onderschrift.)

Senior Member

Standaard

helemaal nutteloos is 't niet, kan toch een goede oefening zijn voor sommige

interessanter wordt het als je ipv de namen van de noten, de namen van de intervallen moet noemen, eerst in 1 toonaard, daarna in verschillende
    mijn gitaarnet lessen |≈▲Ø| of kom eens langs voor een proefles (of gewoon voor de gezelligheid

Banned

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door -=JEROEN=-
    helemaal nutteloos is 't niet, kan toch een goede oefening zijn voor sommige

interessanter wordt het als je ipv de namen van de noten, de namen van de intervallen moet noemen, eerst in 1 toonaard, daarna in verschillende
    Dat zou te maken moeten zijn: twee stippen en dan moet je met cijfertjes het interval aanduiden.

Standaard

Hmmm... Constructieve ideeen . Het is inderdaad nog wel erg aan de simpele kant. Wat betreft het spelen met de muis; ik kan op kantoor niet met mn gitaar op schoot zitten, maar nu kan ik toch mezelf overhoren

Mocht ik weer 's even tijd hebben en in m'n html modus zitten dan zal ik die intervallen toevoegen. Klinkt als een goed idee, thanks!

Plaatsen van een linkje ernaartoe is altijd goed.

P.s. Jeroen: bedankt voor al je lessen! Je bent erg goed in uitleggen!
    Laatst gewijzigd door Raldnor; 29 november 2007 om 17:13

Banned

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raldnor
    Wat betreft het spelen met de muis; ik kan op kantoor niet met mn gitaar op schoot zitten, maar nu kan ik toch mezelf overhoren
    Kijk, daarvoor is het dus perfect. Ik ga het linkje in mijn topic opnemen.

EDIT: linkje en uitleg toegevoegd onderaan de eerste post in dit topic:

http://www.gitaarnet.nl/forum/showth...88#post1482888
    Laatst gewijzigd door G.G.; 29 november 2007 om 17:42

Senior Member

Standaard

graag gedaan

Standaard

Heel apart als ik op de link klik gaat mijn firewall helemaal peppie en kokki doen.
    Het hacken en of omzijlen van de proxy

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten