Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9

Discussie: Snaren @ delivery

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 oktober 2007
    Locatie
    Zuienkerke, België
    Berichten
    140

    Standaard Snaren @ delivery

    Hoi

    Ik kocht net een Epi LP II + een extra setje Gibson-snaren ('Ultra light' 9/42).
    'k Leer net gitaar spelen (ken letterlijk nog geen enkel akkoord, nou ja, nu eentje) en heb helse pijn aan m'n vingers Ik weet dat dat normaal is, maar vraag me gewoon af of de snaren die op zo'n gitaar liggen bij levering van mindere kwaliteit zijn dan een nieuw setje snaren?

    Groeten

    Koen
    Epiphone Emperor Swingster / Epiphone EL-00 Pro / VOX Pathfinder 10 / Fender Mustang III v2

    What happened here? David Sylvian

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 september 2006
    Locatie
    oudkarspel
    Berichten
    140

    ideetje

    Ik heb geen idee, maar als ik gitaren zou verkopen deed ik er fatsoenlijke snaren op ..

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 oktober 2007
    Locatie
    Zuienkerke, België
    Berichten
    140

    Standaard

    Wel, je hoort soms zo van 'ik legde dat setje snaren erop, en vlot spelen, man!!'
    Vraag me af of er snaren bestaan die minder pijn doen aan m'n arme vingers - dit gaat toch over?
    Epiphone Emperor Swingster / Epiphone EL-00 Pro / VOX Pathfinder 10 / Fender Mustang III v2

    What happened here? David Sylvian

  4. #4

    Standaard

    Dag Koen,

    Als je een gitaar koopt die al even in de winkel staat, kan ik me voorstellen dat de snaren verrot zijn. Er is altijd wel eens op gespeeld, en het zweet dat die klanten erop achterlaten krijgt alle tijd om de snaren aan het roesten te krijgen. Als er niemand aan heeft kunnen zitten, kan er volgens mij aan de snaren niks mankeren.

    Maar in jouw geval kunnen er meerdere redenen zijn voor die 'helse pijn'. Gitaar leren spelen kan in het begin ff moeite kosten, zoals je zelf al laat doorschemeren .

    En daarnaast kan de gitaar slecht afgesteld zijn. Het zou kunnen dat de snaren te hoog staan ten opzichte van de frets. En dan moet je veel meer kracht gebruiken dat eigenlijk nodig is. Als beginner kun je dit zelf waarschijnlijk niet goed beoordelen, dus laat er iemand met meer ervaring naar kijken. Of overleg in de winkel waar je 'm gekocht hebt. Ik vind dat afstellen een service is die erbij hoort als je een gitaar koopt.

    Vr. groeten,

    Frits
    Sinds kort op de fingerstyle toer met eigen compositie(tje)s:
    https://www.youtube.com/user/FritsJongbloets

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Autumnkid
    Wel, je hoort soms zo van 'ik legde dat setje snaren erop, en vlot spelen, man!!'
    Vraag me af of er snaren bestaan die minder pijn doen aan m'n arme vingers - dit gaat toch over?
    Eelt kweken is het antwoord. Ik bespeel ook bas, met grof gewonden snaren, en als ik dat een tijdje niet gedaan heb, krijg ik prompt ook weer last. Er bestaan ook wel geslepen snaren, ook voor gitaar, maar als je geen softe jazz speelt dan vind je ze niet klinken. Bovendien: de omwonden (lage) snaren zijn dan glad geslepen, maar de dunne niet-omwonden snaren zijn nog steeds hetzelfde. Bloeden, zweten en eelt kweken!

    [correctie: er stond "glas geslepen" moet zijn "glad geslepen"]
    Sinds kort op de fingerstyle toer met eigen compositie(tje)s:
    https://www.youtube.com/user/FritsJongbloets

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 september 2006
    Locatie
    oudkarspel
    Berichten
    140

    Angry

    Nylon is minder heftig, maar je moet er doorheen vrees ik...

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Locatie
    Vught
    Berichten
    2.339

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door liesje
    Nylon is minder heftig, maar je moet er doorheen vrees ik...
    Kan alleen niet bij elektrisch gitaar volgens mij.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door oorzaak
    Eelt kweken is het antwoord. Ik bespeel ook bas, met grof gewonden snaren, en als ik dat een tijdje niet gedaan heb, krijg ik prompt ook weer last. Er bestaan ook wel geslepen snaren, ook voor gitaar, maar als je geen softe jazz speelt dan vind je ze niet klinken. Bovendien: de omwonden (lage) snaren zijn dan glad geslepen, maar de dunne niet-omwonden snaren zijn nog steeds hetzelfde. Bloeden, zweten en eelt kweken!

    [correctie: er stond "glas geslepen" moet zijn "glad geslepen"]

    Ik speel met GHS Flatwound snaren (setje 0.009) op m'n 335, en ik speel daar ook rock op hoor. Het is fijn dat je geen piepende geluiden hebt bij het over de snaren schuiven met je eeltknotsen
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 november 2006
    Locatie
    Landen
    Berichten
    663

    Standaard

    Ik volg oorzaak's redenering, Koen.

    Dus best een nieuw setje erop.
    En dan ... played untill our fingers bled.... zoals ooit iemand zong.

    Geloof me, de eelt die je kweekt gaat er ooit wel weer af. Soms kan ik zo naalden in de eelt steken - en erdoor - zonder dat ik iets gewaar word.

    Doorbijten en dan genieten.... lol
    Yamaha G90-1 1976, Albert+Muller S3 1999, F Hashimoto W350 1976, F Hashimoto W315, F Hashimoto T520, F Hashimoto G216, Suzuki Three S W5025 1977, Furch JV-61 1996, Harmony Sovereign 1203 1962, Yamaha APX 8A 1991, Marshall as50r, Seagull 6+ CW, LR Baggs M1, LR Baggs Paracoustic DI, Fishman RE, EB 6166, Traynor AM standard

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top