Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 34
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Valoosj
    ik ben ook net bezig met die SHO, hij is af, maar mn switch is doorgesoldeerd

mijn bordje ziet er wel helemaal anders uit dan t jouwe. en zie ik nu 2 diodes?
    ja bij mij zitten er 2 op. Volgens mij naar het origineel. heb ook de 10M weerstanden en de keramische condensator.

ik gebruik deze layout:
    link

alleen de 3pdt sluit ik aan volgens een andere layout. want deze begrijp ik niet helemaal.
    gear: Epiphone LP '98, Fender Telecaster MIM '08, Tokai Les Paul '83, Squier VM Jazzmaster

Senior Member

Standaard

De 1 diode (zener diode) of 2 diode versie zijn allebei origineel. Zvex heeft dit in de loop der tijd zelf aangepast. Net als de 1M en 10M versie, meen ik.

De diodes hebben als doel de mosfet te beschermen. Of je dat nu met 2 diodes of 1 zenerdiode doet maakt niet uit.

Volg m'n zelfbouw multi-fx project. Tips en tricks zijn welkom.

Senior Member

Standaard

ik heb een heel andere versie van de SHO, maar als het op hetzelfde neerkomt maakt dat niet uit. een pedaal van 200 euro bouwen voor nog geen 20% van de prijs

hoe ik hem aangesloten heb werkt hij gelijk als buffer wanneer hij niet boost...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door j3r03n Bekijk bericht
    Valoosj, wat ben je toch ook een ontzettende eikel hè.. Gvd, mijn stem heb je
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ***
    Btw, gitaarnet kent er geen hol van. Jouw LP is zonder twijfel dé gitaar van 2009
    TK: Fender Supersonic head + 2x12 (black pepper)

Senior Member

Standaard

Daar ben ik wel in geintresseerd(in de bufferfuncte)hoe heb je dat gedaan als ik het vragen mag?

Senior Member

Standaard

ipv te schakelen tussen fx en bypass, schakel je de potmeter. De SHO staat dan dus altijd aan.

Zoals Eddie van Ed's customshop zegt:

Er zijn best nogal wat mensen die dergelijke pedalen ook als buffer willen gebruiken en als booster. Skydstrup maakt dergelijke boosters. Je kunt dit met de SHO heel eenvoudig realiseren door de loper van de 5k-pot via de footswitch naar massa te laten lopen. De in- en uitgangen van je pedaal gaan direct naar de schakeling en niet meer naar de footswitch. Op die manier werkt de SHO met de footswitch gedeactiveerd als buffer (= potmeter op laagste stand) en schakel je de footswitch aan, dan gaat de waarde die je hebt ingesteld met de potmeter werken oftewel, boosten! Je kunt in dit geval ook gewoon met een dpdt-footswitch volstaan zoals Gert-Jan ze verkoopt van Alpha. True bypass is dan natuurlijk niet meer aan de orde maar goed, het gaat hier juist om het bufferen! Interessant voor met name mensen die veel pedalen gebruiken en zeker diegenen die al die pedalen ook nogeens True Bypass hebben...
    http://www.newtone-online.nl/forum/i...ic,401.15.html

Volg m'n zelfbouw multi-fx project. Tips en tricks zijn welkom.

Senior Member

Standaard

kan een beetje een domme vraag zijn maar wat is het verschil tussen bufferen en boosten

bij de ene gaat je signaal omhoog en word het vetter, maar wat word die buffer dan? ik snap er niks van
    Said Hamlet to Ophelia,
    I'll draw a sketch of thee,
    What kind of pencil shall I use?
    2B or not 2B?

Spike Milligan

Standaard

Vrij simpel. Als je je buffer hoort is er wat fout met het ding. Als je een klankverandering met andere apparaten hebt als gevolg van het gebruik van een buffer is dat goed.

Basta.
    En een SHO is een leuke booster maar kleurt veel te veel om em serieus "buffer" te kunnen noemen.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

— Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

Senior Member

Standaard

Wat zou jij in de plaats van een sho aanraden?een losse buffer?En zo ja welke?
    Alvast bedankt.
    reden waarom ik dit vraag is dat ik een volumebooster pedaal wil maken en als dit gelijk een buffer is is dat mooi meegenomen.
    Ik dacht eerlijk gezegd aan een mini booster van jack orman omdat die werkt met een 100k pot en ik die al in dat pedaal heb zitten.
    Laatst gewijzigd door EdJ; 25 oktober 2007 om 16:59

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EdJ
    Wat zou jij in de plaats van een sho aanraden?een losse buffer?En zo ja welke?
    Alvast bedankt.
    reden waarom ik dit vraag is dat ik een volumebooster pedaal wil maken en als dit gelijk een buffer is is dat mooi meegenomen.
    Ik dacht eerlijk gezegd aan een mini booster van jack orman omdat die werkt met een 100k pot en ik die al in dat pedaal heb zitten.
    Dan kun je beter een pedaal maken die of het SHO pad schakeld of een buffer pad schakelt. Dat is niet moeilijk te maken. Moet je alleen nog een schakeling hebben van een buffer.
    gear: Epiphone LP '98, Fender Telecaster MIM '08, Tokai Les Paul '83, Squier VM Jazzmaster

Senior Member

Standaard

wat ponq zei is juist, ik schakel tussen potmeter en een weerstand van 2k3.
    ik heb de kleuring van de SHO nog niet kunne testen, want mijn switch is kapot.
    misschien inderdaad een buffer bouwen en die mee in de boost steken, maar dat zie ik nog wel. ik weet niet eens waar ik de SHO gebruik, voor de overdrive geeft meer volume vermoed ik, en na de overdrive meer gain, waardoor het volume ook omhoog gaat zeker.

wat misschien wel goed is, als ik de SHO als boost en buffer gebruik, dan verkleurt mijn gitaargeluid niet plots wanneer ik boost, maar is het altijd gekleurd
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door j3r03n Bekijk bericht
    Valoosj, wat ben je toch ook een ontzettende eikel hè.. Gvd, mijn stem heb je
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ***
    Btw, gitaarnet kent er geen hol van. Jouw LP is zonder twijfel dé gitaar van 2009
    TK: Fender Supersonic head + 2x12 (black pepper)

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten