Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 17 van 17
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2003
    Locatie
    zwolle
    Berichten
    2.309

    Standaard

    @gitaarbouwer

    Ik wil voor een rosewood gaan. Ik vind het mooi en ben ik ook gewend op mn electrische. Ook voor debrug. Hij moet wel mooi helder klinken.

    Die mat komt wel een keer. Eerst maar eens met lampen.
    Misschien doe ik het wel nooit meer, haha
    Maar ik vind het wel uitdagend dit. We'll see

    Ik weet niet zo goed wat ik kan verwachten qua samenstelling van verschillende houtsoorten. Is schijnbaar ook lastig te voorspellen. Ik denk dat dit wel een mooie combi is.

  2. #12

    Standaard

    PAK papier. Inpakpapier. Geen bakpapier, dus.

    Enneh, spruce/mahonie is een erg mooi klinkende, klassieke combo, vinnik zelf.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 februari 2004
    Locatie
    Santpoort
    Berichten
    166

    Standaard

    Hieronder wat info over buigen etc. Dit komt van een artikel dat hier op gitaarnet staat van Sander de Gier. Hij bouwt een gitaar voor Don Alder. Je kunt de overige delen gewoon nalezen op gitaarnet en dan kijken bij artikelen.

    MOD-EDIT: Klik maar op de volgende link voor het artikel te lezen.
    http://www.gitaarnet.nl/magazine/art...n/degier3.php3

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2003
    Locatie
    zwolle
    Berichten
    2.309

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mattia

    Enneh, spruce/mahonie is een erg mooi klinkende, klassieke combo, vinnik zelf.
    Dat is ook de reden dat ik daarmee wil gaan werken. Experimenteren kan altijd nog. Eerst maar eens kijken hoe het me vergaat.

  5. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door niekb
    @gitaarbouwer

    Ik wil voor een rosewood gaan. Ik vind het mooi en ben ik ook gewend op mn electrische. Ook voor debrug. Hij moet wel mooi helder klinken.

    Die mat komt wel een keer. Eerst maar eens met lampen.
    Misschien doe ik het wel nooit meer, haha
    Maar ik vind het wel uitdagend dit. We'll see

    Ik weet niet zo goed wat ik kan verwachten qua samenstelling van verschillende houtsoorten. Is schijnbaar ook lastig te voorspellen. Ik denk dat dit wel een mooie combi is.
    Een uitdaging is het zeer zeker. Succes gewenst!

    @Mattia: gemakshalve ging ik ervanuit dat je het beste bakpapier kunt gebruiken i.p.v. pakpapier omdat bakpapier gewoon lekker heet mag worden (het kan immers in de oven). Bij gewoon pakpapier lijkt mij er wel enig risico op brand te bestaan als het flink verhit wordt. Maar wellicht zie ik beren op de weg.

  6. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gitaarbouwer
    Een uitdaging is het zeer zeker. Succes gewenst!

    @Mattia: gemakshalve ging ik ervanuit dat je het beste bakpapier kunt gebruiken i.p.v. pakpapier omdat bakpapier gewoon lekker heet mag worden (het kan immers in de oven). Bij gewoon pakpapier lijkt mij er wel enig risico op brand te bestaan als het flink verhit wordt. Maar wellicht zie ik beren op de weg.
    Bakpapier weert juist water af, het pakpapier werkt als een spons/reservoir voor water/stoom, en helpt dus bij het buigen. Anders moet je het hout nat maken en inpakken in iets. Ander risico van veel soorten bakpapier zijn siliconen (funest voor hout dat nog gelakt moet worden).

    Verder: zoals Ray Bradbury ons laat weten vliegt papier rond de 451 graden fahrenheit in de fik, en je zal niet boven de 300-330 fahrenheit uit willen komen. Anders verbrand je net zo goed je hout (is immers de basisstof voor papier). En dan is het papier ook nog eens een keer vochtig.

  7. #17
    Banned to "Zelfbouw-Mod"
    Geregistreerd
    1 maart 2006
    Locatie
    Wonthaggi - VIC - Australia
    Berichten
    1.278

    Standaard

    even voor de duidelijkheid: 451° F = 233° Celcius.
    (www.onlineconversion.com)
    ɹǝpun-uʍop ɹǝʍnoqɹɐɐʇᴉƃ

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top