Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 41

Hybrid View

Senior Member

Standaard

Gitaar: Schecter Tempest Custom
    Prijs (evt. met link): 750 euro zonder koffer
    Vorm: Zit tussen PRS en een Les Paul dubblecut in. Gelijmde hals, mahonie body met maple top, mahonie neck, rosewood fretboard, parelmoer inleg met op de 12e fret inleg van 1 of andere groene steen.
    Muziekstijlen: Eigenlijk alles wel (tis kwa bouw en ook wel kwa geluid, zo ongeveer een Les Paul), maar de pups hebben wel een redelijke hoge output. De tone-pot is een pushpull voor coiltap op beide humbuckers.
    Waarom deze gitaar? Goede prijs, veelzijdig, speelt ontzettend lekker (tis niet zo'n dun ibanez halsje), goede kwaliteit, en ontzettend geil. Gotoh tuners, tone-pro's system II brug etc.
    Kun je het geluid beschrijven? Over het algemeen erg vet en dik, op de hals pup is ie een tikkie donker, op de brugpup, heerlijk agressief en niet donker. Beide pups hebben een redelijk hoge output. Met de coiltap wat ie wat helderder, lekker voor funk en sommige blues, maar je haalt der echt geen fender-achtig geluid uit. De halspup met coiltap heeft wel te weinig output naar mijn smaak, misschien dat het iets helpt als ik de pup wat omhoog schroef.
    Verder opmerkingen/promotiepraatjes/etc.? Plaatje ...

Schecter is moeilijk te krijgen, en bij mijn weten alleen bij American Guitarstore in Enschede, maar ze zijn echt de moeite waard! Ze hebben gitaren in alle prijsklassen, maar het zijn allemaal gewoon goede gitaren.

Laatst gewijzigd door marter544; 11 december 2007 om 09:34

Senior Member

Standaard

Gitaar: Ibanez RG550 DY - 20th Anniversary model -

Prijs (evt. met link): 995 Euro (bij Nederland Muziek - Almere)

Vorm: Strat

Muziekstijlen: Blues, Rock, Metal.

Waarom deze gitaar? Ik wilde naast mijn "nette" Les Paul een scheur-ijzer er bij hebben. Ook wilde ik graag een 24-fretter en een (goeie) tremolo die niet ontstemt. Verder zocht ik ook een beetje dat typische Stratocaster geluid dat er bij deze gitaar zeker wel uit te halen valt. Heeft verder ook de Wizard neck van het originele model maar wat ik er van begrijp is dat het oude model 3pcs was en deze 5.

Kun je het geluid beschrijven? Zie onder

Naast mijn Les Paul wilde ik toch een beetje een strat achtige gitaar met wat meer scheur mogelijkheden. In eerste instantie was mijn oog gevallen op wat andere Ibanez gitaren, de RG2610E of de RG2550. Ook een cheape Jem (555) lag binnen de mogelijkheden. De RG2610 (met 1 SD SH-10 Full Shred element) was ook een prachtige gitaar maar qua geluid wat te beperkt naar mijn zin. Ik had dan ook bijna de RG2550 gekocht tot mijn oog viel op de RG550 DY. Een 20th anniversary model van de RG550 waarvan er 1987 van zijn gemaakt in de kleuren Road Flare Red, Desert Yellow en Black. Het mooie aan dit model is dat het de originele tremolo bevat (Edge) en zelfs de pickups van Ibanez zijn buiten verwachting goed (V1-S1-V2). De afwerking van de gitaar is werkelijk om van te smullen. Perfect gewoon. Door de 5 standen schakelaar en de 2 humbuckers en 1 single coil pickup kun je lekker varieren met je geluid. Een Stratocaster geluid is er zeker uit te halen dankzij de single coil pickup.

Het speelt echt heel soepel ondanks dat de dunne neck en het maple wel even wennen is ten opzichte van mijn Les Paul (oppassen met dat maple want je hoort echt alles). Ondanks het maple is er met het neck-element nog een aardig warm geluid uit te krijgen ook. Aardig want voor een echt warm geluid is deze natuurlijk niet gemaakt. De gitaar heeft verder een sustain van hier tot Tokio. Wordt verder geleverd met speciale 20th Anniversary case, strap, plectra. Die case stelt verder niet zoveel voor. Matige kwaliteit. Niet echt geschikt voor 'on the road'.

Specs: http://www.ibanez.com/eg/guitar.aspx?m=RG550MXX

Filmpje: http://www.ibanez.com/eg/featured/rg20th.aspx

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HvV Bekijk bericht
    Gitaar: Ibanez RG550 DY - 20th Anniversary model -

Prijs (evt. met link): 995 Euro (bij Nederland Muziek - Almere)

Vorm: Strat

Muziekstijlen: Blues, Rock, Metal.

Waarom deze gitaar? Ik wilde naast mijn "nette" Les Paul een scheur-ijzer er bij hebben. Ook wilde ik graag een 24-fretter en een (goeie) tremolo die niet ontstemt. Verder zocht ik ook een beetje dat typische Stratocaster geluid dat er bij deze gitaar zeker wel uit te halen valt. Heeft verder ook de Wizard neck van het originele model maar wat ik er van begrijp is dat het oude model 3pcs was en deze 5.

Kun je het geluid beschrijven? Zie onder

Naast mijn Les Paul wilde ik toch een beetje een strat achtige gitaar met wat meer scheur mogelijkheden. In eerste instantie was mijn oog gevallen op wat andere Ibanez gitaren, de RG2610E of de RG2550. Ook een cheape Jem (555) lag binnen de mogelijkheden. De RG2610 (met 1 SD SH-10 Full Shred element) was ook een prachtige gitaar maar qua geluid wat te beperkt naar mijn zin. Ik had dan ook bijna de RG2550 gekocht tot mijn oog viel op de RG550 DY. Een 20th anniversary model van de RG550 waarvan er 1987 van zijn gemaakt in de kleuren Road Flare Red, Desert Yellow en Black. Het mooie aan dit model is dat het de originele tremolo bevat (Edge) en zelfs de pickups van Ibanez zijn buiten verwachting goed (V1-S1-V2). De afwerking van de gitaar is werkelijk om van te smullen. Perfect gewoon. Door de 5 standen schakelaar en de 2 humbuckers en 1 single coil pickup kun je lekker varieren met je geluid. Een Stratocaster geluid is er zeker uit te halen dankzij de single coil pickup.

Het speelt echt heel soepel ondanks dat de dunne neck en het maple wel even wennen is ten opzichte van mijn Les Paul (oppassen met dat maple want je hoort echt alles). Ondanks het maple is er met het neck-element nog een aardig warm geluid uit te krijgen ook. Aardig want voor een echt warm geluid is deze natuurlijk niet gemaakt. De gitaar heeft verder een sustain van hier tot Tokio. Wordt verder geleverd met speciale 20th Anniversary case, strap, plectra. Die case stelt verder niet zoveel voor. Matige kwaliteit. Niet echt geschikt voor 'on the road'.

Specs: http://www.ibanez.com/eg/guitar.aspx?m=RG550MXX

Filmpje: http://www.ibanez.com/eg/featured/rg20th.aspx

Sedert 3 jaar probeer ik gitaar te spelen, maar heb tot op heden geen les gevolg. Het genre waar ik de snaren voor aansla is eerder klassieke hardrock : Iron Maiden, Guns 'n roses, ACDC, ... Ik heb een LTD en een Line6 SpiderJam en ben er redelijk tevreden mee, hoewel ik een nog beter geluid wil bekomen. Als je op zoektocht gaat, dan wordt er enerzijds in 'merk'termen gesproken alsof iedereen weet waar het over gaat en anderzijds spelen rockgitaristen zowel op Gibson, Ibanez en zoveel andere. Als ik een nieuwe gitaar koop, dan wil ik zeker rock kunnen spelen, maar ook een mooie clean hebben om ook voor de softere vrienden iets te kunnen spelen. En dat is nu net wat mij lukt mij die EMG's of met die gitaar. Mijn voorkeur zou uitgaan naar een Gibson, maar als ik er een nieuwe koop, dan zou ik ook graag een tremelo hebben en als ik het goed voor heb vind je die meest terug bij Ibanez. Ik vind deze Ibanez in ieder geval prachtig klinken op youtube. Dus als je er nog iets over kwijt wil (in beginnerstaal), dan hoor ik het graag! Greatz

Standaard

Gitaar: Jackson Dinky Pro DK2 LH BK
    Prijs (evt. met link): 750
    Vorm: Superstrat hss config
    Muziekstijlen: Rockblues- Progressive Rock
    Waarom deze gitaar? Was in Musik Productiv aan het zoeken naar een nieuwe gitaar, deze speelde alle ESP, LTD van €1000 + eruit. Heb als lefty ook niet veel keuze helaas
    Kun je het geluid beschrijven? Humbucker (Seymour Duncan JB) in de brug, Nasale mid's, bijtend, gedefinieerd,scherp hoog, compact laag, echt voor die snelle metalriffs in een lage stemming. De twee singles klinken erg rond, veel laag, wel strak (zelfs met veel gain), de middelste heeft net iets andere mid's dan de neck. Allebei de Seymour D. STK-1 classic stack. Gitaar heeft van zichzelf iets meer hoog dan mid en laag, waarschijnlijk door de maple hals en alder Body. Eigenlijk is t gewoon een strat met een Floyd Rose (ook een reden waarom ik m wilde) en metal georiënteerde Pickups, je herkend de klassieke sound met goed luisteren en de juiste afstellingen er ook wel in.
    Verder opmerkingen/promotiepraatjes/etc.? Goed afgewerkte gitaar, Speelt extreem goed en snel. (Jumbo frets) Onlangs de brug pup vervangen (dimarzio Evo 2). betere match met m'n amp en die nasale mid's van de JB was ik helemaal zat.

Senior Member

Standaard

Gitaar: Fender Telecaster MiM
    Prijs (evt. met link): €579,- (Thomann)
    Vorm: wat denk je zelf?
    Muziekstijlen: Ga er blues/jazz mee (proberen te) spelen.
    Waarom deze gitaar? Omdat ik al in de jaren tachtig op het north sea jazz festival de mooiste jazz gitaar geluid ooit hoorde. Een vent op een Tele met een poly tone amp . En nu omdat er een lefty serie met brown sunburst is gemaakt ben ik overstag.
    Kun je het geluid beschrijven? Tele!! Wellicht niet de heel heldere twang die je vaak hoort.
    Verder opmerkingen/promotiepraatjes/etc.? Plaatje ... Netjes afgewerkt, uit de doos, stemmen en spelen. Hoewel... de lage e was niet lekker geintoneerd. Resoneert boven verwachting goed. Pups in orde, ruis valt best mee. Maar hinderlijke microfonie, ik hou daar niet van. Ga ik nog over nadenken..
    Brug is natuurlijk niet old school, een van de redenen dat ik hem juist kocht. Ik leun met mijn handpalm nogal vaak op de bruig, dit is comfortabel en scheelt met string savers.
    Body uit twee stukken. Zichtbaar moeite gedaan om de boel te laten matchen want het viel pas op toe de zon erop scheen.
    Ik heb het niet nagemeten maar het gevoel tussen de MiM strat neck en de MiM tele neck lijkt anders. De tele neck lijkt wat dikker. Bevalt me wel.
    Vergeleken met: Squier Tele classic vibe. Verschil... Squier lijkt nog wel wat warmer te klinken. Ik was echter niet zo overtuigd van de houdbaarheid van de gitaar. En de hals van de MiM zit me beter.
    Waarom niet die veel goedkopere zwarte gekocht bij Kees Dee? Had zo leuk gematched met mijn strat. Maar die burst en ik wil hout zien.
    Laatst gewijzigd door beruk; 8 juli 2013 om 22:09
    Mwa...

Senior Member

Standaard

Gitaar: Fender Road Worn 60s Strat
    Prijs (evt. met link): €1239,00 (nieuw) gekocht voor €500,00 (zgan)
    Vorm: Stratocaster
    Muziekstijlen: Rockblues, blues, rock

Waarom deze gitaar?: Ik wilde heel graag een gerelic-te strat, maar wilde niet de prijs voor een CS neer tellen. Hoewel ik een roadworn erg lekker vond spelen vond ik dat hij "nieuw" maar magertjes en ongeloofwaardig gerelict was. per toeval had de buurman van m'n oom een van de eerste 60s Roadworns te koop staan en kon ik deze voor een prikkie overnemen. Doordat deze intensief bespeeld was zag hij er ECHT Roadworn uit en speelde hij om eerlijk te zijn nog beter dan nieuw in de winkel.

Kun je het geluid beschrijven?: De originele pickups zitten er bij mij niet in. Deze hebben plaats gemaakt voor Seymour Duncans SSL-1's. De sound is sterk en heeft een fijne rock sound. In de neck positie haal je er ook prachtig warme blues tonen uit. Zowel clean als in overdrive klinkt de gitaar echt fantastisch. Als ik het geluid een label moeten geven dan zou het David Gilmour zijn.

Verder opmerkingen/promotiepraatjes/etc.?: De gitaar speelt werkelijk heerlijk ondanks dat ik in het begin erg moest wennen aan de nogal platte frets. De radius van de toets zit op 7,25". Hoewel ik liever op 12" speel heb ik er weinig problemen mee en geeft het de gitaar een hoop karakter. Als de frets wellicht wat hoger waren zouden bends net iets soepeler gaan icm de radius. Maar echt klagen kan ik niet.

De tremolo is zwevend afgesteld en de nut is vervangen door een graphtech exemplaar.
    Ik gebruik de tremolo best regelmatig en heb van ontstemmen eigenlijk geen last. Dik plus punt.

De sustain zou misschien wat langer en krachtiger kunnen. Dat is het enige minpuntje dat ik kan opnoemen.

Standaard

[IMG][/IMG]
    [IMG][/IMG]

gitaar: Gordon Smith ''Graduate 60''
    prijs: nu ong. 1100 euro, 2e hands gekocht voor 600 euro.
    link: Gordonsmithguitars.uk
    muziekstijl:van blues tot......
    waarom deze gitaar: bespeelbaarheid,en sound beviel me zeer goed.
    geluid omschrijven: lijkt op een Les Paul.....klinkt toch als een ehh, Gordon Smith!
    Laatst gewijzigd door ChrisPie; 5 mei 2008 om 14:40

Standaard

Gitaar:
    Ibanez S 670 FM ATF

Prijs (evt. met link):
    Aanbieding voor 559 maar op de site http://www.feedback.nl/?b=S670FMATF&a=9 staat 619
    Vorm:
    Strat
    Muziekstijlen:
    Rock, Metal, Blues.. veel stijlen behalve jazz
    Waarom deze gitaar?
    Ik zocht een gitaar die uitstraling had voor op het podium, een whammy bar ondersteunde en waarop ik ook lekker metallica, avenged sevenfold clutch etc. kon spelen. Vervolgens heb 2 uur in het hokje in de feedback op dit schatje gespeeld en voor de prijs/kwaliteits verhouding was ik helemaal weggeblazen.
    Kun je het geluid beschrijven?
    Het geluid van deze gitaar is vrij scherp en hard maar met de toneknop ook makkelijk naar een warme rustigere sound te brengen.
    Verder opmerkingen: Het enige wat jammer is aan de gitaar, maar dat komt vooral door de brug. Is dat als je de gitaar naar D-A-D-G-B-E tuned, (wat bij mij vaak voorkomt) al je snaren helemaal ongelofelijk vals zijn waardoor je toch weer wat speeltijd verliest met tunen. Maar dat word naar mate van tijd minder. Ook heb ik alle tijd dus voor mij maakt het niet uit.

Member

Standaard

Gitaar: Gibson flying V

Prijs Rond de 1000 , 900euro op internet, nieuw (pas op, je hebt duurdere flying V's ook ! Duurste is denk ik rond de 13000 euro.)

Vorm: flying V , zegt genoeg denk ik

Muziekstijlen: alles ! Maar vooral rock denk ik

Waarom deze gitaar? Zalig gitaar gewoon, kan je heel veel soorten muziek mee spelen en is goedkoop voor een gibson. En bij de naam gibson kan je je al genoeg voorstellen

Kun je het geluid beschrijven? Scheurend, prachtig gewoon Je moet maar eens kijken op de site van gibson, kan je sound samples beluisteren.

Member

Standaard

Gitaar: Gibson LPJ '14
    Prijs (evt. met link): €620,-
    Vorm: Les Paul
    Muziekstijlen: Van rustige Blues tot Hard Rock en niet te ingewikkelde Metal
    Waarom deze gitaar? De kleur sprak me erg aan, niet al te duur, en de hals speelt té gek!
    Kun je het geluid beschrijven? Clean is het een erg mooi helder en warm geluid en dirty geeft het een enorm krachtig, maar mooi geluid.

Als je geen super ruim budget hebt en een mooie Les Paul onder de €1000 wilt hebben zit je goed bij deze gitaar. De hals speelt fantastisch en soepel en je hebt een ruim bereik aan muziekstijlen die je ermee kunt spelen. Kijk, als je echt harde dingen wilt gaan spelen zoals Nu Metal raad ik je een andere aan, maar dingen van bijvoorbeeld Metallica (de classic metal bands) red je wel. Voor bijvoorbeeld Drop A raad ik je een andere gitaar aan, dat gaat je hier denk ik niet op lukken. Ik speel vooral dingen van AC/DC, Led Zeppelin en vele andere classic rock/hard rock bands, en dat is er goed op te doen. Verder zitten er goede pickups in die je niet zo gauw kwijt wilt door het mooie geluid en uiterlijk ('61 Zebra humbuckers). De gitaar heeft een mooi uiterlijk, geen dikke laklaag of iets dergelijks. Wel een minpunt is dat hierdoor snel krassen op de gitaar komen. Ik heb een keer staand gespeeld waardoor er kleine krasjes op de achterkant waren gekomen door mijn riem. Je ziet meteen de kleur van het hout er onder vandaan komen. Maar dat is gewoon het nadeel van het niet hebben van een laklaag. Verder zitten er ook fijne knobs op. Veel gebruik ik ze eigenlijk niet. De volume knobs zit ik nooit aan omdat je dan meteen minder kracht in je geluid hebt. De tone knobs zit ik ook niet bijzonder veel aan, maar als je een bepaalde sound zoekt kan je er nog wel eens aan zitten.

Aanrader voor iemand die een mooie Les Paul zoekt met een budget tot de €800 - €1000 euro.

Link: http://www2.gibson.com/Products/Elec.../2014/LPJ.aspx
    Laatst gewijzigd door GunsNRoses; 29 juli 2015 om 11:38

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten