-
1 september 2007, 19:45
Gitaar: Schecter Tempest Custom
Prijs (evt. met link): 750 euro zonder koffer
Vorm: Zit tussen PRS en een Les Paul dubblecut in. Gelijmde hals, mahonie body met maple top, mahonie neck, rosewood fretboard, parelmoer inleg met op de 12e fret inleg van 1 of andere groene steen.
Muziekstijlen: Eigenlijk alles wel (tis kwa bouw en ook wel kwa geluid, zo ongeveer een Les Paul), maar de pups hebben wel een redelijke hoge output. De tone-pot is een pushpull voor coiltap op beide humbuckers.
Waarom deze gitaar? Goede prijs, veelzijdig, speelt ontzettend lekker (tis niet zo'n dun ibanez halsje), goede kwaliteit, en ontzettend geil. Gotoh tuners, tone-pro's system II brug etc.
Kun je het geluid beschrijven? Over het algemeen erg vet en dik, op de hals pup is ie een tikkie donker, op de brugpup, heerlijk agressief en niet donker. Beide pups hebben een redelijk hoge output. Met de coiltap wat ie wat helderder, lekker voor funk en sommige blues, maar je haalt der echt geen fender-achtig geluid uit. De halspup met coiltap heeft wel te weinig output naar mijn smaak, misschien dat het iets helpt als ik de pup wat omhoog schroef.
Verder opmerkingen/promotiepraatjes/etc.? Plaatje ...
Schecter is moeilijk te krijgen, en bij mijn weten alleen bij American Guitarstore in Enschede, maar ze zijn echt de moeite waard! Ze hebben gitaren in alle prijsklassen, maar het zijn allemaal gewoon goede gitaren.
Laatst gewijzigd door marter544; 11 december 2007 om 10:34
Regels voor berichten