Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 5 EersteEerste ... 345
Weergegeven resultaten: 41 t/m 48 van 48

Discussie: Zelfbouw buizenamps

  1. #41
    Banned
    Geregistreerd
    7 maart 2006
    Locatie
    Blijdorp
    Berichten
    10.831

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coony
    Ik heb een andere methode gevolgd die 'k van het 18 watt forum gehaald heb (en ook aangeraden kreeg van andere zelfbouwers):


    Omdat je doek niet rechtstreeks op het baffle mag liggen wegens 'flapperen' is 't beste om latjes rondom te zetten. Op die manier krijg je dan natuurlijk een klein niveau-verschil dat dan weer opgelost wordt door het extra, vooraf getolexte plaatje... Voor 't opspannen valt dat wel mee hoor, je maakt het gewoon eerst op 't bovenste latje vast en dan de rest. Ook de piping is geen probleem.
    Ik heb bij de bouw met verschillende eigenaars van originele Bluesbreakers gemailed en ze bevestigden allemaal dat de baffle 1 stuk was (is te zien langs de binnenkant). Maar dat neemt niet weg dat jouw manier ook niet goed is, 'k vraag me alleen af of je doek niet kan klapperen dan.
    Ik kan je eventueel een autocad-tekening doorsturen met die bouwtekeningen.

    Groetjes,
    Koen
    Een paar dingen snap ik niet Koen:

    Bij mijn fender ligt het doek ook gewoon tegen de baffle aan en dat geeft geen problemen ondanks dat hij 90 watt is en de speaker behoorlijk laat werken. Mijn H&K en mijn Peavey hadden ook het doek tegen het hout aan zitten.

    Ik zou met latjes kunnen gaan werken, maar het frame binnenin de cab is zo uitgemeten dat het doek precies gelijk komt te zitten met de randen van de cab. Zou ik met latjes gaan werken, dan steekt de baffle een paar mm uit en dat lijkt me niet zo mooi. Ik zou de baffle aan de achterkant, bij de latten een paar mm kunnen affrezen om te compenseren, maar hij is maar 12 mm en dan wordt ie wat dun aan de randen.

    Of ik moet breede latten nemen die schuin zijn en dan in verstek zagen om zoiets te krijgen. Dan loopt de boel wel mooi gelijk met de randen van de cab, maar dat vind ik ook geen mooie oplossing:



    Maar dat vind ik weer niet zo mooi. Ik denk dat ik het doek gewoon strak op de baffle span. Als het echt strak is, moet klapperen wel meevallen. Ga Fender doek gebruiken, en dat is redelijk grofmazig, dus de druk moet gemakkelijk weg kunnen lijkt me.

    bedankt voor de tip

  2. #42

    Standaard

    Ja, misschien zijn die latjes helemaal niet nodig, maar men had het mij wel aangeraden. En ik wilde bovendien ook zo dicht mogelijk bij 't origineel blijven, vandaar.

    Een baffle die de'r uitspringt lijkt volgens mij op niets, maar da's smaak hé!!

    Koen

  3. #43
    Banned
    Geregistreerd
    7 maart 2006
    Locatie
    Blijdorp
    Berichten
    10.831

    Standaard

    Het schiet al lekker op:



    Laatst gewijzigd door G.G.; 30 juli 2007 om 18:40

  4. #44

    Standaard

    Proper!
    (10 tekens)

  5. #45
    Banned
    Geregistreerd
    7 maart 2006
    Locatie
    Blijdorp
    Berichten
    10.831

    Standaard

    Mag niet ontevreden zijn over het resultaat (eerste keer dat ik tolex en speakerdoek gebruik)


  6. #46

    Standaard

    Coole gitaar trouwens!!

  7. #47

    Standaard

    nice... nu de electronica nog

    Harrald

  8. #48
    Banned
    Geregistreerd
    7 maart 2006
    Locatie
    Blijdorp
    Berichten
    10.831

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coony
    Coole gitaar trouwens!!
    Dank je, dat ding is echt helemaal waanzinnig. Denk aan het geluid van de Fender SRV, maar net wat dikker. Hals is een echte honkbalknuppel. Geweldige sustain. Jammer dat ik niets heb om ff een geluidopnametje te maken.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ibanez RuleZ
    nice... nu de electronica nog

    Harrald
    Ik wacht tot de A15mk2 uitkomt.
    Laatst gewijzigd door G.G.; 9 augustus 2007 om 17:11

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top