Gitaar:
Ibanez Artcore AFS 75TD
Prijs (evt. met link):
Nieuw 409-449 Eu, ik heb hem tweedehands voor 250 gekocht.
http://www.musicstore.de/is-bin/INTE...mpTo=OfferList
Vorm:
Hollowbody
Muziekstijlen:
Blues, jazz en rockabilly zijn natuurlijk de geijkte stijlen voor dit soort gitaren, maar classic rock en echt ouwe meuk (jaren 50 en 60) kun je er ook heel goed uithalen. Omdat het een echte hollow is, heb je misschien wat eerder last van feedback, maar ik heb er op bandvolume nog absoluut geen last van gehad. Ik moest echt tegen mijn amp aanstaan om feedback te krijgen.
Waarom deze gitaar? Ik wou altijd al een (semi-)hollowbody, het zijn IMO erg mooie gitaren en je kunt er een lekker dik bluesgeluid uittoveren.
Kun je het geluid beschrijven? Beetje dof en vlak, een beetje geknepen. Het lijkt wel alsof ze met de elementen het karakter van de gitaar hebben willen benadrukken, waardoor alle hoog verdwenen is. Echter in bandsituatie is daar niet zoveel meer van te merken, dan klinkt hij gewoon lekker direct. Weinig output trouwens, net zoveel als mijn Jap strat. Dat vind ik niet erg, want nu hoef ik geen A/B kastje te kopen.
Verder opmerkingen/promotiepraatjes/etc.? Plaatje ...
IMO is de Artcore serie de beste low-budget (semi-)hollow die op dit moment te koop is. Vooral tweedehands kosten ze niet veel. Zelfs de bigsby-achtige tremolo is prima bruikbaar. De pots zijn volledig geruisloos en ook de pu-switch werkt prima, iets wat bij Epiphone een behoorlijk zwak punt is. Wel zijn de elementen wat minder, zoals eerder al aangegeven. Daar zou nog eens wat nieuws in moeten. Maar ook stock zijn het prima bruikbare gitaren.
![]()

Met citaat reageren

Favorieten/bladwijzers