Het was een originele Marshall mono buikkast uit de JCM800 Serie en achter op het plaatje stond 260 Watt.Oorspronkelijk geplaatst door Lexvandoef
Ik weet niet meer welk type er op de speakers zelf stond maar ik weet iig 100% zeker dat het 12 inch Celestions waren en dat ze 65 watt per stuk waren.
Naar mijn weten kunnen het dan alleen maar de G12 65's geweest zijn.
En wat ik ook 100% zeker weet dat ik ze heerlijk vond klinken!
Je moest je versterker alleen wel aardig hard zetten om een mooie sound te krijgen:
Een JMP 100 watt met de master op 4 en de gain op 6 (bas op 7, mid op 5 en de treble op 5)
Nu speel ik met dezelfde JMP 100 watt top op een Vox cab, 2 x 12 inch/20 watt (!) Silver Alnico's (dus 40 watt cab!)
Nu heb ik nóg een mooier geluid, iets heavier, meer punch, meer dynamiek, maar dan met lagere volume's. En het "clean" is nu wel wat minder clean, maar wel heerlijk;
Master op 3 tot 4 en de gain op 4 1/2 (bas op 7, mid op 4 tot 5 en de treble op 5)
Voor de solo's gebruik de overdrive en wat extra volume van een stokoude gitaareffects processor, een Roland GP 8.
Overigens zit er in de GP 8 ook een goede EQ, een heerlijke Chorus (als je hem niet al te zwaar zet), een heerlijke Wah Wah (expression pedal op de dynamic filter) en een redelijk warme delay
De distortion en de flanger in de GP 8 vind ik persoonlijk niet geweldig

Met citaat reageren

Favorieten/bladwijzers