Ik hoop dat mensen snappen dat dit een oude topic is.
Anders kan ik altijd nog een nieuwe maken.
Edit: Blijkt dat ze (de moderator(s)!?) dit al voor me gedaan hebben.
Ik heb een JCM 800 2x12 Combo model 4212 en ben ook heeeeeeel erg lang bezig geweest om de juiste instellingen te vinden.
Specifiek voor de rock-coverband waar ik in speel(de), ben ik erachter gekomen dat mijn versterker, op oefenruimte/"medium gig" volume niveau, het beste presteert met de Master op 4 of 5.
De master van het cleane kanaal op 4, de master van het scheur kanaal op 7 tot 8 en de gain op 10.
Als extraatje gebruik ik via de control knop van m'n BOSS GT-8 nog een ietsie preamp.
De tubescreamer kun je ook gebruiken maar ik vind de Brit Hi-Gain preamp van de GT-8 beter klinken.
Ook gebruik ik de GT-8 om de kanalen van de versterker te schakelen.
Voor mij werkt dit al een jaar of 3 behoorlijk goed tot bijna perfect.
Ook ideaal is de gitaar die ik sinds een jaartje heb nu: MM Axis Supersport.
Als ik de humbuckers enkelspoelig schakel, met de 5-standen schakelaar van de MM, dan is het cleane geluid erg goed.
Dubbelspoelig klinkt het iets te wollig of ongedefinieerd.
Stiekum wil ik het liefste alles op 10 zetten, zoals Dude al aangaf, want dan merk je wat deze versterker eigenlijk hoort te doen: Metallica riffs a la Ride Lightning hebben dan geen extra gain meer nodig.
Heerlijk!
Zijn er nog mensen die deze versterker ook in een rock-coverband gebruiken en hun instellingen/aanpassingen/toevoegingen willen verklappen?
En ja, zo'n loadbox o.i.d. lijkt me erg interessant.
Zit er nog verschil in kwaliteit in die dingen?
zo ja, welke is het meest geschikt voor de 4212 of 2205?
Favorieten/bladwijzers