Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 28

Standaard Nieuwe gitaar: Morris Les Paul

Eergisteren heb ik een Morris Les Paul overgekocht van mijn oom. Heerlijke gitaar. Lekker fijne hals, goeie hardware, degelijk afgewerkt en het is blijkbaar een volhouten body uit 1 stuk. (waardoor wel aan de zware kant...) De pickups die er in zitten zijn Dimarzio's en de tuners werden vervangen door Schallers.

Het geluid bevalt me heel erg. Warm op de hals en met de tone afgerold mooi jazzy, lekker veel bite op de brug zonder heel scherp te zijn en de tussenstand vind ik ook heel lekker klinken. Totaal andere klank dan ik met mijn strats en tele gewoon ben. Veel dikker van geluid en meer sustain ook.

Zelf kende ik het merk niet, maar blijkbaar is het zo'n lawsuit-merk van vroeger uit dezelfde fabriek waar men ook Ibanez maakte. Blijkbaar kon de kwaliteit tussen de gitaren onderling nogal verschillen, maar gelukkig heb ik toch een goed exemplaar op de kop getikt.

Al bij al een tevreden man.

Foto's:

Niet GRATIS :

Meerdere strat en tele slagplaten.

Pm voor meer info

Senior Member

Standaard

Te gek man, prachtige gitaar!! Echt rock n roll:-) Heeft je oom je qua prijs nog gematst?:-p
    PRS, Gibson, Gretsch, Township, Budda, National, Farfisa

www.highspeeddirt.nl - Harde, vette, harde hardrock!
    www.band010.nl - Stuko tot-en-met!

Senior Member
    Blog Entries
    2

Standaard

zo een heb ik heel vroeger gehad, de enige gitaar waar ik spijt van verkoop heb..

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BLOK182
    Te gek man, prachtige gitaar!! Echt rock n roll:-) Heeft je oom je qua prijs nog gematst?:-p
    Het was 125 euro. Dat is een ja zeker?
    Niet GRATIS :

Pm voor meer info

Senior Member

Standaard

Mooie gitaar en ik denk dat het 'n zeer ok-je prijs is.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nopster
    Het was 125 euro. Dat is een ja zeker?
    mooie prijs voor een goede morris, dat hij zwaar is hoeft nog niet op volhouten body te duiden, multiplex is vaak nog zwaarder.
    dus dat moet je toch echt zelf checken door effe in de control cavity te kijken.
    maar jij bent er tevreden mee en dan doet het gebruikte hout er niet toe, morris was vroeger net zoals hondo een merk waar je liever niet mee gezien wilde worden.
    veel plezier ermee.

Standaard

Mijn oom zei het, dus het zal wel juist zijn. Het is zo'n beetje de Belgische wietse qua gitaarverzamelen en rommelmarkten.
    Niet GRATIS :

Pm voor meer info

Standaard

Mijn oom zei het, dus het zal wel juist zijn. Het is zo'n beetje de Belgische wietse qua gitaarverzamelen en rommelmarkten.
    is deze man jouw oom???

http://www.lordbizarre.com

zoja, doe hem de groeten van me.

Standaard

Zelf kende ik het merk niet, maar blijkbaar is het zo'n lawsuit-merk van vroeger uit dezelfde fabriek waar men ook Ibanez maakte. Blijkbaar kon de kwaliteit tussen de gitaren onderling nogal verschillen, maar gelukkig heb ik toch een goed exemplaar op de kop getikt.
    Sterker nog, Fujigen is de fabriek waar alle door Hoshino bestelde gitaren van de produktieband rolden. En afhankelijk van voor welke markt het bedoeld was werd er vervolgens een sticker op de kop geplakt. Dus jouw 'Morris' is in feite gewoon een "Ibanez' en omgekeerd...

Is dit trouwens een bolted neck of een set neck versie?
    (Enne... €125 is gewoon een matsprijsje: kijk alleen al wat een setje Dimarzio's kost!)

PS: als jij je oom ooit niet meer hoeft, mag ik um dan?
    Hoogachtend,
    Bambufan
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jannest
    die gozert speelt op 2 gitaren en beide klinken ze kut
    heb het vage vermoeden dat het niet aan de gitaren ligt

Senior Member

Standaard

Ik probeer me een voorstelling te maken. Heeft die gitaar trouwens een geschroefde of gelijmde hals, kan ik op de foto's niet zien.
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten