Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 26

Standaard Advies gevraagd: nylon/electrisch tot ca. 500

Wie heeft er (goede) ervaringen met nylonsnarige gitaren met element tot ca. 500 euro? Mag ook duurder zijn en tweedehands in die prijsklasse terechtkomen.

Wat ik zoek:
    - moet ook onversterkt een beetje klinken, dunne body's vallen waarsch. af;
    - een klassieke feel, dus geen smalle hals of bolle/ronde toets;

Ik speel uiteenlopende dingen maar geen klassiek (zal je niet verbazen aangezien ik electrisch ga). Een beetje mooie balans voor fingerpicking-achtige techniek zou fijn zijn.

Verdere info: ik heb een Yamaha AG Stomp in gebruik voor mijn staalsnarige el./acoust (Yamaha CPX5), ga van daaruit de PA in en dat bevalt goed qua klank. De Stomp heeft ook presets voor nylonsnaar dus ik hoop 'm ook te gaan gebruiken voor de aan te schaffen nylonsnaar.

Wie heeft er tips?

Groeten, Frits
    Sinds kort op de fingerstyle toer met eigen compositie(tje)s:
    https://www.youtube.com/user/FritsJongbloets

Senior Member

Standaard

Hoi Frits
    Alhambra is een veelverkocht spaans merk wat ook redelijk veel elektroakoestische modellen met cutaway verkoopt. Ik was een tijdje geleden erin geintresseerd, en kwam erachter dat dit merk in Duitsland veel goedkoper is.
    Benelly import is de enige importeur in nederland van deze gitaren en ze schijnen de prijzen nogal hoog te houden.

Een voorbeeldje:
    Bij www.guitar24.de is de Alhambra 3c cw E1 €550,-
    Nederlandse adviesprijs is €730,-

Het nadeel is dat dr zal moeten kopen, zonder deze gitaar in handen te hebben gehad. Voor de koop zul je het moeten doen met het testen van andere gitaren van het zelfde model in muziekzaken. Maar misschien toch het overwegen waard, want de prijsverschillen kunnen enorm zijn.
    Laatst gewijzigd door Pais; 13 mei 2007 om 17:24
    Vive el arte de la guitarra flamenca !
    OMG Is it a earthquake?! Is it Thor, the God of the Thunder?!

No no, it's unbelievable!!

It's the Honda Nighthawk!!!

Senior Member
    Blog Entries
    2

Standaard

godin maakt ook mooie nylonsnarigen met piezo

Standaard

Als het om die prijsklasse gaat en met versterking dan zou ik absoluut kiezen voor Prudencio Saez met B-band versterking.
    Ik zeg dit uit ervaring, ik heb een aantal veel duurdere nylonsnaren waarvan sommigen met versterking en kan dus thuis en in de studio vergelijken.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pais
    Alhambra is een veelverkocht spaans merk wat ook redelijk veel elektroakoestische modellen met cutaway verkoopt. Ik was een tijdje geleden erin geintresseerd, en kwam erachter dat dit merk in Duitsland veel goedkoper is.
    Benelly import is de enige importeur in nederland van deze gitaren en ze schijnen de prijzen nogal hoog te houden.
    Inderdaad, wat een prijsverschil. Het gekke is dat ik laatst in Valencia (voor zover ik weet de thuisstad van Alhambra) was en daar waren de prijzen net zo hoog als in Nederland. Daar kwamen ze aan met Aria gitaren toen ik uitlegde wat ik zocht...

Ik zal zowel Alhambra als Prudencio Saez eens uitproberen. Dank voor de reacties tot nu toe!

Frits
    Sinds kort op de fingerstyle toer met eigen compositie(tje)s:
    https://www.youtube.com/user/FritsJongbloets

Senior Member

Standaard

Flipkoos had toch ook 'n aardige elektro-akoestiese nylonsnaar gekocht? Moet je even bij Revieuws kijken ..
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AcOuStiC-GuItAR FREAK
    DOEI STELLETJE VIEZE PIEMELS!!!!!!!!!!
    National Raw Steel | Fender Baja Telecaster | Seagull S6 | Jose Ramirez 1E | Vox Night Train 15 | Fender Tone Master Pro | Fender Stratocaster

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Blend
    Flipkoos had toch ook 'n aardige elektro-akoestiese nylonsnaar gekocht? Moet je even bij Revieuws kijken ..
    Klopt, maar die zijn nieuw ook boven de 1000 euro...
    Uiteraard kun je op zoek gaan naar een tweedehandse...dan heb je meer gitaar voor minder geld. Die Takamine EAN60C bijvoorbeeld heb ik goedkoop kunnen scoren (massief boven en achterblad, versterking etc.) tweedehands inclusief koffer. Dat model heeft een huidige cataloguswaarde van $1495,- (rond 1100 euro).
    Maar goed, die van mij is ook een paar jaartjes oud
    Laatst gewijzigd door Flipkoos; 6 februari 2008 om 23:24
    Ovation Collectors Edition '97, Martin HD-28 & Fishman Matrix Infinity, Simon & Patrick Showcase FM & Fishman Ellipse Matrix Blend, Larrivee OM-03R, Fender Baja Telecaster, Vision & Gerrinez bass, Richwood Irish Bouzouki, Simon & Patrick Vintage Burst Parlor Cedar HG A3.2

Senior Member

Standaard

Op marktplaats staat een Yamaha APX9na...ook een el.ak. nylonsnaar. Ken ze verder niet, maar lijkt me geen gek ding. De vraagprijs is 400 euro.
    Ovation Collectors Edition '97, Martin HD-28 & Fishman Matrix Infinity, Simon & Patrick Showcase FM & Fishman Ellipse Matrix Blend, Larrivee OM-03R, Fender Baja Telecaster, Vision & Gerrinez bass, Richwood Irish Bouzouki, Simon & Patrick Vintage Burst Parlor Cedar HG A3.2

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Flipkoos
    Op marktplaats staat een Yamaha APX9na...ook een el.ak. nylonsnaar. Ken ze verder niet, maar lijkt me geen gek ding. De vraagprijs is 400 euro.
    Die APX series zijn een van de slechtste gitaren die Yamaha ooit heeft uitgebracht. De electronica is vaak niet 100% in orde en geeft voor menig gitarist problemen bij het spelen door een versterker.

Senior Member

Standaard

Volgens mij had jij dan of een foute gitaar of foute info. De APX lijn van Yamaha is speciaal ontworpen op een zo goed en naturel mogelijk uitversterkte klank. Dus juist de eletronica is op dat idee gebaseerd en het is in mijn ogen ook goed gelukt.

Ik heb op festivals vaak zat gitaristen gezien met een APX, en elke keer was het geluid weer dik in orde. Toeval? Denk het niet.

Neemt niet weg dat ik toch niet voor een APX gekozen heb omdat de acoustische klank voor mij belangrijker is. Ik treed acoustisch hooguit 6x per jaar op. Dat klinkt ook helemaal niet verkeerd met mijn gitaar.
    Band: Hot Funk Sundae - Funky Covers

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten