Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 265

Threaded View

Standaard

Ik heb niet echt een acoustische collectie. Ik speel zowel acoustisch als electrisch, en behalve gitaar speel ik ook bas (zowel gefret als fretloos). Er is dus wel een (bescheiden) collectie, maar breder dan alleen acoustisch.

Sinds een paar jaar heb ik een zwarte Yamaha CPX5, welbekend uit de diverse reclameblaadjes maar kortgeleden door Yamaha uit productie gehaald en vervangen door een nieuw type. Vanaf het begin dat ik 'm had, heb ik er erg veel mee gedaan. Hij is lekker handzaam, speelt fijn, alles werkt probleemloos en hij klinkt goed voor zijn geld, zowel onversterkt als versterkt (ik versterk 'm via een Yamaha AG Stomp en dan naar de PA).

De CPX heeft ook minpunten, maar dat komt vooral doordat ik me op acoustisch gebied verder ontwikkeld heb. Ik speel steeds meer met de vingers van mijn rechterhand in plaats van met een plectrum en dan valt mij op:

- de snaren staan voor rechterhandtechnieken net iets te dicht op elkaar;
    - de toon wordt wel erg braaf en valt snel dood met vingeraanslag; als ik 'm voor zijn broek geef met een plectrum, zingt het allemaal veel meer.

Maar je moet ook niet vergeten dat hij maar rond de 500 euro gekost heeft. Voor zijn geld een erg goeie koop. Toen ik 'm kocht, beschouwde ik 'm als het goedkoopste ding uit de winkel dat echt wat voorstelde.

Verder heb ik op acoustisch gebied een Wehkamp-achtige spaanse gitaar die mee mag op vakantie en waar mijn dochter (15) tegenwoordig op oefent. Ik heb 'm ooit zomaar gekregen van iemand die zijn zolder opruimde. Voor serieuzer werk zou ik de verzameling willen aanvullen met een nylonsnarige electrisch versterkte gitaar (zie ook mijn oproep voor advies: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=91843).

Tot slot heb ik een paar apparaten waar ik eigenlijk niks mee doe:
    - een ukelele made in china (ook leuk om mee te ping-pongen);
    - een staalsnarige Wehkamp-achtige die mijn dochter heeft mogen beschilderen en die nu op haar kamer staat.
    - een soort acoustische jazzgitaar van het beroemde (?) merk Famos met zowel een rond klankgat als f-gaten. Je kunt erop spelen maar hij werkt niet echt mee. Als je rariteiten verzamelt, doe een bod!

Groeten, Frits
    Laatst gewijzigd door oorzaak; 13 mei 2007 om 23:44
    Sinds kort op de fingerstyle toer met eigen compositie(tje)s:
    https://www.youtube.com/user/FritsJongbloets

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten