Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 41

Hybrid View

Senior Member

Standaard

Gitaar: Gibson Les Paul Special with Humbuckers
    Prijs (evt. met link): :ik heb vorig jaar € 850,- betaald bij Feedback Rotterdam. De verkoopprijs ligt meestal wel boven de € 1000,-
    Vorm::Wat moet je nog zeggen over een Les Paul? Deze kent een wat simpelere afwerking dan de duurdere modellen: ongelakt, geen ingelegde toets.
    Muziekstijlen: : gericht op rock/metal, maar ook reggae, blues is mogelijk
    Waarom deze gitaar? : ik was op zoek naar een les Paul vanwege het volle, romige geluid, maar dacht dat ik een "echte" niet betalen kon. Totdat ik deze tegenkwam! Hij speelt als een zonnetje, is behoorlijk toonvast
    Kun je het geluid beschrijven? : zoals ik zeg: vol en romig
    Verder opmerkingen/promotiepraatjes/etc.? Plaatje :klik hier

Laatst gewijzigd door smandert; 23 april 2007 om 11:48
    Vern**kte S1 pimpen!

Standaard

Gitaar: Fender Classic ‘72 Telecasterฎ Deluxe

Prijs (evt. met link): Rond 800 euro

Vorm: telecaster

Muziekstijlen: blues, clean ook goed, eigenlijk heel allround.

Waarom deze gitaar? K vond hem super klinken en goed bespeelbaar

Kun je het geluid beschrijven? een sound die iets meer uitslaat naar de hoge kant, maar verder goed in ballans staat. Humb. bij brug geeft een mooie volle klank die vooral clean een mooi helder natural geluid geeft. de humb. bij de nek alleen geeft een geluid wat mij iets teveel naar hoog neigt (wat aan de iele kant). Bij humbuckers samen geven een heel toegankelijk geluid geschikt voor veel stijlen muziek, maar die het best tot recht komen bij blues.

Verder opmerkingen/promotiepraatjes/etc.? Plaatje ...

http://www.fender.com/products/searc...tno=0137702392

opmerking: Ik heb deze week een epi les paul te leen, en mij bevindingen zijn dat de Fender een makkelijker instrument is om een mooi geluid uit te halen. Ikzelf vind de bespeelbaarheid makkelijker doordat de hals dikker is (heb ook lange vingers). Verder vind ik dat de Fender het als scheurplank bij lange na niet wint van de LP die veel meer diepgang heeft, maar daarnaast (een naar mijn smaak) een iets de direct geluid oplevert, wat mijns inzien wat aan warmte mist.

Senior Member

Standaard

Gitaar: Gibson Sg special ( 2000 )

Prijs (evt. met link): 1079 in de meeste duitse shops (http://www.thomann.de/ie/gibson_sg_special_bk.htm) , maar hier in Nederland staat hij bij maxguitars en feedback tussen de 750 en 1000 ( de NIET faded natuurlijk ) (http://www.maxguitarstore.com/store.php?productID=1509)

Vorm: Sg. Dun , ligt ้rg makkelijk in de hand !

Muziekstijlen: Ik speel er eigenlijk alles op wat ik kan... Clean, jazz , blues , rock , hard rock, metal ...

Waarom deze gitaar?
    Ik zou niet meteen stellen dat de nieuwprijs van deze gitaar een koopje is. Maar als je ( net als ik ) deze gitaar aan een mooi tweedehands prijsje kan kopen ( Tot 600 € is het ้cht een koopje vind ik ) is het wel de moeite waard, je kan hier alles mee aanvangen en laat ook nog eens mogelijkheid tot verder upgraden ( ik heb gotoh tuners , andere volumeknoppen en intussen ook pickup covers ). Je kan er heel veel genres mee spelen en ( als je er voor bent ) ziet het er nog verdomd geil uit ook. Hij ligt makkelijk in de hand , maar de neck is zeker geen lucifer-stokje ! Hij weegt ongeveer evenveel ( of ietsje meer ) als een Standaard stratocaster. Klinkt al bij al goed als je de juiste versterker en pickup hoogte heb( ik denk wel dat pickup's wisselen op lange termijn een goede keuze zou zijn ). De lak is wel vrij gevoelig voor wrijvingen en blutsjes...

Kun je het geluid beschrijven?
    Afhankelijk van je amp en instellingen enzo. Ik krijg er alvast een donker "net-geen-lespaul" geluid uit, maar je kan het ook lekker doen bijten of grommen... Ook palm mutes geraken goed door de mix op deze gitaar. De tone knoppen zijn vrij gevoelig en geeft dus ook duidelijk hoorbaar verschil in geluid.

Verder opmerkingen/promotiepraatjes/etc.? Plaatje ...

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten