Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 15 van 15

Discussie: 12 snarige gitaar

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2004
    Locatie
    Leuven
    Berichten
    552

    Standaard

    Ik heb een Eko Ranchero van de jaren 60. Het is een kleiner model, OM-formaat, met triplex klankkast. De hals is nog helemaal recht en uitstekend bespeelbaar, zelfs beter dan vele duurdere modellen. Die dingen zijn superstevig maar ook zwaar gebouwd, wat de klank niet ten goede komt. Voor wie een bespeelbare en onverwoestare twaalfsnarige wil zonder veel geld uit te geven vind ik ze wel de moeite waard. Versterkt met een klankgatelement klinkt ze ook erg goed. Ik zou voor een Eko niet meer dan een honderdtal euro geven, afhankelijk van de staat en het model. Voor 250 euro kun je beter een 2de hands Seagull of zo kopen met een massief bovenblad. Alvarez maakt ook heel goede goedkopere 12-snarigen.


  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 februari 2007
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    5.762

    Standaard

    je afbeeldingen eronder doen het niet??

    PS: bedankt voor jullie reacties nog!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AcOuStiC-GuItAR FREAK
    DOEI STELLETJE VIEZE PIEMELS!!!!!!!!!!
    Burny Les Paul Custom | Fender Baja Telecaster | Seagull S6 | Art & Lutherie Wild Cherry | Vox Night Train 15 | Roland Cube 10GX | Korg Kross 61

  3. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Blend
    Waar moet ik echt op letten bij 'n aankoop van 'n (oudere) 12string?
    Ik denk dat je beter een nieuwe kunt kopen! Een twaalfsnaar vraagt aanpassingen tov. een zessnaar. Dat heeft voornamelijk te maken met de grotere trekkrachten op hals,zadel en bovenblad(12 staalsnaren) Momenteel hebben de goede merken dit veel meer onder controle!
    Er zijn tegenwoordig goede twaalfsnaren te koop rond de 1200 euro.
    Een aanrader is zeker de Garrison G40-12. Is een heel mooi gebouwde twaalfsnaar van massief hout(Sitka,sapele mahonieblad en zijbladen, massief mahonie hals en ebben toets en brug. Kost rond de 1200 euro(met koffer)
    Ik heb hem zelf niet maar hoor van een kennis die hem wel heeft dat hij heel lang op stemming blijft. Lijkt mij een goed teken wat betreft de kwaliteit.
    Dit zegt uiteraard niet alles wat betreft de lange termijn. Als je nog duurder wilt dan moet je echt kijken naar Guild en Taylor.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 februari 2007
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    5.762

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liefhebber
    Er zijn tegenwoordig goede twaalfsnaren te koop rond de 1200 euro.
    Een aanrader is zeker de Garrison G40-12. Is een heel mooi gebouwde twaalfsnaar van massief hout(Sitka,sapele mahonieblad en zijbladen, massief mahonie hals en ebben toets en brug. Kost rond de 1200 euro(met koffer)
    Ach ja, dan zal ik er maar bij vermelden: mijn vermogen ligt ongeveer rond de 240 euro. Ik dacht dat ik het ook ergens had aangegeven......
    Haha, lichtelijk boven m'n budget dus!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AcOuStiC-GuItAR FREAK
    DOEI STELLETJE VIEZE PIEMELS!!!!!!!!!!
    Burny Les Paul Custom | Fender Baja Telecaster | Seagull S6 | Art & Lutherie Wild Cherry | Vox Night Train 15 | Roland Cube 10GX | Korg Kross 61

  5. #15

    Standaard

    Ik heb een 12 string Aria, die misschien wel interressant voor je is. Niet onaardig, maar geen match voor mijn Bozo, en daardoor nauwelijks nog gebruikt. Heb je een PM gestuurd.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top