Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 16 van 16

Discussie: 2 soundcards

  1. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hugo123
    Maar als ik nou via de fx out stereo in de soundcard plug en dan twee mono kanalen een naar links en een naar rects pan kan ik dan met 2 mic's opnemen zonedr dat dat oip een spoor gebeurt?
    Jup, twee mono sporen aanmaken in je opname programma en voor het ene spoor de linker input en voor het andere spoor de rechter input kiezen. Dit soort dingen werken ook wel met een kaart die een stereo line in heeft.

    maar je kunt met Audicity niet kiezenwqelke geluidskaart je kunt alleen kiezen: line in, mic in enz en alsje daqn op recording klikt dan pas komt het opname spoor en dan is er dus nets meer aan te doen. Dus is dfat met reaper in te stellen?


    hugo
    Ik kan wel voor je uitzoeken of het in reaper werkt, maar daar heb ik nu eventjes geen tijd voor. Klik in audacity eens met de rechtermuisknop op je track en ga naar properties, hier moet je als het goed is wel L of R input kunnen kiezen. In ieder geval heb ik zoiets gedaan bij iemand en ik dàcht dat het audacity was op zijn computer maar ik weet het niet meer zeker.
    Gear: 357 toetsen, 35 snaren
    Mijn soloproject:Returning Dream op last.fm Returning Dream Myspace
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic
    ¡doʞ u,z do p1ǝɹǝʍ ǝp sı ʇǝɥ
    Te koop: H&K Attax 100 3 kanaals versterker, incl. footswitch

  2. #12

    Standaard

    ja dat kan ook maar het is een beetje vervelend dat hij aan het lopen is en at je dan snel daty zo moet doen + dat je niet twee keer tegelijk kan opnemen, maar je kan alleen met een spoor aan het opnemen.


    hugo

  3. #13

    Standaard

    Ok ik heb het even uitgezocht voor je. Klik met de rechter muisknop op rec in in reaper, kies mono input en dan left of right. Klaar
    Gear: 357 toetsen, 35 snaren
    Mijn soloproject:Returning Dream op last.fm Returning Dream Myspace
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic
    ¡doʞ u,z do p1ǝɹǝʍ ǝp sı ʇǝɥ
    Te koop: H&K Attax 100 3 kanaals versterker, incl. footswitch

  4. #14

    Standaard

    Bedankt!


    hugo

  5. #15

    Standaard

    Veel plezier ermee
    Als je nog gaat testen om met 2 soundcards op te nemen, laat dan even weten hoe het is gegaan! Ik ben wel benieuwd namelijk.
    Gear: 357 toetsen, 35 snaren
    Mijn soloproject:Returning Dream op last.fm Returning Dream Myspace
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic
    ¡doʞ u,z do p1ǝɹǝʍ ǝp sı ʇǝɥ
    Te koop: H&K Attax 100 3 kanaals versterker, incl. footswitch

  6. #16

    Standaard

    Ja ik heb het geprobeert, ik heb namelijk een goede soundcard en dus zo'mn standaard soundcard, en het precies zoals al is gezegd:"je krijgt een groot geluidsverschil". En datis dus gebeurt!


    hugo

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top