Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 22

Discussie: Pimp mijn Hufter

Standaard

Ben gisteren aan het jazzzuhhh geweest met een maatje en een zangeresje. Hij heeft dezelfde Hofner, een blonde, ook elektrisch gemaakt met een
    George Benson (zwevend) elementje aan de hals. Mooooiiii, samen met mijn Gretsch twee gitaartjes die klinken als een TIERELIER.
    We hebben geweldig geNOTEN.

Standaard

Luthiers: topzaak. Hebben ook mijn akoustische gitaren voorzien van highlanders. Altijd oprecht, hebben kennis van zaken en proberen je nooit iets aan te smeren.
    Laatst gewijzigd door evilpompie; 28 februari 2007 om 20:39

Senior Member

Standaard

Man, helemaal dit topic over het hoofd gezien.
    Ik dacht al zaterdag bij de W2, waar heeft hij het precies over

Post eens een fototje van na het pimpen, ben beniewd hoe hij er uit ziet, en een soundclipje, zodat ik kan horen hoe hij klinkt. Ben namelijk erg benieuwd.

Luthiers:
    Inderdaad zeer te spreken ook over mijn gitaartje. En tuurlijk is het een lefty, dan kunnen normale mensen er tenminste op spelen

Senior Member

Standaard

Kent Armstrong goedkoper? Noem eens wat prijzen? Ik wil misschien ook wel gewoon 1 echte jazz humbucker op mijn cheapo Richwood RE450. Ik heb gedacht aan de Attila Zoller maar die was 120 euro ofzo.
    Ik heb ooit een Epi Joe Pass gehad waarvan de hals helemaal krom trok na het opzetten van een 012 setje. Met name aan de bodykant. De gitaarbouwer zei, ik wil de frets er wel afhalen en de toets vlakken maar dan kan het weer opnieuw beginnen dat kromtrekken. Ik hoop niet dat dat met jouw Huf aan de hand is.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pun
    Post eens een fototje van na het pimpen, ben beniewd hoe hij er uit ziet, en een soundclipje, zodat ik kan horen hoe hij klinkt. Ben namelijk erg benieuwd.
    Mag je 'm zelf komen nemen want een digitale camera daar doen we niet aan hier.
    Vroeger was de toekomst beter.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door frekie
    Kent Armstrong goedkoper? Noem eens wat prijzen? Ik wil misschien ook wel gewoon 1 echte jazz humbucker op mijn cheapo Richwood RE450. Ik heb gedacht aan de Attila Zoller maar die was 120 euro ofzo.
    Kent Armstrong is 89 dollar. Benedetto 149 dollar (en minder eenvoudig te monteren). Shadow Attila Zoller 139 dollar / 79 pond. Kwamen nog 27 euro aan UPS kosten bij.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door frekie
    Ik heb ooit een Epi Joe Pass gehad waarvan de hals helemaal krom trok na het opzetten van een 012 setje. Met name aan de bodykant. De gitaarbouwer zei, ik wil de frets er wel afhalen en de toets vlakken maar dan kan het weer opnieuw beginnen dat kromtrekken. Ik hoop niet dat dat met jouw Huf aan de hand is.
    Ik hoop het niet en verwacht dat het wel mee gaat vallen. Ik veronderstel dat ik er wel iets over gehoord zou hebben indien dat het geval is. Bovendien, 't heeft er 30 of meer jaar over mogen doen om zover te komen, wanneer het dat nu opnieuw doet ben ik al lang tevreden.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door evilpompie
    Luthiers: topzaak. Hebben ook mijn akoustische gitaren voorzien van highlanders. Altijd oprecht, hebben kennis van zaken en proberen je nooit iets aan te smeren.
    Klopt, ik breng mn akoestische gitaren ook altijd naar 'Luthiers Gitaren' in Den Bosch en elke keer heeft de gitaarbouwer (Chris) weer bewezen dat het helemaal naar je eigen smaak kan worden afgesteld.
    Ik heb ooit mijn Yamaha FG 340 met HELE hoge actie, plastic zadel etc naar 'Luthiers' gebracht en ik kreeg een droom-instrument terug. Tot op de dag van vandaag is het mn favoriete gitaar, nergens een rateling te bekennen en ga zo maar door.
    Door de nieuwe afstelling is de gitaar veel en veel beter gaan klinken door de jaren heen, dat is ook het aandeel van een goede gitaarbouwer!
    Ik zou graag nog eens een semi-acoustische met een geweldige klank willen hebben, net als de topic-starter hier...zo kom je weer een beetje in de Jan Akkerman-sferen

Senior Member

Standaard

Alsof er een engeltje over je gitaar gepist heeft toch?

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tupelo
    What can I say? Ai, Ai, Ai, retegeil!

En een aanrader voor een ieder die een leuke jazzbak zoekt; koop een leuke oude niet te dure Framus of Höfner & pimp dat ding; niet te vergelijken met wat er verder op de markt rondzwerft!
    Helemaal mee eens. En gooi er gelijk wat namen bij als Hoyer, Hopf, Klira.. Duitse gitaren hebben een slechte repuatie: stugge gitaren, dikke nekken uit honderd delen, slechte sound. En er is iets voor te zeggen, in de najaren van de Duitse gitaarindustrie is veel rommel gemaakt. Zeker nadat m.n. Framus zich toelegde op massaproductie.
    Maar er is ook veel kwalitatief hoogstaand spul gemaakt, zeker in de periode eind vijftiger, begin zestiger jaren. De prijzen stijgen, maar Duits is nog steeds betaalbaar - dus grijp je kans!

Ik heb een Hoyer Esquire en een Atilla Zoller pu en slagplaat liggen hier... krijg zin om te gaan prutsen!
    Ik kreeg vier maten solo, maar heb ze niet gebruikt.

Senior Member

Standaard

"Kwamen nog 27 euro aan UPS kosten bij. "

Da's het punt en ik heb ook geen creditcard. Ik kan de Shadow bestellen bij mijn lokale muziekboer via deze site:
    http://www.basvandenbroek.com/nederlands/consument/rest/catalogus3.php?groep=177&pagnaam=ELEMENTEN%20SHADO W%20(+PAG%2079
    (helemaal onderaan)
    Komt geen cent bestelkosten bij, contant betalen, ophalen in het dorp.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten