Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9

Discussie: Goedkope bovenfrees

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 april 2003
    Locatie
    brugge (student in gent)
    Berichten
    2.705

    Standaard Goedkope bovenfrees

    In de folder van de Aldi van deze week staat een (goedkope?) bovenfrees.
    35€ voor een 1200w bovenfrees met 10 bitjes en variabel toerentalregeling.

    is dat een koopje?
    het zou om af en toe een basprojectje te doen zijn... niet erg veel gebruik en ook niet de moeite om iets bij een professional te laten fresen...

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 december 2001
    Locatie
    Oegstgeest
    Berichten
    1.138

    Standaard

    Lijkt me eerlijk gezegd zonde van je 35 euro, dat geld ben je normaal al kwijt aan een goed bitje.
    Laatst gewijzigd door GuitarMaster; 29 januari 2007 om 19:49

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 april 2006
    Locatie
    Aldeboarn
    Berichten
    1.753

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door iam
    In de folder van de Aldi van deze week staat een (goedkope?) bovenfrees.
    35€ voor een 1200w bovenfrees met 10 bitjes en variabel toerentalregeling.

    is dat een koopje?
    het zou om af en toe een basprojectje te doen zijn... niet erg veel gebruik en ook niet de moeite om iets bij een professional te laten fresen...

    ik zou een paar euro meer uitgeven voor een goede 2 de hands op bv marktplaats.nl

    jan jansen
    To Quo or not To Quo....The Status Quo will rock forever all over the world...again and again.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 september 2005
    Locatie
    Heerhugowaard
    Berichten
    1.216

    Standaard

    Hey,

    GuitarMaster en Jan Jansen hebben allebei gelijk. Kwaliteit betaal je voor en is het waard ook. Echter, voor m'n eerste project (ben ik ook nog mee bezig hoor!) heb ik een Ferm bovenfrees gebruikt. Is ook een goedkope frees, was 45 euro geloof ik. De frees werkt prima. Als je er goede freesjes voor koopt, dan kan het best lang toe, als zeg ik 't zelf. Het is tenslotte geen extreem zwaar freeswerk om een gitaar te bouwen. Je merkt wel dat de toeren snel terug gaan lopen en dat vergroot het risico dat je frees gaat "happen". Dus rustig aan en laat de frees het werk doen. Als het om het proberen van gitaarbouw gaat, kun je de Aldi frees best gebruiken, wil je serieus verder met gitaarbouw, dan zal voor volgende projecten een zwaardere frees wel op z'n plek zijn. En inderdaad, een goede 2ehands is wel een goed alternatief.

    vr.gr.

    Branko

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2002
    Locatie
    Zevenbergen
    Berichten
    1.430

    Standaard

    Kijk even in dit topic, daar staat alles wat je wil weten. En vooral de meningen.

    http://www.gitaarnet.nl/forum/showth...ght=aldi+frees

  6. #6

    Standaard

    voor 35 euro heb je ook een bovenfrees van ferm bij de gamma heb ik vandaag gekocht werkt echt perfect
    Gitaren
    Ibanez js 1200
    LTD EC-1000 vintage black
    Washburn X-series X10

    Versterker
    Engl powerball

    www.fervidchain.nl
    www.myspace.com/FervidChain

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2002
    Locatie
    Zevenbergen
    Berichten
    1.430

    Standaard

    Ferm, Topcraft, Buget, het is allemaal hetzelfde en de hobbiest kan er prima mee uit de voeten. Ik blijf wel zeggen dat, als je eenmaal met een Bosch of een Makita oid hebt gewerkt, je ineens snapt waar het prijsverschil vandaan komt. Het werkt gewoon 10x lekkerder en preciezer.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 april 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.264

    Standaard

    Ik wil eigenlijk wel zo'n ding kopen "voor erbij". Ik heb wel een Festo, maar een extra frees kan handig zijn om minder vaak bitjes te hoeven wisselen, voor minder kritisch werkjes (luidspreker kasten), of om er eentje als tafelfrees in te bouwen.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2002
    Locatie
    Zevenbergen
    Berichten
    1.430

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door piezo
    of om er eentje als tafelfrees in te bouwen.
    Dan ga ik dus ook doen met m´n el cheapo bovenfrees van de Makro.

    M´n Bosch gebruik ik voor het ´echte´ werk.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top