Hallo,
IK heb een Mesa Boogie Mark IV, maar zonder footswitch, deze gebruikte ik namelijk weinig.
Nu heeft de Mark IV de mogelijkheid om hem midi te gebruiken dmv. 6 external switching jacks.
Hiermee zijn dus te schakelen:
-Rhy 1
-Rhy 2
-Lead
-EQ
-Simul Class/Class A
-FX loop on/off
Nu wilde ik weten of het mogelijk is om een custom footswitch te maken die al deze 6 dingen kan schakelen.
De volgende zaken zijn niet zo moeilijk:
-EQ
-Simul Class/Class A
-FX loop on/off
Deze zijn volgens mesa dus gewoon te schakelen met losse 1-knops footswitches van mesa. Dus daar moet er gewoon 3 van inbouwen in de footswitch.*Single button tip-to-ground footswitches may be used to control the following features via rear panel external select jacks.
-EQ
-Simul Class/Class A
-FX loop
-Reverb
Dan blijvend de volgende opties over, de kanalen:
-Rhy 1
-Rhy 2
-Lead
Dit moet namelijk zo geregeld worden dat als de een aangezet word de ander uitgaat, en de relais moeten niet gerectefried worden.
De manual zegt dit over de External Switching Jacks:
Is het dus ook mogelijk de kanalen hiermee te schakelen zonder mijn amp's relais te rectefrieën, of moet ik een dure midi switcher zoals de ms 8 zoeken met floorboard? Dat zou zo'n 200 euro kosten en dan kan ik net zogoed een officiele footswitch kopen bij voerman a 300 euro oid.External Switching Jacks allow remote (ussually MIDI-programmed) operation of your amplifier's functions from an external switching source, such as the MESA/Boogie MIDI Matrix. In each case, the switching is accomplished by connecting ("shorting") the jack's tip to it's ring.
Favorieten/bladwijzers