Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic
Ja sorry. Ik kan er geen stijve van krijgen.
De mooiste nummers stammen uit hun latere periode (The Sun Goes Down) en dat soort spul, hoewel ik ook die plaat lang niet geweldig vond.

Het was me gewoon allemaal iets te soft en ik hield niet van z'n stem.
Da's dan TOCH smaak.

Maar ik ben het met je eens dat Live And Dangerous een icoon is in de rockmuziek. Absoluut. Ik hoef het niet mooi te vinden, maar ik hoor wel de invloed die het heeft gehad op andere bands. En dat vind ik eigenlijk nog veel belangrijker dan de plaat zelf.

Ja joh, je hoeft er echt niet warm van te worden, natuurlijk is zoiets individueel en dat zou je natuurlijk "smaak"' kunnen noemen. Niet serieus nemen. Alsof je iets goed zou MOETEN vinden.... Het idee... (Misschien had ik een icoontje moeten doen om duidelijk te maken dat het een grapje was?)
Wel is Lizzy echt kwaliteit, dat is voor iedereen duidelijk en dus ook geen issue.

Ik was zo vrij geweest om even op je site le kijken en heb ook wat muziek geluisterd. Het is me wel duidelijk dat de opvatting over muziek niet echt hetzelfde is als die van Lizzy liefhebbers. Gewoon een heel andere tak van sport zogezegd. Jullie muziek is meer voor de MIND, zogezegd, en Lizzy spreekt toch ook sterk tot de "BODY".
Is gewoon LEKKERE muziek.

Ik werk op een middelbare school en veel kids komen regelmatig aan met een nieuwe ontdekking etc. Altijd grappig om te zien hoe de bands op de t-shirts veranderen van klas 1 tot 6.
Veel zijn heeeeeeeeeeelemaal into gitaar en vaak ook bas (meestal meisjes).Ik zie het maar als een roeping ze af en toe een iets "classics" mee naar huis te geven. En verdomd als het niet waar is: Thin Lizzy: Live and dangerous wordt door IEDEREEN goed gevonden, en zeker door, opvallend, de meiden.
Omdat het goeie nummers zijn. Goed is gespeeld, gaaf band geluid en prima klinkt. Omdat het rockt als de neten en ook lekker is, en geen aanstellerij van de zanger heeft. Wat wil je nog meer?

groeti!