Vanavond in de Exit geweest, cafe in Rotterdam waar je goed heen kunt voor live muziek, maar dit terzijde.
Er speelde een powertrio. (Voor de nieuwsgierigen: HIER HUN SITE) Hartstikke de moeite waard, goed gespeeld, energiek, uitstraling, publiekscommunicatie. Prima in orde allemaal. Maar wel voor een vrijwel lege tent. Ze hadden pakweg 10-15 mens eigen publiek meegenomen en er waren buiten mij misschien nog 2 man "wild" publiek.
Ik weet, het is donderdag en het is januari en iedereen zit dan wat krap in de centjes. Maar toch zie ik het op andere tijden ook wel. Bij het beste optreden dat ik er ooit gezien heb waren - buiten het personeel dan - 2 toehoorders aanwezig. En iedereen had kippevel en/of rugrillingen, zo goed was het. De (goed geproduceerde) CD die ik van hen kocht, heeft helaas niet de toverkracht van hun optreden.
Andere bands nemen soms een behoorlijke eigen aanhang mee, maar dan blijven de reguliere bezoekers vaak weer weg. Speelt er een willekeurige coverband, weliswaar meestal in het weekeinde, staat verdulleme de hele tent vol (ook met rook trouwens, jakkie).
Wat gaat er niet goed, wil ik weten. En wat zou er moeten veranderen? Moet er een maand lang 3 avonden in de week een vaste band spelen met daarnaast iedere keer een losse andere band, de 60's clubformule zeg maar?
Meningen en ideeën wil ik horen. Spui ze!
Favorieten/bladwijzers