Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 18
  1. #1

    Standaard Vanaf 28-12: bovenfrees bij de Aldi €32,99

    http://www.aldi.nl/OFFER_NL/OFFER_52/OFF02.HTM

    Of het geweldige kwaliteit is laat ik aan de kenners over (zoek op dit forum even op 'aldi frees', er is al een thread over), maar voor €32,99 incl. 10 frezen denk ik dat ik hem wel ga halen. Al was het maar voor het eenvoudigere werk zoals het maken van een humbuckergat in mijn Tele-body.
    Hoogachtend,
    Bambufan
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jannest
    die gozert speelt op 2 gitaren en beide klinken ze kut
    heb het vage vermoeden dat het niet aan de gitaren ligt

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.767

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BamBuFan1
    http://www.aldi.nl/OFFER_NL/OFFER_52/OFF02.HTM

    Of het geweldige kwaliteit is laat ik aan de kenners over (zoek op dit forum even op 'aldi frees', er is al een thread over), maar voor €32,99 incl. 10 frezen denk ik dat ik hem wel ga halen. Al was het maar voor het eenvoudigere werk zoals het maken van een humbuckergat in mijn Tele-body.
    Bedankt voor de tip! Ik was al benieuwd wanneer hij weer in de folder kwam. Topcraft is ook wel degelijk spul hoor, zeker voor het geld.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2002
    Locatie
    Zevenbergen
    Berichten
    1.430

    Standaard

    Ik heb m'n eerste gitaar (PRS) ook gebouwd met een topcraft 'budget' frees. Het kan allemaal prima, maar sinds kort heb ik een Bosch en dan merk je echt het verschil wel! Dus als je budget het toelaat en je houdt de aanbiedingen in de gaten heb je voor een goede euro 100,- iets waar je je leven lang plezier van hebt. Bijkomend voordeel is dat je dan ook meteen een 6,3mm spantang hebt en je dus ook gewoon die stewmac freesjes kan gebruiken zonder poespas. Als je bv een templatefrees bij stewmac besteld kost ie ongeveer 20 euro. Als je een vergelijkbare kwaliteit met en 8mm schacht in Nederland koopt ben je euro 65,- kwijt. Dus met 2 freesjes heb een duurdere frees er zo uit.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.767

    Standaard

    Ik kocht een hele doos met allerlei freesjes, ik weet niet precies voor hoeveel, maar het was volgens mij rond de 50 Eu. Oke, het zal niet helemaal de topkwaliteit zijn, maar voor wat ik ermee doe zijn die freesjes perfect. En ik denk dat deze bovenfrees ook wel aan mijn niet zo hoge eisen zal voldoen. Ik ga er ook cabs e.d. mee afwerken, geen gitaren mee bouwen. Dat scheelt ook.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2002
    Locatie
    Zevenbergen
    Berichten
    1.430

    Standaard

    Ik zeg ook niet dat het niet kan, het kan prima, maar nu ik een Bosch heb voel je het verschil pas. Mbt je freesjes, ik heb ook die el cheapo freesje en die voldoen voor mij ook prima. Alleen het template bit waar ik over sprak heb jij vast niet in je doos zitten. Deze heeft nl een lager aan de bovenkant (schachtzijde) van de frees zitten en de diameter is precies gelijk aan de freesdiameter. Dan kun je nl exact langs een mal frezen. Mocht je die wel in je doos hebben zitten, wil ik graag weten waar je die kan kopen!

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hassent
    Ik zeg ook niet dat het niet kan, het kan prima, maar nu ik een Bosch heb voel je het verschil pas. Mbt je freesjes, ik heb ook die el cheapo freesje en die voldoen voor mij ook prima. Alleen het template bit waar ik over sprak heb jij vast niet in je doos zitten. Deze heeft nl een lager aan de bovenkant (schachtzijde) van de frees zitten en de diameter is precies gelijk aan de freesdiameter. Dan kun je nl exact langs een mal frezen. Mocht je die wel in je doos hebben zitten, wil ik graag weten waar je die kan kopen!
    +1

    M'n Bosch (blauwe) is best wel top, maar ik blijf nu toch echt bij m'n amerikaanse import (Porter Cable fixed base), vooral vanwege de 1/2" schacht freesjes. Een goede kwaliteit frees is duurder, ja, maar alleen in aanschafprijs. Ze gaan veel en veel langer mee, en kunnen meer aan.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.767

    Standaard

    Ik heb er een kopieerfrees inzitten die andersom werkt, dus met het lager aan de onderkant. Daarmee ben je wel enigszins beperkt, realiseer ik me nu...

    Doosje kwam trouwens van de Doeland.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  8. #8

    Standaard

    Kan je met de 'aldi frees' ook de zijkant van de body van een gitaar frezen, of is deze aleen geschikt voor humbucker gaten enz ?

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2002
    Locatie
    Zevenbergen
    Berichten
    1.430

    Standaard

    Dat kan wel uiteraard, al zul je wel een frees nodig hebben met een lager aan de bovenkant. Je kan met een Aldi frees hetzelfde werk doen als met een duurdere, alleen een duurdere werkt veel prettiger (ergonomie, zuiverheid etc).

  10. #10

    Standaard

    zit er ook een lange frees in dat paket van aldi of moet ik die dan kopen?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top